Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Automatyczne oświetlenie (przróbka) - nowy ACCORD


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
28 odpowiedzi w tym temacie

#16 mlody

mlody
  • Forumowicz
  • 40 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:41, 30.10.2009

Moja Honda to standardowa wersja Europejska, nabyłem ją w Polskim salonie i ona nie posiada typowych dziennych. Lusterko tylko wtedy się przyciemnia gdy na zewnątrz jest ciemno a od tyłu pojawi się rażące światło innego samochodu, system działa na dwa czujniki.


zgadza sie. Chodzilo mi o to ze czujnik z lusterka od wykrywania zmierzchu jest tez wykorzystywany do świateł mijania wraz z czujnikiem z deski rozdzielczej. Bo jak dobrze pamietam to zaslanialem jeden to swiatla mijania sie u mnie nie załączały.

#17 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:19, 30.10.2009

Zaraz, zaraz. Przecież czujnik do lusterka jest w .... lusterku i jest skierowany do tyłu (działają na niego światła samochodów jadących za nami).
Czujnik na desce to czujnik nasłonecznienia dla klimatronika. Czujnik do świateł (zmierzchowy) jest jeśli się nie mylę za lusterkiem, dokładnie przytwierdzony do przedniej szyby (tam gdzie LKAS ma w wersjach w niego wyposażonych kamerę).
Przecież lusterko i światła nie mogą mieć tylko jednego wspólnego czujnika bo by wykluczało to działanie obu systemów (albo zaświecenie z tyłu powodowało by wyłączenie świateł :-P )
Zaklejenie czujnika (jak każdego zmierzchowego) świateł powinno wystarczyć do użycia funkcji auto jako świateł dziennych (z tym, że tył też będzie się świecił). Ja bezsensownie wydałem 150 czy ileś tam zł na automat. Ale nie miałem świadomości, że elegance ma fabrycznie zmierzchowy automat do świateł i wystarczy go zakleić...... :k

#18 Waldi

Waldi
  • Forumowicz
  • 6 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 02:23, 31.10.2009

Z lusterkiem to jest inaczej bo jego system z przodu rozpoznaje czy jest dzień lub noc a drugim czujnikiem z tyłu lusterka (od strony kabiny) przekazuje informację czy w danej chwili ktoś z tyłu nas oślepia, jednak lusterko przyciemnia się tylko wtedy, gdy na zewnątrz panuje zmierzch. Natomiast do automatycznego włączenia świateł dochodzi informacja tylko z czujnika przedniego (wykrywającego zmierzch).

#19 mlody

mlody
  • Forumowicz
  • 40 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:43, 31.10.2009

Zaraz, zaraz. Przecież czujnik do lusterka jest w .... lusterku i jest skierowany do tyłu (działają na niego światła samochodów jadących za nami).
Czujnik na desce to czujnik nasłonecznienia dla klimatronika. Czujnik do świateł (zmierzchowy) jest jeśli się nie mylę za lusterkiem, dokładnie przytwierdzony do przedniej szyby (tam gdzie LKAS ma w wersjach w niego wyposażonych kamerę).
Przecież lusterko i światła nie mogą mieć tylko jednego wspólnego czujnika bo by wykluczało to działanie obu systemów (albo zaświecenie z tyłu powodowało by wyłączenie świateł :-P )
Zaklejenie czujnika (jak każdego zmierzchowego) świateł powinno wystarczyć do użycia funkcji auto jako świateł dziennych (z tym, że tył też będzie się świecił). Ja bezsensownie wydałem 150 czy ileś tam zł na automat. Ale nie miałem świadomości, że elegance ma fabrycznie zmierzchowy automat do świateł i wystarczy go zakleić...... :k



Dokladnie w lusterku sa dwa czujniki jeden od wykrywania zmierzchu a drugi od wykrywania czy przy zmierzchu ktos nas oslepia. Przyjrzyj sie lusterku od strony przodu pojazdu. U mnie jest tam takie okienko ktore wykrywa zmierzch. Czujnik naslonecznienia klimatronika + czujnik w lusterku(od przodu pojazdu) musza byc razem zakryte aby system wykrył zmierzch. Przynajmniej u mnie tak bylo ze musialem zasłonic te dwa czujniki

#20 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 12:41, 01.11.2009

Waldi i mlody, czyli podsumowując - śmiało zamiast płacić 150zł za automat (żebym to ja wiedział przy zakupie) można zasłonić czujnik. Efekt uboczny - lusterko może się przyciemniać w trakcie jazdy dziennej. Pozostaje pytanie czy to przeszkadza czy jest akceptowalne (w sumie zawsze można wyłączyć automat w lusterku).

