XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
podswietlenie zegarow
#1
Napisano 15:41, 29.08.2009
jak w temacie potrzebuje zaminnikow zarowek do podswietlenia zegarow w V genie. orginalnie sa to V-2 Toshiba. i pytanie czy zarowki czy diody na podstawie T5-R5 beda pasowaly?? jak by bie bylo roznia sie. a teraz wyrywac zarowki z mocowania i lutowanie diod w tylu zarowkach to troche mozolna praca. prosze o pomoc.
#2
Napisano 22:26, 01.09.2009
W pozostałych gniazdach są mało widoczne i wyraźnie zmieniają kolorystykę kontrolki.
Też miałem problem z dużymi żaróweczkami podświetlenia skali. Skasowali mie w sklepie po 10 zł za sztukę (kupiłem 10).
Po swoich doświadczeniach odradzam ingerencję.
Ponadto w moim dieslu po poruszeniu żarówek, wypadały mi póxniej podczas jazdy (np po bruku), dzwoniąc niemiłosiernie, do czasu aż powklejałem je na "kropelkę".
Raz mnie podkusiło zamienić Dobre na Lepsze i w efekcie wyciągałem licznik z 10 razy, również na drodze nad morzem (przeraźliwie dzwoniąca żarówka wewnątrz licznika).
#3
Napisano 19:45, 09.09.2009
dioda nie bedzie dzialac bez tego?? POMOCY
pzdr
#5
Napisano 13:33, 10.09.2009
Przy założeniu, że dioda pobiera jakieś 10 - 15 mA prądu o napięciu 3V, dobieramy dla skrajnego przypadku 11,5/0,015 ~= 77 Ohm praktycznie z typoszeregu oporników masz albo 75, albo 82 Ohmy, lub: 9/0,010 = 90 Ohm zaokrąglasz z typoszeregu do 91 Ohm.
Szacujesz moc opornika max: 3*0,015 = 0,045W, najbliższa z typoszeregu = 0,125W lub do montażu powierzchniowego SMD 0.05W.
Bez ograniczenia napięcia zasilania (prądu) diody po włączeniu zobaczysz ino dym.
Handlowe LEDy do samochodów powiny już mieć dobrany oporasek.
Żeby ci to zaświeciło w liczniku musisz znaleść biegunowość gniazdka i diody, inaczej będzie ciemna i głucha. njlepiej to zrobić przed zamianą za pomocą małej żaróweczki podłączonej do masy i zaznaczać (+) czerwoną kropką na plastiku licznika, poem to samo z biegunowością LEDa i wkładasz już na pewniaka.