Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Problem z wrzucaniem biegow (dosc dziwny imo)


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
16 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 19:40, 12.09.2009

A wiec zacznę od początku. Przy zakupie auta zauważyłem ze biegi trochę haczą no ale uznaliśmy z kolega ze to będzie kwestia cięgien( być może to faktycznie to) wiec auto zakupiłem. Po powrocie(500 km) przyszedł czas aby się zając problemem. Zacząłem od najtańszej możliwej rzeczy czyli płynu. Mój ziom(tym razem inny, oboje posiadacze accordów) dolewał świeżego płynu ja pompowałem co by odpowietrzyć układ itd. Okazało się ze nic to nie dało. Jakież bylo moje zdziwienie gdy następnego dnia okazało się ze biegi wchodzą o niebo lepiej choć jeszcze nie tak jak powinny. Pomyślałem ze może nowy płyn przeżarł się ze starym i to właśnie pomogło. Niestety nie długo się cieszyłem faktem ze pozostanie mi tylko wymiana całkowita płynu na nowy. Biegi znów zaczęły się haczyć. I teraz najdziwniejsza rzecz po kilku dniach spadł deszcz i biegi znów zaczęły chodzić tak jak na 2 dzień po częściowej zmianie płynu( wtedy doszło do mnie ze na drugi dzień po wymianie częściowej płynu tez bylo po deszczu). Macie jakieś pomysły jaka jest tego przyczyna? Jest taka możliwość ze coś jest bardzo zabrudzone a podczas mokrej pogody woda to zmiękcza jakoś i wtedy biegi wchodzą lepiej? Dodam ze sprzęgło łapie przy samej podłodze, natomiast pedał sprzęgła podczas wciskania ma jakieś 25% luzu i dopiero potem czuć opór przy wciskaniu.

#2 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 14:15, 24.09.2009

siemasz Yoda
zapewne problem ten pojawia się przy wrzucaniu 2 i 3, ja ma podobny efekt i zwłaszcza gdy auto postoi całą noc , wymieniłem olej w skrzyni , lecz to pomogło tylko na jakiś czas.
Moim zdaniem w skrzyniach accorda nadmiernie zużywają się synchronizatory 2 i 3 biegu, stąd te opory przy wrzucaniu biegów

#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:00, 25.09.2009

U mnie jest inaczej to co napisałem w 1 poście to chyba nie do końca tak ze chodzi o wilgotność na dworze tylko bardziej o temperaturę bo nawet jak jest sucho ale odpalę rano auto i jadę do pracy to biegi wchodzą prawie idealnie(wszystkie) ale im dłużej i więcej wachluje gałą tym jest gorzej. Jeszcze trochę i zajmie się tym mądrzejszy odemnie także zobaczymy co powie.

#4 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 00:25, 26.09.2009

U mnie jest inaczej to co napisałem w 1 poście to chyba nie do końca tak ze chodzi o wilgotność na dworze tylko bardziej o temperaturę bo nawet jak jest sucho ale odpalę rano auto i jadę do pracy to biegi wchodzą prawie idealnie(wszystkie) ale im dłużej i więcej wachluje gałą tym jest gorzej. Jeszcze trochę i zajmie się tym mądrzejszy odemnie także zobaczymy co powie.


u mnie w civicu zatarła się śruba przy lewarku... czasem było ok czasem mniej... ciężko się wachlowało, sprawdźcie to przed przed zabieraniem się za oleje, synchronizatory itp

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#5 kiniusz

kiniusz
  • Forumowicz
  • 615 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 19:31, 28.09.2009

miałem kiedyś ( w poprzednim accordzie 2000r) problem z 2 biegiem. Wymieniłem olej (tylko oryginał hondy!!!!!!) i problem w 95% ustąpił. Słyszałem, że skrzynie hondy nietolerują innych olejów

pozdro
<p>2,2 ATR www.ultracar.waw.pl</p>
<p> :dres: NOWY ADRES!!! ul. Modlińska 330b </p>
<p> </p>

#6 RobJust

RobJust
  • Forumowicz
  • 191 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:56, 27.10.2009

miałem kiedyś ( w poprzednim accordzie 2000r) problem z 2 biegiem. Wymieniłem olej (tylko oryginał hondy!!!!!!) i problem w 95% ustąpił. Słyszałem, że skrzynie hondy nietolerują innych olejów

pozdro

to by się zgadzało ale w automacie. "Wielkie" mózgi na Hondatechu od swapów wlewaja 10W40 do skrzyni i wszystko bangla , sprawdziłes w końcu wysprzęglik i pompę bo według mnie ta pompa to sie nada... ale do akwarium.

F20B6(MDJA)>H22A8(M2P4)>H22A5(M2P4)>H22A7(U2Q7)


#7 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:58, 27.10.2009

miałem kiedyś ( w poprzednim accordzie 2000r) problem z 2 biegiem. Wymieniłem olej (tylko oryginał hondy!!!!!!) i problem w 95% ustąpił. Słyszałem, że skrzynie hondy nietolerują innych olejów

pozdro

to by się zgadzało ale w automacie. "Wielkie" mózgi na Hondatechu od swapów wlewaja 10W40 do skrzyni i wszystko bangla , sprawdziłes w końcu wysprzęglik i pompę bo według mnie ta pompa to sie nada... ale do akwarium.