#21 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 12:44, 01.11.2009

rafal66, zapomniales o tym, ze swiatla zapala Ci sie zanim odpalisz silnik.

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#22 mlody

mlody
  • Forumowicz
  • 40 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:20, 01.11.2009

rafal66, zapomniales o tym, ze swiatla zapala Ci sie zanim odpalisz silnik.


Fabrycznie u mnie jest tak rozwiazane to ze w nocy wystarczy ze otwieram samochod z pilota to swiatla sie juz zapalaja. Moze to opcja doswietlania. Co prawda gasna po jakis 30-50 sekundach jesli drzwi nie sa uchylone i nie jest wlaczony zaplon. W praktyce to jest tak ze otwieram auto z pilota otwieram drzwi zapalam samchod a swiatla caly czas swieca;) i w niczym mi to nie przeszkadza.

W sumie zaklejenie tych czujnikow na pare dni i przetestowanie nic nie kosztuje i kazdy moze sprawdzic jak to w praktyce wyglada. Mojej siostry VII gen USA np nie ma automatu swiatel i wystarczy ze wlaczy silnik lub nawet zaplon to dzienne i tak sie pala (chyba ze jest zaciagniety reczny to gasna) a jak sie sciemnia to musi sobie wlaczyc mijania wtedy dzienne automatycznie gasna. Ma kontrolke od dziennych de facto jest to wykorzystana kontrolka swiatel drogowych ktora sie lekko podswietla (gdy jest jasno tego nie widac) Gdy zapada zmierzch widac ze sie lekko podswietla i to jest znak ze musi wlaczyc mijania. Czyli uzytkowanie pojazdu wyglada jak przed wprowadzeniem obowiazku jazdy na swiatlach dziennych

#23 ntgale

ntgale
  • Forumowicz
  • 122 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:41, 01.11.2009

Waldi i mlody, czyli podsumowując - śmiało zamiast płacić 150zł za automat (żebym to ja wiedział przy zakupie) można zasłonić czujnik. Efekt uboczny - lusterko może się przyciemniać w trakcie jazdy dziennej. Pozostaje pytanie czy to przeszkadza czy jest akceptowalne (w sumie zawsze można wyłączyć automat w lusterku).

NIE. Tak pomieszaliście temat, że już czytać nie mogę. Czujnik zmierzchu (świateł) jest powiązany w czujnikiem deszczu (automatyczna regulacja prędkości pracy wycieraczek). Oba są w obudowie przyczepionej do szyby czołowej i są to dwa okienka widoczne z zewnątrz auta na szybie przedniej. Zazwyczaj są montowane łącznie.
Wyżej opisane nie mają ŻADNEGO związku z czujnikiem automatycznie przyciemniającego się lusterka. Lusterko "automatyczne" może występować oddzielnie i ma "swoje" dwa czujniki - jeden od przodu lusterka (opisane wcześniej "okienko", można wyczuć palcami, gdzie jest, lub zobaczyć) oraz drugi czujnik tuż obok przycisku do włączania/wyłączania lusterka. Po jednej stronie włącznika jest lampka sygnalizacji pracy, po drugiej właśnie czujnik, który wykrywa oślepianie przez samochód nadjeżdżający od tyłu.
rafal66, prawdą jest to co napisałeś, że mogłeś nie płacić za automat, tylko zakleić czujnik. Tu jest jednak jeden minus - czytałem, że przy bardzo mocnym świetle (w pełnym słońcu) ten bardzo czuły czujnik, że jednak zacząć działać i wyłączy światła. Nie ma to jednak związku z lusterkiem. Inna rzecz, że:

rafal66, zapomniales o tym, ze swiatla zapala Ci sie zanim odpalisz silnik.

Ale to akurat i teraz chyba u Rafała tak działa.

Fabrycznie u mnie jest tak rozwiazane to ze w nocy wystarczy ze otwieram samochod z pilota to swiatla sie juz zapalaja. Moze to opcja doswietlania. Co prawda gasna po jakis 30-50 sekundach jesli drzwi nie sa uchylone i nie jest wlaczony zaplon. W praktyce to jest tak ze otwieram auto z pilota otwieram drzwi zapalam samchod a swiatla caly czas swieca;) i w niczym mi to nie przeszkadza.

W sumie zaklejenie tych czujnikow na pare dni i przetestowanie nic nie kosztuje i kazdy moze sprawdzic jak to w praktyce wyglada. Mojej siostry VII gen USA np nie ma automatu swiatel i wystarczy ze wlaczy silnik lub nawet zaplon to dzienne i tak sie pala (chyba ze jest zaciagniety reczny to gasna) a jak sie sciemnia to musi sobie wlaczyc mijania wtedy dzienne automatycznie gasna. Ma kontrolke od dziennych de facto jest to wykorzystana kontrolka swiatel drogowych ktora sie lekko podswietla (gdy jest jasno tego nie widac) Gdy zapada zmierzch widac ze sie lekko podswietla i to jest znak ze musi wlaczyc mijania. Czyli uzytkowanie pojazdu wyglada jak przed wprowadzeniem obowiazku jazdy na swiatlach dziennych

Wszystko co opisujesz jest prawdą i, niestety, dotyczy wyłącznie aut na rynek kanadyjski/USA. Nie ma, i znów niestety, żadnego związku z autami w wersji europejskiej.

Wyjątkiem w Europie są wersje skandynawskie, gdzie światła mijania świecą się zawsze ale nie świeci się podświetlenie przełączników oraz zegary są oświetlone w trybie dziennym i dodatkowo nie ma trybu Auto. Po włączeniu świateł przełącznikiem na dźwigni kierunkowskazów zmienia się tryb podświetlenia zegarów oraz włącza się podświetlenie instrumentów.

To co już wcześniej pisałem: proponuję zaczekać do końca roku i zobaczymy co Honda wymyśli z obowiązkiem posiadania świateł dziennych. O ile wiem to wersje kanadyjskie nie mają homologacji RL na światłach.
mlody, czy mógłbyś sprawdzić, czy u Ciebie w aucie światła mają homologację RL?
Jeśli nie, to albo będą wymieniać światła na takie z homologacją (ale pewnie takich jeszcze nie ma), albo będą dokładać jakieś dzienne w zderzak i tu jest szansa, że i do naszych aut to rozwiązanie da się zastosować.
C4 Grand Picasso 2.0 Hdi Exclusive automat 2011 brun hickory
Skradziony: Honda Accord Tourer 2.0 Executive 2008 Volcano Grey

#24 mlody

mlody
  • Forumowicz
  • 40 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:24, 01.11.2009

u mnie nie ma czujnika deszczu. Przez co może i sa drobne różnice. Nie zmienia to faktu ze zaklejenie czujnika(ów) jest najtanszym sposobem (grubsza izolacja do kabli czarna nie powinna przepuszczac swiatla) i mozna sprawdzic czy komus pasuje takie rozwiazanie czy nie. W kazdej chwili mozna zrezygnować z niego bez zadnych konsekwencji (nic nie wybucha nic sie nie spali wszystko bedzie dzialać jak trzeba) plusem jest maly koszt plus brak ingerencji w elektronike

Minusem: musowo na zasadzie prob i bledow sprawdzic które czujniki zakleić.

A mam pytanie czy jak zostawicie samochod na swiatlach mijania to one caly czas swieca czy wam tak jak u mnie gasna po pewnym czasie?? Sprawdzaliscie? W wersjach bez automatu swiatel w Usa gasna same. Jezeli w waszych tak samo by bylo to mielibyscie problem z glowy poprostu caly czas przełacznik na wlaczone swiatla mijania ktore po pewnym czasie same sie wygaszaja.

#25 ntgale

ntgale
  • Forumowicz
  • 122 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:46, 01.11.2009

mlody, zerknij proszę czy masz homologację RL na światłach.

W wersjach na Europę światła świecą cały czas po zamknięciu drzwi. My mamy sygnał włączonych świateł, który odzywa się po otwarciu drzwi. Światła gasną po wyłączeniu zapłonu wyłącznie w pozycji Auto. Ale w moim przypadku zaślepianie czujnika zmierzchu nie ma sensu - nie chcę, aby mi się ksenony włączały podczas rozruchu silnika.
Sprawdzałem kiedyś wszystkie opcje dostępne w autach na USA ;-) Niestety na Europę jest inaczej skonfigurowane auto.
Co więcej w przypadku Acury TSX jest bardziej rozbudowany komputer z ustawieniami użytkownika na obrotomierzu i wiele ciekawych opcji tam jest. Nasz europejski jest bardzo ubogi.
Ty w swojej Hondzie masz również opcję automatycznego zamykania drzwi podczas jazdy, a na Europę tego brak.
C4 Grand Picasso 2.0 Hdi Exclusive automat 2011 brun hickory
Skradziony: Honda Accord Tourer 2.0 Executive 2008 Volcano Grey

#26 mlody

mlody
  • Forumowicz
  • 40 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:22, 01.11.2009

ok Jest na kloszu DRL napis. Jesli chodzi o brzeczyk to jak mam wlaczone mijania (nie w trybie auto ) to tez mi pika zamykam drzwi i swiatla swieca chwile i potem gasna.

