Skocz do zawartości


RODO w HAKP

xenony - montaż


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
32 odpowiedzi w tym temacie

#31 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 10:52, 19.10.2008

.Począwszy od starszych autek jak CRX poprzez trochę młodsze preludy kończąc na młodych civicach i powiem Wam,że żaden z nich nie oślepia.Po założeniu każdy z nich ustawił sobie światełka, a po załadowaniu kompletu pasażerów lub zapełnieniu bagażnika(ogólnie obciążeniu tyłu) opuszcza się je poprzez regulację reflektorów w kabinie i problem oślepiania w takiej sytuacji całkowicie znika-nikogo się nie oślepia(problem pojawia się gdy brak takiej regulacji).


To może i ja jeszcze dodam coś od siebie. Ja wyżej pisał kolega problemu nie, ale chyba tylko na płaskiej/poziomej drodze. Nie wiem jak działa samopoziomowanie (czy tak szybko się ustawia) jak jedziemy np. po nierównościach, ale na pewno dobrze działają gdy zbliżamy się do wzniesienia. Nie wiem co się dzieje przy xenonach bez poziomowania gdy np. my i ktoś z przeciwka z takimi światełkami zbliżamy się do wzniesienia razem ??

Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.


#32 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
Reputacja: 25
Super

Napisano 14:51, 19.10.2008

To już różnie bywa.
Starsze modele aut z fabrycznymi ksenonami mają układ "wolnonadążny" (tu się zalicza ATR) który praktycznie reaguje tylko na obciążenie auta (czujnik na tylnej osi). W takim wypadku ustawienie świateł nie nadąża za "szybkimi" nierównościami poprzecznymi - jeśli jedziemy z przeciwka takiego auta a ono przejeżdza np. przez tory czy jakieś garby to będzie nam pobłyskiwać prosto w oczy swoimi HIDami :(
W nowszych rozwiązaniach (to jest możliwe chyba tylko w przypadku soczewek - vide HA VII, Passat B6 itp. aczkolwiek fakt posiadania soczewek nie gwarantuje, że układ tak właśnie działa) samopoziomowanie nadąża również w takich sytuacjach a więc takie auto dużo mniej oślepia w takich sytuacjach.
Tak czy inaczej nie ma rady na sytuacje "drogowe" gdy auto z ksenonami jedzie z przeciwka na wzniesieniu nad nami a my podjeżdżamy pod nie.

Samopoziomowanie w ksenonach ma przede wszystkim na celu zapobieżenie sytuacjom gdy kierowca załadował coś ciężkiego do bagażnika albo usiadł ktoś z tyłu i auto cały czas oślepia bo kierowcy się zapomniało przestawić wysokość świateł. Konsekwencje takiego zapomnienia są przy ksenonach dużo poważniejsze niż przy zwykłych żarówkach i stąd wymóg posiadania samopoziomowania przy HIDach.

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#33 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 17:19, 19.10.2008

chcialem zalozyc przetwornice ale po przeczytaniu waszych opini mam problem. chyba pojade do salonu i zapytam o przerobienie swiatel u nich z atestem i wbiciem do dowodu rejestracyjnego. pozdro




IPB Skin By Virteq