Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Problem z chlodnica


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
3 odpowiedzi w tym temacie

#1 cmsydney

cmsydney
  • Forumowicz
  • 207 postów
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 11:02, 25.10.2009

Witam
Wczoraj przejechalem 180km, temperatura przy wyjezdzie 18C. Dojechalem do andorry na sam szczyt (2400m) gdzie temperatura wynosila 1C. Zatrzymalem sie, odczekalem chwile i zgasilem silnik. Po kilkudziesieciu sekundach bylo slychac wystrzal i zaczal sie lac plyn ze zbiornika wyrownawczego a dokladniej z wezyka odpowietrzniajacego. Poziom plynu jest minimalnie ponizej normy. Czy to jest normalne zjawisko? Czy plynu bylo za duzo? Czy wezyk konczy sie przy zbiorniku bo nie wiem czy przypadkiem mi nie wystrzelil.
Pozniej nic zsilnikiem sie nie dzialo. Temperatura w normie, przejechalem 500km do Walencji gdzie temperatura wynosi 27C.
Drugie pytanie: co to jest za czujnik przy chlodnicy, patrzac przez grill z prawej strony. Jest on wlozony w metalowy zaczep.
Pozdrawiam

VII gen., i-ctdi, 2005r., 5,12l/100km a na co dzień w korkach 0l/100km :-)
Spalanie długodystansowe: 124700 -> 5,78l/100km. Wcześniej było: 39134km -> 6,46l


#2 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 13:26, 25.10.2009

Poziom plynu jest minimalnie ponizej normy.

W zbiorniczku czy chlodnicy ?

Dobrze rozumiem, uklad chlodzenia dostal takiego cisnienia ze korek chlodnicy wywalil nadmiar do wyrownawczego ?

#3 cmsydney

cmsydney
  • Forumowicz
  • 207 postów
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 18:21, 25.10.2009

W zbiorniku wyrownawczym jest teraz niewiele ponizej minimum na zimnym silniku.
Tak to wygladalo. Wskaznik temperatury pokazywal caly czas normalna temperature (niewiele ponizej polowy skali). Po kilkudziesieciu sekundach po zgaszeniu silnika slychac bylo cos jak eksplozje i plyn zaczal sie lac z wezyka podpietego do korka zbiornika wyrownawczego. Nie rozumiem czemu to sie nie stalo podczas wspinaczki na 2400m a dopiero po zatrzymaniu. Szok termiczny?

VII gen., i-ctdi, 2005r., 5,12l/100km a na co dzień w korkach 0l/100km :-)
Spalanie długodystansowe: 124700 -> 5,78l/100km. Wcześniej było: 39134km -> 6,46l


#4 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 19:38, 28.10.2009

po zgaszeniu silnika slychac bylo cos jak eksplozje i plyn zaczal sie lac z wezyka podpietego do korka zbiornika wyrownawczego.

Widocznie cisnienie na 2,5tys m jest na tyle nieskie ze korek w chlodnicy zmienia cisnienie przelanczania.

Teoria jest taka ze im wyzej tym mniejszy slup powietrza, i mniejsze cisnienie. Duze cisnienie w ukladzie, male cisnienie na zewnatrz czyli ich roznica a wlaciwie potencjał byl na tyle wyskoki ze korek wystrzelil za wczesniej. Korek jest z regoly 0,8-0,9 bar ale liczone wzgledem usrednionego cisnienia zewnetrznego.




IPB Skin By Virteq