Jak masz ksenony to najlepsza opcja jest zamontowanie dodatkowych dziennych swiatel i nie ma co kombinowac bo zywotnosc xenonu zalezy od ilosci jego zalączania. Im wiecej sie go zapala i gasi tym szybciej sie on wypala. Ja nie mam xenonow opcja zarezerwowana dla Acury;)

#27 ntgale

ntgale
  • Forumowicz
  • 122 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:19, 01.11.2009

ok Jest na kloszu DRL napis.

Dzięki za informację, choć nie powiem abym się z niej ucieszył.

Jak masz ksenony to najlepsza opcja jest zamontowanie dodatkowych dziennych swiatel i nie ma co kombinowac bo zywotnosc xenonu zalezy od ilosci jego zalączania. Im wiecej sie go zapala i gasi tym szybciej sie on wypala.

Poczekam co Honda wymyśli, ale najpóźniej po nowym roku coś zrobię.
C4 Grand Picasso 2.0 Hdi Exclusive automat 2011 brun hickory
Skradziony: Honda Accord Tourer 2.0 Executive 2008 Volcano Grey

#28 Waldi

Waldi
  • Forumowicz
  • 6 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 02:03, 05.11.2009

Przeprowadziłem dzisiaj prosty test.
Zamknąłem się w garażu z moim Accordem, przygasiłem oświetlenie sufitowe pomieszczenia i ustawiłem przełącznik świateł na automatyczne zmierzchowe oświetlenie mijania przy włączonym zapłonie, następnie zaświeciłem silną latarką kryptonową przez przednią szybę do czujnika na mocowaniu górnego lusterka po chwili lampy zgasły, gdy zgasiłem latarkę natychmiast oświetlenie włączyło się ponownie. Teraz już nie mam wątpliwości, że to tylko ten jeden czujnik decyduje o automatycznym włączaniu oświetlenia gdy zapada zmierzch. Jest do niego bardzo łatwy dostęp od dołu, przez szczelinę w obudowie mocowania lusterka do szyby i bez problemu można go zasłonić nawet papierem. Gdy ustawimy przełącznik oświetlenia w położenie automatycznego włączania zmierzchowego przy zasłoniętym czujniku, oświetlenie zawsze się pojawi niezależnie od pory dnia, niestety co za tym idzie przestanie działać automatyka przyciemniania lusterka sterowana tym samym czujnikiem, ale to jest najprostsza modyfikacja układu bez ingerencji w instalację.

#29 ntgale

ntgale
  • Forumowicz
  • 122 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:36, 05.11.2009

Przeprowadziłem dzisiaj prosty test.
Zamknąłem się w garażu z moim Accordem, przygasiłem oświetlenie sufitowe pomieszczenia i ustawiłem przełącznik świateł na automatyczne zmierzchowe oświetlenie mijania przy włączonym zapłonie, następnie zaświeciłem silną latarką kryptonową przez przednią szybę do czujnika na mocowaniu górnego lusterka po chwili lampy zgasły, gdy zgasiłem latarkę natychmiast oświetlenie włączyło się ponownie. Teraz już nie mam wątpliwości, że to tylko ten jeden czujnik decyduje o automatycznym włączaniu oświetlenia gdy zapada zmierzch. Jest do niego bardzo łatwy dostęp od dołu, przez szczelinę w obudowie mocowania lusterka do szyby i bez problemu można go zasłonić nawet papierem. Gdy ustawimy przełącznik oświetlenia w położenie automatycznego włączania zmierzchowego przy zasłoniętym czujniku, oświetlenie zawsze się pojawi niezależnie od pory dnia, niestety co za tym idzie przestanie działać automatyka przyciemniania lusterka sterowana tym samym czujnikiem, ale to jest najprostsza modyfikacja układu bez ingerencji w instalację.

Jeśli już coś przestanie działać to czujnik deszczu, a poza tym jak wyjdzie słońce to i tak twój papierek nie będzie przeszkodą i światła zgasną.
Czemu tak się uczepiłeś tego połączenia lusterka i świateł :?:
C4 Grand Picasso 2.0 Hdi Exclusive automat 2011 brun hickory
Skradziony: Honda Accord Tourer 2.0 Executive 2008 Volcano Grey




IPB Skin By Virteq