Skocz do zawartości


RODO w HAKP

metaliczne stuki w silniku


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
16 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:14, 27.10.2009

Witam wszystkich. Jestem nowy na tym forum i zwracam się do Was o pomoc bo mechanicy nie wiedzą co może być z moim accordem. Od pewnego czasu słyszę spod maski dziwne metaliczne stuki, wydobywają się z górnej części silnika tak jakby spod pokrywy zaworów i pojawiają się jedynie na zimnym silniku pod obciążeniem tzn. jak ostro przyśpieszam czy to na 1,2 itd. i to w pewnym zakresie obrotów tak miedzy 2500-3500, powyżej już znikają ostatnio nawet zauważyłem że jak na luzie wcisnę gwałtownie pedał gazu w podłogę to też się je da usłyszeć tylko nie tak efektownie jak podczas jazdy. Jak się silnik dobrze rozgrzeje to stuki te znikają. Wymieniany był rozrząd, olej, regulowane zawory, ciśnienie w cylindrach tez bylo sprawdzane i jest na wszystkich 13, ostatnio nawet mechanik wymieniał mi osie dźwigienek zaworowych bo były jakieś rysy i twierdził że to może być przyczyną ale niestety stuki są w dalszym ciągu. Jeśli ktoś spotkał się z takim przypadkiem to proszę o podpowiedź.
  • 0

#2 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
  • Skąd:Lubelskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 20:51, 28.10.2009

szakal1003, jeżeli możesz to nagraj ten dźwięk, wrzuć gdzieś w internet i daj tu linka - posłuchamy, może cosik doradzimy ;-)

[ Dodano: 2009-10-28, 20:56 ]
Przeczytaj jeszcze ten temat http://www.accordklu...p?p=70834#70834
  • 0

Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.


#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:32, 28.10.2009

I właśnie z tym nagraniem dzwięku jest mały problem. Jak już napisałem stuki słyszalne są pod obciążeniem tzn. jak ostro przygazuje na którymś biegu. Jak próbowałem nagrać to telefonem w kabinie podczas jazdy to jest taki szum wokoło że nic nie słychać. Chyba że macie jakiś pomysł na nagranie tego?
  • 0

#4 V12

V12
  • Forumowicz
  • 583 postów
  • Skąd:Essen
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:58, 29.10.2009

Czy jestes pewien, ze ten dzwiek jest metaliczny ? Nie jest to bardziej terkotanie/klekotanie ? Jezeli jest w tym zakresie obrotow co podales i pod obciazeniem, to mozliwe, ze sa to kasowniku luzu VTEC'a (LMA - Lost Motion Assemblies).
Ja u siebie to mam, to typowe dla tego modelu i po przebiegu ponad 100 000 sie moze pojawiac. U mnie wystepuje to podczas podjazdu pod strome wzniesienie, kiedy silnik jest obciazony i powoli wzrastaja obroty. Jak depne na gaz albo jade ze stala predkoscia obrotowa silnika, to tego praktycznie nie slychac. Wymieniac sie tych elementow nie oplaca, bo to koszt rzedu 1000 zl z wymiana, a defekt jest jedynie kosmetyczny (akustyczny?). Jezeli nie wplywa to negatywnie na prace silnika, to nie ma potrzeby tego ruszac.
  • 0

#5 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 07:05, 30.10.2009

masz racje V12 to jest raczej takie klekotanie, pojawia się pod obciążeniem i to trwa przez niedługi czas. Tylko czemu to po nagrzaniu silnika znika. Wygląda to tak jakby jakiś element pod wpływem temperatury się rozszerzał i znikają wówczas luzy. Umówiony jestem po świętach z mechanikiem niech zobaczy a i podpowiem mu o tym co mówiłeś.

[ Dodano: 2009-10-30, 16:39 ]
rozmawiałem dzisiaj z moim mechanikiem o tych kasownikach luzu VTEC i stwierdził że w tej generacji hond one nie występują, może być to prawdą?
  • 0

#6 V12

V12
  • Forumowicz
  • 583 postów
  • Skąd:Essen
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:19, 30.10.2009

Nie jest to raczej prawda, juz byl pare razy na tym forum poruszany temat odnosnie LMA w Accordzie VI i problemie z nimi zwiazanym.

Przejrzyj ten watek: http://www.accordklu...mblies&start=45
  • 0

#7 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 12:51, 31.10.2009

rozmawiałem dzisiaj z moim mechanikiem o tych kasownikach luzu VTEC i stwierdził że w tej generacji hond one nie występują, może być to prawdą?


Poszukałbym jednak innego mechanika.

