Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

wymiana żarówki H1


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
20 odpowiedzi w tym temacie

#16 radam5

radam5
  • Forumowicz
  • 251 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:42, 23.08.2009

Dla uzyskania lepszego dostępu z góry możesz wyjąć wlew spryskiwacza z uchwytu - pociągnąć do góry - i odchylić go na bok (jest zamocowany na elastycznej rurze). W wersji Pb to wystarcza, żeby spokojnie obrócić i zdjąć dekielek i dostać się do żarówki mijania, nie wiem tylko, czy w diselku nie masz jeszcze jakichś innych przeszkód.
Pozdrawiam


Ja akurat to odkręcam śrubkę która trzyma wlew i wyjmuje go całkowicie bez żadnego wyginania na boki itp.

Jeżeli chodzi o wymianę żarówek postojowych i mijania to już doszedłem do perfekcji :mrgreen:

#17 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 17:42, 29.08.2009

W accordzie mam xenon więc nawet tam nie zaglądam ale w civicu VII gen żony mieliśmy przez trzy lata gwarancji H1 które przepalały się średnio raz na tydzień dwa - wielokrotnie się do tego zabierałem i zawsze efekt był taki, że jechałem z tym do ASO które mam 5 km od domu gdzie za 10 zł nastepowała wymiana wraz z cena żarówki a łapki były czyste. jakiś skończony debil wymyslił wymianę żarówek w Hondach, przynajmniej w Civicu... W końcu postanowiłem skończyć z tą przypadłością i zakupiłem światła xenonowe z CTR'a i szczęśliwie od dość dokładnie roku od zmiany wszysto chodzi jak zyleta nie mówiąc o jakości świecenia..

#18 mihail

mihail
  • Forumowicz
  • 152 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:42, 01.01.2011

Niestety poległem na wymianie żarówki mijania - prawy przód. Wyjąłem wlew płynu do spryskiwaczy i mam względnie dobry dostęp do osłony ale niestety cholera ani drgnie jak próbuję ją odkręcić... Proszę o wskazówki, patenty jak odkręcić tę wredną osłonę!!

#19 lepo

lepo
  • Forumowicz
  • 853 postów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 18:32, 03.01.2011

Niestety poległem na wymianie żarówki mijania - prawy przód. Wyjąłem wlew płynu do spryskiwaczy i mam względnie dobry dostęp do osłony ale niestety cholera ani drgnie jak próbuję ją odkręcić... Proszę o wskazówki, patenty jak odkręcić tę wredną osłonę!!

Jako, ze ostatnio wymieniałem obie sztuki w ciągu 6 godzin jazdy to postaram się pomóc. Rozumiem, ze śrubkę na torxa już odkręciłeś i tylko plastiku nie możesz ruszyć? Jeśli tak to duży śrubokręt w dłoń, przykładasz do plastikowych wypustek na osłonie i stukasz z wyczuciem w koniec śrubokręta czymś względnie twardym :mrgreen: Zamontowanie osłony to ta sama operacja, ale w drugą stronę :-P

Osłona dość mocno siedzi za sprawą gumowej uszczelki, która znajduje się na jej obwodzie, ale patent ze śrubokrętem jest pewny - trzeba tylko z wyczuciem (jak w życiu :ok ).

było m.in: N22A1 (dłubany na 170KM), 2ZS-FE , CAYC, 1AD-FTV, 2ZR-FE; DW10BTED4 i mój emeryt 2ZR-FAE: http://www.accordklu...emeryt-od-lepo/
Jest wciąż DW10FC


#20 mihail

mihail
  • Forumowicz
  • 152 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:51, 03.01.2011

Niestety poległem na wymianie żarówki mijania - prawy przód. Wyjąłem wlew płynu do spryskiwaczy i mam względnie dobry dostęp do osłony ale niestety cholera ani drgnie jak próbuję ją odkręcić... Proszę o wskazówki, patenty jak odkręcić tę wredną osłonę!!

Jako, ze ostatnio wymieniałem obie sztuki w ciągu 6 godzin jazdy to postaram się pomóc. Rozumiem, ze śrubkę na torxa już odkręciłeś i tylko plastiku nie możesz ruszyć? Jeśli tak to duży śrubokręt w dłoń, przykładasz do plastikowych wypustek na osłonie i stukasz z wyczuciem w koniec śrubokręta czymś względnie twardym :mrgreen: Zamontowanie osłony to ta sama operacja, ale w drugą stronę :-P

Osłona dość mocno siedzi za sprawą gumowej uszczelki, która znajduje się na jej obwodzie, ale patent ze śrubokrętem jest pewny - trzeba tylko z wyczuciem (jak w życiu :ok ).

Dzięki za radę, tak właśnie próbowałem i niestety złamałem jedną z wypustek :bluzga: Jak się przyjrzałem kolejna też jest złamana więc następnych nie będę ryzykował. Torxa nie było, ktoś już wcześniej usunął :lol:

Ale mam plan - uchwyt stolarski. Dam znać jak pójdzie.

EDIT:
Pozamiatane, uchwyt stolarski - najmniejszy z dostępnych (9 PLN) rach, ciach i osłona zdjęta. Potem już łatwizna, przy okazji wymieniłem pozycyjne (dostęp do nich jest niezły z komory silnika, nie trzeba zdejmować nadkoli).

#21 Tadzik Ol

Tadzik Ol
  • Forumowicz
  • 12 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:43, 17.01.2011

To musicie mieć szczupłe dłonie ;-) Ja niestety musiałem przez nadkola.
Czy orientuje się ktoś co to jest za gniazdo pod żarówką pozycyjną?
Po raz pierwszy wymieniałem pozycje w Accordzie i przez pomyłkę odkręciłem właśnie to gniazdo, w którym, ku mojemu zdziwieniu zamiast żarówki były dwa przewody biegnące do środka reflektora (może to zasilanie silniczka świateł mijania).
Pozdrawiam




IPB Skin By Virteq