Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Jak ustawić czujnik położenie przepustnicy TPS

VII czujnik położenia przepustnic TPS przepustnica Accord VII CL7

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
44 odpowiedzi w tym temacie

#1 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • SkÄ…d:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:NieokieÅ‚znana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 19:57, 17.03.2014

WItam.

Próbuje rozwiązać 2 problemy z ustawieniem czujnika położenia przepustnicy (TPS) na przepustnicy sterowanej linkami gazu (nie elektroniczna).

 

Na poczÄ…tek pierwszy problem:

Na naszym forum pisze żeby ustawić TPS miernikiem elektrycznym na 0.5V (nie mniej i więcej - tyle i kropka) a na zagranicznych forach piszą że ma być 0.45V

O tutaj: http://honda-tech.co...d.php?t=2169249

lub tutaj jak zakładamy nowy TPS: http://www.iapdirect...nstructions.pdf

Więc ile to ma w końcu być?

 

Drugi problem (Ustawianie TPS):

Miernik w łapę i ustawiamy TPS (+) w śrokdowy kabel a minus (-) z akumulatora.

Dodatkowo w kablach idących do TPS-u także mamy masę (-).

I tu pojawiają sie schody, (+) w kabel TPS (środkowy) a minus (-) z aku ustawiam 0.5V przykręcam TPS, przekładam kabel miernika (-) z aku do masy we wtyczce i pokazuje mi 0.48V, powrót na aku - 0.5V, powrót na kabel minusowy we wtyczce TPS 0.48V (TPS cały czas przykręcony).

I tu pytanie który pomiar jest bliższy prawdy?

Jak ustawić TPS (minus z akumulatora czy z kabli TPS)?


  • 0

#2 lipson

lipson
  • Klubowicz
  • 913 postów
  • SkÄ…d:KUJ-POM
  • Silnik:mam
  • Wersja:LS, AP1
  • KM:220, 240
  • Paliwo:PB
  • Rok:9700
  • Nadwozie:CE7, AP1
Reputacja: 29
Super

Napisano 20:25, 17.03.2014

A to dobre pytanie. Sam sie chetnie dowiem bo niedawno podmienialem TPS i zostal ustawiony na "ucho". Bledow nie wywala, ale wolalbym ustawic tak jak producent zaleca. Roznica w napieciach wynika ze strat w przewodzie. Ciekawe czy 0.02V moze miec w ogole wplyw na odczyt? Sprawdze u siebie ile mam i czy bedzie roznica jak ustawie 0,5V-masa z aku a pozniej 0,5V-masa z wtyczki TPS. Dam znac. Pozdrawiam


  • 0

#3 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • SkÄ…d:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:NieokieÅ‚znana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 23:11, 17.03.2014

Błąd wywali na desce jak będzie ustawiony skrajnie (na końcu samym gdzie dalej sie już nie da) na lewo bądź skrajnie na prawo (automatycznie wyskakuje błąd za duży V lub za mały V).

Stojąc na wprost TPS kręcąc nim w lewą strone Volty maleją w prawo V rosną

Tylko przykręć mocno TPS bo lekki ruch i już zmieniają sie Volty trza to robić bardzo delikatnie.

Skala na mierniku 20V (najlepsza)


  • 0

#4 lipson

lipson
  • Klubowicz
  • 913 postów
  • SkÄ…d:KUJ-POM
  • Silnik:mam
  • Wersja:LS, AP1
  • KM:220, 240
  • Paliwo:PB
  • Rok:9700
  • Nadwozie:CE7, AP1
Reputacja: 29
Super

Napisano 10:49, 18.03.2014

W weekend mam plan sie za to zabrac to dam znac co i jak.


  • 0

#5 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • SkÄ…d:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 22:16, 18.03.2014

Najlepiej i najszybciej będzie jak kupisz ,albo podłączysz auto pod hds-a i zrobisz zerowanie ecu.


  • 0

#6 lipson

lipson
  • Klubowicz
  • 913 postów
  • SkÄ…d:KUJ-POM
  • Silnik:mam
  • Wersja:LS, AP1
  • KM:220, 240
  • Paliwo:PB
  • Rok:9700
  • Nadwozie:CE7, AP1
Reputacja: 29
Super

Napisano 22:21, 18.03.2014

A to tego mojego staruszka mozna pod jakis program podpiac? Ja myslalem, ze tylko samodiagnostyka wchodzi w gre. Kody blyskowe i te sprawy....


  • 0

#7 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • SkÄ…d:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:NieokieÅ‚znana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 09:20, 19.03.2014

muzyczka tylko zanim podłącze HDS-a chciałbym ustawić porządnie tego TPS-a i dopiero robić zerowanie.