Co do stuków, czy jest jakikolwiek inny objaw? Czy tylko stuka czasem? Jeśli przy obciązeniu to może być spalanie stukowe, ale mówisz że potem po rozgrzaniu cisza. Więć może zawory, albo kasownik luzów vtec. Albo wałek sobie gdzieś puka, albo cokolwiek innego :)
Jak nie ma innych objawów i nie jest to spalanie stukowe to sobie włącz radio głośniej i przestańsię wsłuchiwać w silnik, bo cię paranoja dopanie. Wiem co mówie bo też miałem takiego pier..ca :mrgreen: Już się wyleczyłem, a nawet gaz założyłem :mrgreen:
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#8 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 12:59, 31.10.2009

Co do mechanika to ludzie go polecają gdyż podobno jest dobry. Jak to on stwierdził że powodów stukania może być wiele dlatego trzeba sukcesywnie sprawdzać i eliminować przypadki po kolei. Umówiony jestem na czwartek w warsztacie i zobaczymy co wyjdzie. Jeśli coś zaradzi to napiszę.
  • 0

#9 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 13:35, 31.10.2009

powodów stukania może być wiele dlatego trzeba sukcesywnie sprawdzać i eliminować przypadki po kolei


No właśnie, a powiedział ile kosztuje takie szukanie? To możesz i 3 tys wydać i dalej ci stukać. Jak tam sobie chcesz:)
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#10 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 14:44, 31.10.2009

Na pewno nie chcę wydać na to szukanie dużej kasy ale chcę chociaż upewnić się co jest przyczyną tych stuków i mam nadzieję że to się w czwartek już wyjaśni :)
  • 0

#11 V12

V12
  • Forumowicz
  • 583 postów
  • Skąd:Essen
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:03, 31.10.2009

Ale jezeli ten mechanik twierdzi autorytatywnie, ze "w tym modelu Hondy nie ma kasownikow luzu VTEC'a", to mysle, ze nie ma co w ogole sie do niego wybierac. Znajdz mechanika co sie zna na Hondach. Ja bym zrobil tak - sprawdzil zawory + te rzeczy, ktore mozna sprawdzic bez wiekszych nakladow finansowych i jezeli przejdzie to ok, jezeli nie to dac sobie spokoj z tym i jak to powiedzial Seth - podglosnic radio :)
Ja obecnie sie zmagam z piep**onym skrzypiacym pedalem sprzegla, te samochody uwielbiaja wydawac irytujace dzwieki :D
  • 0

#12 mlody

mlody
  • Forumowicz
  • 40 postów
  • Skąd:NY
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:42, 31.10.2009

Ale jezeli ten mechanik twierdzi autorytatywnie, ze "w tym modelu Hondy nie ma kasownikow luzu VTEC'a", to mysle, ze nie ma co w ogole sie do niego wybierac. Znajdz mechanika co sie zna na Hondach. Ja bym zrobil tak - sprawdzil zawory + te rzeczy, ktore mozna sprawdzic bez wiekszych nakladow finansowych i jezeli przejdzie to ok, jezeli nie to dac sobie spokoj z tym i jak to powiedzial Seth - podglosnic radio :)
Ja obecnie sie zmagam z piep**onym skrzypiacym pedalem sprzegla, te samochody uwielbiaja wydawac irytujace dzwieki :D



Jezeli to jest podczas wciskania pedalu odglos to przy wysprzegliku linka ;) trzeba przesmarowac. Patrzac pod maska na wprost silnika to z przodu silnika po lewej stronie. Najlepiej glowa pod maske i niech ktos z znajomych Ci wciska wtedy szybko znajdziesz
  • 0

#13 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 18:01, 31.10.2009

Przy wysprzęgliku nie ma żadnej linki przecież. Wysprzeglik jest połączony z pompą sprzęgła przewodami hydraulicznymi. Skrzypi przeważnie guma w którą wchodzi siłownik od pedału sprzegła. Mnie i nie tylko mnie nie udało się tego zlikwidować, opór materii jest straszliwy w tym temacie. Na szczęście to dzieje się tylko gdy jest na dworze ciepło lub gorąco. Teraz jesień i idzie zima- mam spokój i ciszę ze sprzęgłem :mrgreen:

P.S. A ten mechanik od LMA to z Łodzi? O kogo chodzi - możesz napisać?
  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#14 mlody

mlody
  • Forumowicz
  • 40 postów
  • Skąd:NY
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:50, 31.10.2009

Przy wysprzęgliku nie ma żadnej linki przecież. Wysprzeglik jest połączony z pompą sprzęgła przewodami hydraulicznymi. Skrzypi przeważnie guma w którą wchodzi siłownik od pedału sprzegła. Mnie i nie tylko mnie nie udało się tego zlikwidować, opór materii jest straszliwy w tym temacie. Na szczęście to dzieje się tylko gdy jest na dworze ciepło lub gorąco. Teraz jesień i idzie zima- mam spokój i ciszę ze sprzęgłem :mrgreen:

P.S. A ten mechanik od LMA to z Łodzi? O kogo chodzi - możesz napisać?


Nom z rozpedu napisalem:P chodzilo o tą wlasnie gume Sorry za wprowadzenie w blad:) Akurat o linkach stalowych do wyciagu rozmawialem na gadu z kumplem i tak mi sie napisalo niechcacy
  • 0

#15 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 13:28, 08.11.2009

a może ktoś mógłby mi doradzić jakiegoś dobrego specjalistę od hondy accord który potrafiłby zdiagnozować te moje klekotania w silniku?
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq