Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
V

falujące obroty, tracenie gazu, kontrolka "check engine"

V

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
15 odpowiedzi w tym temacie

#1 konieczko23

konieczko23
  • Forumowicz
  • 10 postów
  • Skąd:Lubin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Accord
  • KM:131
  • Paliwo:PB
  • Rok:1994
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:35, 18.04.2014

Witam.

Mój problem wygląda następująco:

1. Jeżeli kontrolka świeci się to silnik pracuje normalnie
2. Kontrolka nie świeci się to na biegu jałowym obroty falują
3. Kontrolna nie świeci się to podczas jazdy np kiedy gaz jest wciśnięty do końca to auto przyspiesza, traci  gaz, za chwilę znowu dostaje gaz i tak w kółko..

Jest to męczące dlatego postanowiłem napisać na forum z poradą, niejedna osoba ma lub miała taki problem więc porady się przydadzą.
Czy przyczyną może być silniczek krokowy??
Drugie pytanie brzmi gdzie jest i jak wygląda wtyczka do samodiagnostyki ? znalazłem jakąś 2pinową i kiedy zwarłem to check się palił ciągle ale błędów nie 'wystukiwał'.




Bardzo proszę o pomoc bo już nie mam siły do tego auta.
Z góry dziękuję.
Pozdrawiam i życzę wesołych świąt


  • 0

#2 Muniek

Muniek
  • Forumowicz
  • 50 postów
  • Skąd:Kluczbork
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:17, 18.04.2014

Złącze diagnostyczne jest pod schowkiem po stronie pasażera. Niebieska kostka 2 pinowa.


  • 0

#3 konieczko23

konieczko23
  • Forumowicz
  • 10 postów
  • Skąd:Lubin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Accord
  • KM:131
  • Paliwo:PB
  • Rok:1994
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:32, 18.04.2014

no właśnie, i jak wsadziłem tam drucik na wyłączonym zapłonie, odpaliłem auto to ciągle świecił się "check", jak wyjąłem to zgasł, wsadziłem świecił.. ale żadnych kodów mi ten check nie wystukiwał.. dziwna sprawa :(


  • 0

#4 lipson

lipson
  • Klubowicz
  • 913 postów
  • Skąd:KUJ-POM
  • Silnik:mam
  • Wersja:LS, AP1
  • KM:220, 240
  • Paliwo:PB
  • Rok:9700
  • Nadwozie:CE7, AP1
Reputacja: 29
Super

Napisano 19:13, 18.04.2014

Włacz zapłon, nie odpalaj.
  • 0

#5 konieczko23

konieczko23
  • Forumowicz
  • 10 postów
  • Skąd:Lubin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Accord
  • KM:131
  • Paliwo:PB
  • Rok:1994
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:24, 18.04.2014

tak też robiłem, check tylko się świecił i nic więcej.

Poniżej dodaję filmiki z falującymi obrotami, jak widać na różnie rozgrzanym silniku, czy zimny czy ciepły:

1. praca silnika na biegu jałowym
https://www.youtube....eature=youtu.be

2. Falujące obroty podczas jazdy, tak jakby silnik gasł..
https://www.youtube....eature=youtu.be

3. Tak jak wyżej tylko z użyciem sprzęgła i przygazowaniem
https://www.youtube....eature=youtu.be


Silniczek krokowy odkręciłem i wyczyściłem, niestety żadnego rezultatu, jednak za pierwszym odpaleniem obroty były normalne, po odłączeniu silniczka krokowego obroty falowały ale inaczej niż teraz, dziwna sprawa

Proszę o pomoc bo już nie mam sił...


Użytkownik konieczko23 edytował ten post 11:33, 19.04.2014

  • 0

#6 konieczko23

konieczko23
  • Forumowicz
  • 10 postów
  • Skąd:Lubin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Accord
  • KM:131
  • Paliwo:PB
  • Rok:1994
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:04, 19.04.2014

POMOŻE MI KTOŚ ? :(


  • 0

#7 lipson

lipson
  • Klubowicz
  • 913 postów
  • Skąd:KUJ-POM
  • Silnik:mam
  • Wersja:LS, AP1
  • KM:220, 240
  • Paliwo:PB
  • Rok:9700
  • Nadwozie:CE7, AP1
Reputacja: 29
Super

Napisano 22:41, 19.04.2014

Wyglada mi to to na rozkrecony FITV. Musisz dobrac sie do niego i wkrecic troche bo lubi sie wykrecac :) Jak w sieci nic nie znajdziesz to Ci pomoge. Wesolych ;)


Użytkownik lipson edytował ten post 22:43, 19.04.2014

  • 0

#8 konieczko23

konieczko23
  • Forumowicz
  • 10 postów
  • Skąd:Lubin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Accord
  • KM:131
  • Paliwo:PB
  • Rok:1994
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:42, 19.04.2014

czyli będę go musiał jeszcze raz wyczyścić  :)


  • 0

#9 lipson

lipson
  • Klubowicz
  • 913 postów
  • Skąd:KUJ-POM
  • Silnik:mam
  • Wersja:LS, AP1
  • KM:220, 240
  • Paliwo:PB
  • Rok:9700
  • Nadwozie:CE7, AP1
Reputacja: 29
Super

Napisano 23:53, 19.04.2014

Jesli sie mie myle to Ty czysciles IACV a problemem tych falujacych obrotow bedzie FITV. http://rotordesign.c.../P4270263_1.JPG


  • 0

#10 pniok76

pniok76
  • Forumowicz
  • 468 postów
  • Skąd:brzesko
  • Silnik:2,0
  • Wersja:v
  • KM:131
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:22, 20.04.2014

Witam a auto ma instalację lpg? bo nie doczytałem.Ja mam zwykłą na mikserze,kiedyś chyba po wystrzale obrócił mi się ten mikser,Podobne cyrki się działy,tyle że odrazu się kapnołem bo przed wystrzałem wszystko ok było.


  • 0

#11 konieczko23

konieczko23
  • Forumowicz
  • 10 postów
  • Skąd:Lubin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Accord
  • KM:131
  • Paliwo:PB
  • Rok:1994
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:33, 20.04.2014

mniej więcej posiada gaz, tzn została zamontowana sekwencja ZENIT, zostało to tylko podłączone, nie działało niestety ponieważ nie była zainstalowana i zaprogramowana. To jest praca silnika na benzynie, pojutrze wyczyszczę jeszcze raz bardziej porządnie ten FITV.

Najpierw wyczyściłem FITV(ten z prawej strony) tak z grubsza, dopiero później wyczyściłlem IACV (krokowy, ten z lewej), możliwe że FITV źle poskładałem, ale w pracy silnika nie ma żadnych zmian, jak falowały przed czcyszczeniem tak samo falują po.. Nawet zaślepiłem EGR, ale też żadnej poprawy...


Użytkownik konieczko23 edytował ten post 09:34, 20.04.2014

  • 0

#12 lipson

lipson
  • Klubowicz
  • 913 postów
  • Skąd:KUJ-POM
  • Silnik:mam
  • Wersja:LS, AP1
  • KM:220, 240
  • Paliwo:PB
  • Rok:9700
  • Nadwozie:CE7, AP1
Reputacja: 29
Super

Napisano 09:44, 20.04.2014

To zeby spr czy FITV nie daje powietrza po rozgrzaniu musisz zdjac dolot i obczaic w przepustnicy kanaly powietrzne (te otwory po lewej) http://images38.foto...e1de2323med.jpg Odpalasz auto i zatykasz np. palcem, kanal odpowiedzialny za doprowadzanie powietrza do FITV (nie pamietam ktory to, ale wiele mozliwosci nie ma ;) ) Jezeli bedzie podcisnienie tzn., ze FITV do regulacji no i po zatknieciu tego kanalu obroty powinny sie uspokoic. Jesli to nie pomoze to widocznie masz gdzies nieszczelnosc.

 

PS Jesli po zwarciu zlacza diagnostycznego lampka MIL swieci caly czas, tzn. ze brak bledow.


Użytkownik lipson edytował ten post 09:53, 20.04.2014

  • 0

#13 konieczko23

konieczko23
  • Forumowicz
  • 10 postów
  • Skąd:Lubin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Accord
  • KM:131
  • Paliwo:PB
  • Rok:1994
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:55, 21.04.2014

sprawdzę to jutro albo dzisiaj w późniejszych godzinach :) 

no ale właśnie jak lampka MIL świeciła to auto normalnie chodziło bez problemu a jak sie nie zapala to dupa... :(


p.s. 

Faktycznie, zatkałem dolną dziurkę i praca silnika się wyrównala, puściłem i znowu świrowało, wziąłem auto na jazde i normalnie jeździło, dziwne... jutro wyczyszcze to pięknie i ładnie i zdam relację jak poszło :) dziękuję za pomoc ! :)


Użytkownik konieczko23 edytował ten post 22:11, 21.04.2014

  • 0

#14 konieczko23

konieczko23
  • Forumowicz
  • 10 postów
  • Skąd:Lubin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Accord
  • KM:131
  • Paliwo:PB
  • Rok:1994
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:17, 22.04.2014

UWAGA!!

rozebrałem cały FITV i wyczyściłem, do tego wyczyściłem i nasmarowałem przepustnicę oraz silniczek krokowy, poskładałem wszystko do kupy i dalej to samo, wziąłem więc 2 śrubokręty, odkręciłem górną płytkę od FITV, wcisnąłem palcem tą membrankę i auto dostało wyższych obrotów, zacząłem więc wkręcać na odpalonym i zagrzanym silniku tą membrankę i wszystko wróciło do normy!  :)

Bardzo serdecznie dziękuję za pomoc. 
pozdrawiam :))


  • 0

#15 lipson

lipson
  • Klubowicz
  • 913 postów
  • Skąd:KUJ-POM
  • Silnik:mam
  • Wersja:LS, AP1
  • KM:220, 240
  • Paliwo:PB
  • Rok:9700
  • Nadwozie:CE7, AP1
Reputacja: 29
Super

Napisano 14:50, 22.04.2014


Faktycznie, zatkałem dolną dziurkę i praca silnika się wyrównala, puściłem i znowu świrowało, wziąłem auto na jazde i normalnie jeździło, dziwne... jutro wyczyszcze to pięknie i ładnie i zdam relację jak poszło :) dziękuję za pomoc ! :)

Gdybym wczoraj zauwazyl ten wpis to od razu bym Ci powiedzial co zrobic, ale najwazniejsze, ze sobie poradziles sam-zapadnie Ci w pamieci ;)


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: V

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq