Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

przepalajace sie zarowki


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
60 odpowiedzi w tym temacie

#1 tomahawk5000

tomahawk5000
  • Forumowicz
  • 691 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:56, 29.08.2009

witam czy ktos juz zetknal sie z takim problemem?
w zasadzie wszystko dziala w mojej hani bez zarzutow jedyny mankament to przepalajace sie zarowki srednio raz na 2-3 m-ce musze wymienic :(
macie moze juz na to jakas rade ?

#2 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 13:55, 29.08.2009

tomahawk5000, które żarówki? U mnie w 7gen przepalają się często tylne postojówki :D

#3 tomahawk5000

tomahawk5000
  • Forumowicz
  • 691 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:13, 29.08.2009

ja najbardziej moge narzekac na przednie swiatla mijania mam tam H7, swiatla drogowe z racji rzeczy ze sa mniej eksploatowane nie pala sie tak czesto ale chyba juz z raz tez wymienilem
teraz kupilem inter carsie jakies jak to sprzedawca powiedzial zarowki na wypasi najlepsze jakie mieli komplet po znizkach za 60pare zl (marki osram), sprzedawca powiedzial ze jak te sie przepala to nie ma sensu inwestowac w pozadne zarowki tylko kupowac jakies badziewie po 10zl/szt

#4 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 14:16, 29.08.2009

tomahawk5000, no ja Ci mogę jedynie powiedzieć, że taką samą sytuację ma znajomy w audi. I robi tak jak powiedział Twój sprzedawca: kupuje najtańsze żarówki i nie wkurza się za każdym razem jak się przepalą :D

#5 ToMala

ToMala
  • Forumowicz
  • 853 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:18, 29.08.2009

ja miałem też wcześniej jakieś cudaśne i te się przepalały dość często, po wsadzeniu najtańszej, zdaje się Narvia było lepiej, potem zainwestowałem w xenon HID i mam 2lata gwarancji na wszystko, choć faktem jest, ze nic się nie dzieje, może przetwornica wzięła jakieś niestabilne zachowania instalacji na klatę ;-)

ogólnie po dzwonkach są jakieś dorabiane instalacje, jakieś przebicia przepięcia, sprawdź miernikiem moment zapalania światła, jakie są prąd i napięcie w czasie świecenia.

EX-Sreberko, CzarnullaH, Stream Modulo
---

Pozdrawiam
Tomek


#6 tomahawk5000

tomahawk5000
  • Forumowicz
  • 691 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:54, 29.08.2009

miernik mam i moge to sprawdzic ale co zrobic w przypadku wlasnie takich skokow, samemu pewnie i tak tego nie zrobie
zasadniczo mam wgnieciona chlodniczke od klimy wiec cos sie dzialo ale mysle ze to byla drobna kolizja bo tylko na tej chlodniczce sa slady, lakiernik z ktorym kupilem hanie odrazu to zauwazyl i ocenil ze to nie bylo nic groznego a sama kolizja zostala dobrze naprawiona, mysle ze jezeli to byla drobna usterka to instalacji nie powinna siegnac

#7 kiziol

kiziol
  • Forumowicz
  • 504 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:23, 29.08.2009

ja najbardziej moge narzekac na przednie swiatla mijania mam tam H7, swiatla drogowe z racji rzeczy ze sa mniej eksploatowane nie pala sie tak czesto ale chyba juz z raz tez wymienilem
teraz kupilem inter carsie jakies jak to sprzedawca powiedzial zarowki na wypasi najlepsze jakie mieli komplet po znizkach za 60pare zl (marki osram), sprzedawca powiedzial ze jak te sie przepala to nie ma sensu inwestowac w pozadne zarowki tylko kupowac jakies badziewie po 10zl/szt


Kolego niestety ale wszystkie żarówki typu +30/50% więcej światła będą przepalały się szybciej. Bardziej intensywne światło uzyskuje się przez podniesienie temperatury panującej wewnątrz szklanej bańki. Dlatego ich ogniwa zazwyczaj szybciej ulegają przepaleniu - niestety :k
Nareszcie szczęśliwy tatuś - mam zdrowe i silne bliźniaki !!