Ja to se mogę sprawdzić hehehe ani żadnego sprzętu ani garażu a i z wiedza na ten temat krucho.

#8 Seraphin

Seraphin
  • Forumowicz
  • 478 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 01:00, 28.10.2009

Miałem podobny problem ze swoją hanką. I wkońcu okazało sie że trzeba było troche podregulować popychacz siłownika pompy sprzęgła. Po regulacji biegi wchodzą jak ciepły nóż w masło.
"Człowiek jest wolny, kiedy niczego się nie boi ani niczego nie oczekuje..."
"Nie zgadzam się z tobą, ale zawsze bronił będę twego prawa do posiadania własnego zdania." - Voltaire

#9 RobJust

RobJust
  • Forumowicz
  • 191 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:49, 28.10.2009

Yoda, nic sie nie przejmuj, jeszcze trochę tak pojeździsz to se nowa skrzynie sprawisz... :B

F20B6(MDJA)>H22A8(M2P4)>H22A5(M2P4)>H22A7(U2Q7)


#10 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 18:12, 30.10.2009

A wiec problem ze skrzynia , sprzęgłem rozwiązany. Ale od początku. Otóż dziś poprosiłem mechanika u którego zawsze robię auta żeby mi wymienił olej w tej skrzyni bo nie chciałem już dłużej ryzykować ze popsuje się coś bardziej. Zostawiłem auto pojechałem do pracy. Przed południem mechanik zadzwonił ze owszem wymienił olej ale tak naprawdę przyczyną ciężko wchodzących biegów było odkręcenie się jakiejś tam śruby od siłownika pedału sprzęgła czy coś takiego. Śrubkę nowa wstawił przesmarował gdzie trzeba co trzeba ustawił skok sprzęgła i teraz jest malina.Pedał sprzęgła działa na całym swoim skoku. Biegi wchodzą świetnie, generalnie jestem wniebowzięty.

Dzięki wszystkim za rady :ok

#11 RobJust

RobJust
  • Forumowicz
  • 191 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:20, 31.10.2009

No to padaka śmiga :db :B

F20B6(MDJA)>H22A8(M2P4)>H22A5(M2P4)>H22A7(U2Q7)


#12 Seraphin

Seraphin
  • Forumowicz
  • 478 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:05, 02.11.2009

Czyli podobnie jak u mnie (z tym że u mnie wystarczyło wyregulować). Jak bede miał chwile to wczołgam sie między fotel i pedały i zrobie fotki tej śruby żeby inni też wiedzieli o co chodzi
"Człowiek jest wolny, kiedy niczego się nie boi ani niczego nie oczekuje..."
"Nie zgadzam się z tobą, ale zawsze bronił będę twego prawa do posiadania własnego zdania." - Voltaire

#13 Wiker

Wiker
  • Forumowicz
  • 57 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:08, 11.11.2009

U mnie problem z ciężko wchodzącą 1 i 2 zaczął się od wymiany sprzęgła czyli od wczoraj. Pojechałem do warsztatu we środę na wymianę. Stwierdzili że jeszcze muszę wysprzęglik wymienić, więc zamówiłem. W piątek do południa mieli wysprzęglik. Samochód złożyli dopiero w poniedziałek. Odebrałem, odpalam i "check". Okazało się że ułamali czujnik temperatury wody. Po problemach z czujnikiem pojechałem na krótki test. Było ciepło, ok 11 C. Stwierdziłem, że wszytko ok. We wtorek wieczorem, niska temperatura odpalam ruszam i dość duży problem z włożeniem 2. Dojazd do skrzyżowania i problem z włożeniem 1 przy ok 5 km/h. Dzisiaj to samo. Dopiero po rozgrzaniu samochodu problem znika. Dodam jeszcze, że na pewno wymieniali olej w skrzyni, bo pechowo im się rozlał. Nie wiem co tam w środku jest ale podobno dobry olej do skrzyń. Niepokoi mnie też sytuacja gdzie po odpaleniu samochodu(zimnego) sprzęgło łapie minimalnie na luzie. Czy to dlatego, że się dociera??
Macie panowie jakieś pomysły?? Bo przez tych partaczy zaczął się problem. Dodam że sprzęgło to AISIN.

#14 jejek16

jejek16
  • Forumowicz
  • 14 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:27, 11.11.2009

Z tego co się orientuję to w Hondzie do skrzyni biegów nie stosuje się oleju przekładniowego. Przy awariach zalecają nawet zalać olejem silnikowym.
Tutaj to czytałem:

http://www.accord6ge...d_warsztat.html
www.enkaustyka.com.pl

#15 16v

16v
  • Forumowicz
  • 131 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:50, 11.11.2009

Lepiej sprawdź jaki to wynalazek masz wlany do skrzyni, czy tylko uzupełnili jakimś przekładniowym czy wymienili całość. To ważna sprawa , bo jesli wlali coś innego niż zaleca Honda , to właśnie dlatego masz problem z biegami.




IPB Skin By Virteq