Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Jest źle bardzo źle - Temperatura Silnika


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
25 odpowiedzi w tym temacie

#1 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 06:38, 30.09.2009

A więc jak w temacie
Ostatnio miałem przejścia z wozidłem. byłem w górach i nagle zobaczyłem ze temperaturą mi skacze. tak wzrosła do połowy i potem do 3/4 wysokości. stanąłem sprawdziłem ze niby wentylator się włączył ale kurde jak wskazówka była ponad połowę zakresu wartości temperatury. wiec już doła złapałem ale nic byłem dobrej myśli ze to skończył się termostat. po powrocie do domu mój macher powiedział ze to nie termostat tylko uszczelka pod głowicą się skończyła. no to już załama w tym momencie jak powiedział. ale po chwili nie ma co hara kiri robić. Stwierdziłem ze trzeba to zrobić plus rozrząd bo termin się zbliża i pierścienie dodał mój macher (bo jadła olej w dość dużych ilościach) plus inne uszczelniacze i co sie napatoczy jak będzie silnik rozebrany. w poniedziałek odebrałem furke po robocie (stała półtora tygodnia)macher powiedział ze jest ok zrobił co trzeba i fura bedzie śmigać no to ja szczesliwy i zadowolony pojechałem do domu. jako ze pierscionki były zmieniane zalałem 30 litrow benziny i stwierdziłem że pojeżdze trochę na paliwie normalnym i dotrę te pierścionki.u siebie w Garwolinie pokręciłem się trochę ale nie bawiłem sie w udawany korek zeby samochod stał podjechać troche i znowu stał. wczoraj przyjechałem do wawki i kurde cos mnie tknęło i posiedziałem na parkingu z klekoczącym silnikiem kiedy sie wentylator załączy i tak ogólnie chciałem posłuchać silniczka.i ku mojemu zdziwieniu ZNOWU ALE TO KU*****ZNOWU TEMPERATURA poszła do góry :-( do połowy i po chwili 2 kreski powyżej połowy i wentyl sie załączył wtedy. i spdła na dwie kreski poniżej połowy potem. nie wiem co mam myśleć teraz czy moze termostat jest naprawdę padnięty, czujnik wentylatora chłodnicy a moze czujnik temperatury silnika...... :cry:
była robiona uszczelka pod głowicą, zmieniany płyn, rozrząd uszczelki pod kolektorami, zaworki i inne rzeczy (nie pytałem sie co dokładnie bo znam typa długo i on zawsze mi furke ogarniał każdą jedną i nie miałem nigdy problemu)
dziś rano sprawdzałem to góry wąż jak odpaliłem robił sie stopniowo ciepły i z miarą czasu twardszy a dół miękki.
powiem szczerze ze już nawet na myśl mi przyszło ze to pęknięta głowica moze być skoro po wymianie uszczelki coś takiego się dzieje.
:buu: :buu: :buu: :cry: :cry: :cry:
co wy na to????? moze coś podpowiecie mądrego
jak można powiedzcie gdzie jest Czujnik temperatury płynu chłodzącego oraz Termowłącznik wentylatora chłodnicy

#2 seiwek

seiwek
  • Forumowicz
  • 120 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:34, 30.09.2009

Raczej nie pomogę ale dodam tylko że miałem to samo gdzieś miesiąc temu z tym że u mnie płyn z wyrównawczego wyparował i to uznałem za powód nagłego wzrostu temp.Od tego czasu jest o.k

#3 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 08:12, 30.09.2009

A termostat był sprawdzany- wymieniany?
Na jakiej podstawie stwierdził że to uszczelka pod głowicą padła?
Czyli wentylator załacza się dopiero po przekroczeniu połowy skali temp? Jeśli tak to troche za poźno, stawiałbym na jakiś czujnik zwalony.

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#4 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 10:34, 30.09.2009

Termostat był sprawdzany - macher powiedział ze dobry jest...... uszkodzenie uszczelki stwierdził po bąbelkach z chłodnicy. a wentylator załączył sie jak do połowy doszło

#5 gomez405

gomez405
  • Klubowicz
  • 104 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:54, 30.09.2009

węze chłodnicy powinny być twarde bo honda ciśnienie w ukł chłodzenia reguluje sobie korkiem w chłodnicy zobacz czy nie lecą bąble w zbiorniku wyrównawczym.

#6 lobuz52

lobuz52
  • Forumowicz
  • 433 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:59, 30.09.2009

Ja bym na Twoim miejscu wymienił termostat i termowyłącznik. Termowyłącznik jest tuż przy termostacie od góry się go odpina.

#7 kiniusz

kiniusz
  • Forumowicz
  • 615 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 15:26, 30.09.2009

a może niedrożna jest chłodnica? Zrobił sie kamień i nie daje rady

pozdro
<p>2,2 ATR www.ultracar.waw.pl</p>
<p> :dres: NOWY ADRES!!! ul. Modlińska 330b </p>
<p> </p>

#8 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 20:28, 30.09.2009

węze chłodnicy powinny być twarde bo honda ciśnienie w ukł chłodzenia reguluje sobie korkiem w chłodnicy zobacz czy nie lecą bąble w zbiorniku wyrównawczym.


wiem ze reguluje korkiem i powiem ci ze sa twarde.

a może niedrożna jest chłodnica? Zrobił sie kamień i nie daje rady


chlodnica drozna. wczesniej jezdziłem po godzinie w korku i nic sie nie działo i to było lato gdzie ogień szedł z nieba

Ja bym na Twoim miejscu wymienił termostat i termowyłącznik. Termowyłącznik jest tuż przy termostacie od góry się go odpina.


termostat zmieniony i macher mial czujnik temperatury silnika zmienic i termowyłącznik dmuchawy bo podwiozłem mu po południu. czekam na rozwój wydarzeń. nie dzwonie do niego nie mysle... jak zrobi sam zadzwoni. wydałem prawie 2 kloce na to i do ch****a pana reklamacja mi sie należy jak dziecku pielucha :-/ :-/

#9 kiniusz

kiniusz
  • Forumowicz
  • 615 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 20:38, 30.09.2009

a może sam wskaźnik fiksuje a temperatura jest ok
<p>2,2 ATR www.ultracar.waw.pl</p>
<p> :dres: NOWY ADRES!!! ul. Modlińska 330b </p>
<p> </p>

#10 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 20:42, 30.09.2009

nie moze fiksować bo widze po zachowaniu silnika ze cos jest nie tak..... pozatym nie sądze zeby cos takiego było

#11 Grzehu

Grzehu
  • Forumowicz
  • 80 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:45, 30.09.2009

węze chłodnicy powinny być twarde bo honda ciśnienie w ukł chłodzenia reguluje sobie korkiem w chłodnicy zobacz czy nie lecą bąble w zbiorniku wyrównawczym.


wiem ze reguluje korkiem i powiem ci ze sa twarde.

a może niedrożna jest chłodnica? Zrobił sie kamień i nie daje rady


chlodnica drozna. wczesniej jezdziłem po godzinie w korku i nic sie nie działo i to było lato gdzie ogień szedł z nieba

Ja bym na Twoim miejscu wymienił termostat i termowyłącznik. Termowyłącznik jest tuż przy termostacie od góry się go odpina.


termostat zmieniony i macher mial czujnik temperatury silnika zmienic i termowyłącznik dmuchawy bo podwiozłem mu po południu. czekam na rozwój wydarzeń. nie dzwonie do niego nie mysle... jak zrobi sam zadzwoni. wydałem prawie 2 kloce na to i do ch****a pana reklamacja mi sie należy jak dziecku pielucha :-/ :-/


ja bym poważnie pogadal z mechaniorem, bo naciągnął cię na remont i chyba niepotrzebnie !

#12 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 20:53, 30.09.2009

Oj panie potrzebnie nie potrzebnie nie bede debatował na ten temat bo nie o to chodzi. ja typowi ufam znam go prawie 7 lat i od zawsze mi robi fury i rodzinie. widziałem tłoki i pierścienie moje i wcale sie nie dziwie ze mi olej wpierniczała... ta kasa nie była za samą głowice ale za grubą naprawę. jeszcze powiedział cos takiego ze moze termostat sie zawieszał po pewnym czasie. nie wiem nie bede go bronił itp ale pojechałem czekał juz z termostatem. ma powiedziane MASZ ZROBIC !!!!

#13 kiniusz

kiniusz
  • Forumowicz
  • 615 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 20:59, 30.09.2009

nie moze fiksować bo widze po zachowaniu silnika ze cos jest nie tak..... pozatym nie sądze zeby cos takiego było


dziwne, że coś po zachowaniu silnika widzisz bo do czerownego pola to silnik raczej będzie pracował tak samo. Jeżeli po wzroście temperatury załacza się wiatrak i mimo wszystko temperatura nie spada to ... chłodnica , no bo co innego. Zrob może eksperyment, jak wzrośnie Ci temperatura włącz ogrzewanie na maxa i zobacz czy spadnie temp. Powinna spaść. Jak niespadnie to ... niewiem :-(
<p>2,2 ATR www.ultracar.waw.pl</p>
<p> :dres: NOWY ADRES!!! ul. Modlińska 330b </p>
<p> </p>

#14 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 21:06, 30.09.2009

stary spadła i ja wiem ze bedzie spadac.. a powiem ci ciekawostke ze jak klime włączysz to tez bedzie trzymac dłuzej temperatuje bo wiatrak sie non stop kręci od klimy... jak takie zeczy wiem i powiem ci cos smieszniejszego ja z padnieta uszczelką wrociłem z wisły 420 kilometrow w dzien przebijajac sie przez slask. a i wiatrak sie włączał ale jak wskazówka przechodziła połowe wskaznika.

[ Dodano: 2009-10-03, 21:04 ]
A wiec temat załatwiony. Termostat po pierwszym otworzeniu sie zwieche zaliczał..... Vermont włożony temat skończony :mrgreen: :mrgreen:

#15 kosmos

kosmos
  • Forumowicz
  • 47 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 01:02, 04.10.2009

witam!mam problem z temp.. bo przy postoju w miescu z wlaczonym silnikiem podskakuje mi temp.. :-( grubo polowy na 3/4 wskaznika :cry: ale!!jak przyczymam silnik tak gdzies na 2000-2500 obr to wtedy spada do normy ale niewiele to pomaga bo po krotkiem czasie znow to samo :k prosze o pomoc plz p.s mam 20 v-tech f20b5
The Power of Dreams!!!!!




IPB Skin By Virteq