#8 tomahawk5000

tomahawk5000
  • Forumowicz
  • 691 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:33, 29.08.2009

wobec tego co proponujesz?
zarowki dajace mniej swiatla ktore beda mialy mniejsze temperatury?
z drugiej strony mysle ze zadna zarowka nie pownna sie przpalic w ciagu powiedzmy 6miesiecy (tak troche strzelilem z tymi 6 m-cami) mysle ze producent zarowek powinien tak zrobic zarowke zeby ogniwa wytrzymywaly stosunkowo dlugo, mysle ze problem moze faktycznie tkwic w mojej hondzie tzn jakies wahania napiecia, zastanawiam sie czy sa jakies proste rozwiazania dla takiego z pozoru powaznego problemu

#9 ToMala

ToMala
  • Forumowicz
  • 853 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:01, 29.08.2009

najpierw sprawdź, potem będzie wiadomo o co cho, być może to faktycznie żarówki

EX-Sreberko, CzarnullaH, Stream Modulo
---

Pozdrawiam
Tomek


#10 kiziol

kiziol
  • Forumowicz
  • 504 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:05, 29.08.2009

wobec tego co proponujesz?
zarowki dajace mniej swiatla ktore beda mialy mniejsze temperatury?
z drugiej strony mysle ze zadna zarowka nie pownna sie przpalic w ciagu powiedzmy 6miesiecy (tak troche strzelilem z tymi 6 m-cami) mysle ze producent zarowek powinien tak zrobic zarowke zeby ogniwa wytrzymywaly stosunkowo dlugo, mysle ze problem moze faktycznie tkwic w mojej hondzie tzn jakies wahania napiecia, zastanawiam sie czy sa jakies proste rozwiazania dla takiego z pozoru powaznego problemu


W razie co poleciłbym ci coś takiego:

http://moto.allegro....al.html#gallery
Nareszcie szczęśliwy tatuś - mam zdrowe i silne bliźniaki !!

#11 tomahawk5000

tomahawk5000
  • Forumowicz
  • 691 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:32, 29.08.2009

i wszystko na ten temat :)

#12 Guest_witkacy_*

Guest_witkacy_*
  • Guests

Napisano 21:16, 29.08.2009

wobec tego co proponujesz?
zarowki dajace mniej swiatla ktore beda mialy mniejsze temperatury?


Ja poleciłbym np. Philips BlueVision. Świecą na biało i różnica w oświetleniu drogi po zmroku jest naprawdę kolosalna. Nie są tanie, ale moim zdaniem warte swojej ceny. Przed zakupem trochę bałem się "wieś-tuningowego" efektu świecenia na niebiesko, ale jak się okazało niesłusznie.

http://www.lighting....ighting&lang=da

#13 ICI

ICI
  • Forumowicz
  • 49 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:10, 06.09.2009

Co do przepalania żarówek...
Sprawdź napięcie na akumulatorze i na żarówkach - powinno być niższe do ok. 1 V.
Napięcie ze sprawnego alternatora mierzone na akumulatorze powinno się mieścić w przedziale od 13,9 - 14,5 V, Średnio w samochodach jest ok. 14.3V.
Jeżeli na żarówkach masz powiedzmy 13.9 V, to nie powinieneś ich spalić co najmniej przez rok przeciętnej jazdy (zależy ile jeździsz).

Chyba, że dotykasz bańki żarówek palcami przy wkładaniu?
Wtedy każdy halogen musi się przepalić dość szybko i to z założenia. Tłuszcz i kwasy z rąk niszczą szkło w wysokiej temp. i powodują szybsze przepalenie żarówki halogenowej

Ja przy wkładaniu żarówek tak ją trzymam, żeby nie dotknąć bańki, a jeśli już mi się to zdarzy, to myję bańkę czystą szmatką ze spirytusem - zmywam tłuszcz po palcach.

#14 tomahawk5000

tomahawk5000
  • Forumowicz
  • 691 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:05, 25.11.2009

troche wody w rzece ubylo zanim dokonalem pomiaru ale nie mialem miernika
oto moje pomiary

na akumulatorze
bez swiatel: 14,57
ze swiatlami: 14,52

na zarowkach 14,08

dodam ze dzis znowu przepalila mi sie moja zarowka a sprzedawca mowil ze te sa najlepsze jakie posiadaja z serii H7 wiec jestem nie pocieszony (marki osram)

jak to naprawic??
prosze o pomoc


dodam ze moj brat jezdzacy peugeot'em 106 jezdzi na zarowkach ponad poltora roku i mial nastepujace odczyty:

na akumulatorze:
bez swiatel: 14,58
ze swiatlami: 13,4

na zarowkach 13,08
czyli spadek o ponad 1,5V

tez tak chce :mrgreen: i uprzedam ze nie bede samochodu zmienial 8-)

#15 Byczek

Byczek
  • Forumowicz
  • 112 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:27, 25.11.2009

Ja na szczęście nie mam takich problemów. Jeżdżę na narvach już prawię rok. Może i nie są szpanerskie :-D Ale żywotne. O to mi chodzi najbardziej.

Grzesiek co wy w tej Wrzesni macie? pola i lasy tylko?? :mrgreen: (zanaczam ze nie wysmiewam sie z Grzesia zeby nie bylo, i nie łąmie regulaminu forum :-P )





IPB Skin By Virteq