  • 0

#8 Sheiva

Sheiva
  • Forumowicz
  • 172 postów
  • SkÄ…d:Gdynia
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance+Navi
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:46, 19.03.2014

0,45V otwarta

4,50V zamknięta

im bliżej tych wartości ustawisz, tym będzie lepiej.


  • 0

#9 dargo

dargo
  • Forumowicz
  • 545 postów
  • SkÄ…d:Bydgoszcz
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 08:55, 18.07.2014

0,45V otwarta

4,50V zamknięta

im bliżej tych wartości ustawisz, tym będzie lepiej.

ogrzewam

chyba na odwrót 0,45V zamknięta a 4,5V otwarta

na zagranicznym forum zalecają ustawienie od 0,5V przy zamknięciu bo i tak mamy "wpływ" na ustawienie tylko jednej wartości czyli np przy zamkniętej przepustnicy.

http://honda-tech.co...d.php?t=2947986

tutaj jest manual i koleś mierzy TPS-a tylko z wtyczki bez masy z akumulatora i wartość którą wskazuje miernik to właśnie 0,48V czyli taka o jakiej pisał taryfa.

pozdr


Użytkownik dargo edytował ten post 09:15, 18.07.2014

  • 0

#10 Rumcyk27

Rumcyk27
  • Forumowicz
  • 570 postów
  • SkÄ…d:OST
  • Silnik:2.0
  • Wersja:K20A6 S-Type
  • KM:???
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 20:44, 20.07.2014

Nie masa z akumulatora tylko z czujnika ( wiązka posiada 3 kabelki jeden z nich to plus zasilania - brany z ECU, drugi bodajże środkowy to sygnał regulacji do którego się wpinamy i masa do której również się wpinamy), ustawiamy zakres od 0.45 na wolnych obrotach przy zamkniętej przepustnicy do 4.5V przy otwartej. Z tą masą tez na początku ustawiałem biorąc z aku, ale jednak był to błąd. Masa z czujnika ma inny potencjał, tymbardziej, że ECU ma specjalne wyjścia do czujników ( +, sygnał i -).


  • 0

#11 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • SkÄ…d:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:NieokieÅ‚znana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 22:25, 27.03.2015

Podziękował :ok


  • 0

#12 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • SkÄ…d:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:NieokieÅ‚znana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 18:07, 29.03.2015

CoÅ› jest nie tak z tymi ustawieniami bo:

1) zmierzyłem swój czujnik (po kablach) i pokazywał 0.38V

2) wstawiłem nowy czujnik TPS, ustawiłem na 0.45V odpaliłem i obroty wskoczyły na 3000 i stały tam calutki czas.

3) reset ECU + odpięcie szarej wtyczki na kompie - zero reakcji.

4) Dopiero jak na odpalonym aucie ustawiałem TPS-a to uzyskałem normalne obroty i po zmierzeniu pokazuje miernik 0.35V

To co jest nie halo?

 

PS: W HDS-ie jak biorę opcje uczenie biegu jałowego wyskakuje komunikat - nie obsługiwane w tym pojeździe.

Potem szara wtyczka od kompa była odpięta (w sumie wszystkie wypiąłem) i nadal nic.


  • 0

#13 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • SkÄ…d:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 12:29, 30.03.2015

 

3) reset ECU + odpięcie szarej wtyczki na kompie - zero reakcji.

 

PS: W HDS-ie jak biorę opcje uczenie biegu jałowego wyskakuje komunikat - nie obsługiwane w tym pojeździe.

Potem szara wtyczka od kompa była odpięta (w sumie wszystkie wypiąłem) i nadal nic.

Biała wtyczka... nie szara + zerowanie ecu za pomocą hds


  • 0

#14 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • SkÄ…d:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:NieokieÅ‚znana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 20:51, 30.03.2015

aaa to już wiem gdzie popełniłem błąd.

Muzyczka a w jakiej kolejności?

Najpierw wtyczkta potem zerowanie Ecu przez HDS-a czy na odwrót?


  • 0

#15 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • SkÄ…d:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 07:01, 31.03.2015

Muzyczka a w jakiej kolejności?

Najpierw wtyczkta potem zerowanie Ecu przez HDS-a czy na odwrót?

Na to pytanie nie znam odpowiedzi ... dużo kombinacji nie ma ... odkryłem to przypadkiem dla ludzi nie mających HDS-a i jakoś ta procedura dobrze się sprawdza w tym modelu...


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, czujnik położenia przepustnic, TPS, przepustnica, Accord VII, CL7

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq