Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Poszukuję sondy lambda do accorda 2001r z silnikiem 1,8


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 kiniusz

kiniusz
  • Forumowicz
  • 615 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 20:41, 25.08.2009

Chodzi mi o drugą sondę tą która jest za katalizatorem. U mnie ma oznaczenie OHC 501-H23. Samochód ospale reaguje na dodanie gazu i po teście diagnostycznym okazało się , że ta sonda jest "ospała". Nie chcę jakiś zamienników bo podobno słabo działają. Pozdrawiam

#2 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 21:08, 25.08.2009

W ASO mają :lol:


Popytaj handlarzy na allegro. Pełno tam accordów.
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#3 kiniusz

kiniusz
  • Forumowicz
  • 615 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 21:26, 25.08.2009

ASO zostawiam na koniec.
Pisałem do kilku allegrowiczów to nie mieli. Ale czekam jeszcze na wiadomość od kolejnych. Jak to nie pomoże to może katalizator zapchany
<p>2,2 ATR www.ultracar.waw.pl</p>
<p> :dres: NOWY ADRES!!! ul. Modlińska 330b </p>
<p> </p>

#4 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 08:24, 26.08.2009

Raczej zapchany kat. I dlatego sonda "ospale" reaguje. A jeśli nie wywala błędu to nie winiłbym sondy. Tym bardziej, ze ona jest czujnikiem diagnostycznym (a nie regulacyjnym) sprawdzającym właśnie pracę katalizatora.
MaxLife RULEZ !!!

#5 kiniusz

kiniusz
  • Forumowicz
  • 615 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 20:26, 26.08.2009

Znalazłem sondę za 150zł plus przesyłka i raczej się zdecyduje. Zawsze to mniejszy koszt i robota niż wymiana karalizatora. szczególnie, że chciałem odkręcić jedną z sześciu śrub (tą do której dostęp jest teoretycznie najłatwiejszy ) ale jest zarosnieta rdzą i bez diaxa nie da rady
<p>2,2 ATR www.ultracar.waw.pl</p>
<p> :dres: NOWY ADRES!!! ul. Modlińska 330b </p>
<p> </p>

#6 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 21:10, 26.08.2009

Według tego co mówi pegal to będzie wtopa. 2 sonda monitoruje jedynie, a nie
nadzoruje. Skoro monitoruje zle działający kat to trzeba sie pozbyć kata.

A to wcale nie taki duzy koszt i robota. Tłumikarze robią to codzień, a i za kata
parę pln dostaniesz.
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#7 kiniusz

kiniusz
  • Forumowicz
  • 615 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 21:49, 26.08.2009

a jak wywale katalizator to nie będzie problemu z ustawieniami. Podobno w niektórych samochodach po wyjęciu katalizatora silnik przechodzi w tryb awaryjny i wtedy to już dupa na całego
<p>2,2 ATR www.ultracar.waw.pl</p>
<p> :dres: NOWY ADRES!!! ul. Modlińska 330b </p>
<p> </p>

#8 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 08:12, 27.08.2009

Nie możesz "wywalić" kata bo masz OBD II i tak jak piszesz-będą błędy w ECU. Chyba, ze chcesz sie bawić w jakieś emulatory 2 sondy. Pozostaje wymiana kata na zamiennik lub oryginał -najlepiej używany bo z zamiennikami różnie bywa i na tym forum było opisywane niejednokrotnie, ze dzieją sie cuda. Co do sondy-to może warto by było faktycznie ją podmienić na sprawny w 100% egzemplarz ale nie widzę za bardzo związku z jej "ospałym" działaniem a Twoimi problemami z silnikiem. Może ktos bardziej doswiadczony sie wypowie.
MaxLife RULEZ !!!

#9 kiziol

kiziol
  • Forumowicz
  • 504 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:53, 29.08.2009

a jak wywale katalizator to nie będzie problemu z ustawieniami. Podobno w niektórych samochodach po wyjęciu katalizatora silnik przechodzi w tryb awaryjny i wtedy to już du.a na całego


A sprawdzałeś katalizator, że chcesz go od razu wywalać ??
Nareszcie szczęśliwy tatuś - mam zdrowe i silne bliźniaki !!

#10 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 17:45, 29.08.2009

A jak chcesz sprawdzić katalizator z zapchanymi kanalikami? Niby analiza spalin powinna dużo powiedzieć ale u mnie było niby OK a po wywaleniu kata auto całkiem odżyło i w końcu zaczęło jeździć. A mechanik po wyjęciu kata niby był zdziwiony, ze sie porawiło (i to drastycznie-naprawdę) bo po jego oględzinach kat niby wyglądał na całkiem przewiewny i nie zatkany. A mimo wszystko ludzkim okiem nie można chyba ocenić i dostrzec wszystkiego złego co siedzi w katalizatorze.
MaxLife RULEZ !!!

#11 kiniusz

kiniusz
  • Forumowicz
  • 615 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 20:18, 31.08.2009

wymieniłem sodnę, jest lepiej ale... nie tak jak miałem w poprzedniej Hondzie. Tyle, że tamta byla z 2000 roku (przed faceliftingiem) i miała tylko jedną sondę, przed katalizatorem. Kupno używanego katalizatora też jest ryzykiem, bo mogę kupić jeszcze większe badziewie. Moja honda ma przebieg 145kkm (raczej relany) i trochę szybko by ten katalizator się zapchał. W sumie to zależy od wielu czynników ale i tak wg mnie za szybko.
<p>2,2 ATR www.ultracar.waw.pl</p>
<p> :dres: NOWY ADRES!!! ul. Modlińska 330b </p>
<p> </p>




IPB Skin By Virteq