Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Problem z autem.


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 14:36, 16.08.2009

Witam was drodzy koledzy. Dołączyłem do waszego grona dziś. Kupiłem Hondę Accord z silnikiem 2.2 V-TEC skrzynia automat rocznik 1996 symbol silnika F22Z2. Mam problem. Jest to auto w full opcji ale jednak jest z nim pewien problem. Gdy go odpalę to silnik pracuję bardzo nie równo i nawet gaśnie. Gdy się chwilkę rozgrzeje to nadal pracuje nie równomiernie. Te same objawy są na benzynie jak i na gazie. Zauważyłem że przy wlocie od strony filtra powietrza do kolektora ssącego jest odpięty i wisi jakiś przewód podciśnieniowy od powietrza. Wymieniłem już przewody i świece. Dałem do sprawdzenia kopułkę i to nic nie pomogło. Koledzy może ktoś z was wie gdzie powinien być dołączony ten wężyk??? Znajduje się na górze na samym wlocie do kolektora ssącego. Tam jest przy nim jakaś kostka z 3 przewodami. jak ją odłączam to nie ma żadnej reakcji w obrotach poza tym że zapala się błąd (Check engine). Jeżeli ktoś ma jakiś pomysł lub radę jak można usunąć tą usterkę to bardzo proszę was o pomoc. Dziękuje. Waldi

#2 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 21:55, 16.08.2009

Jaki błąd??
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#3 NOWAK

NOWAK
  • Forumowicz
  • 26 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:16, 16.08.2009

1. zrób zdjęcie bo nie bardzo wiadomo o który wężyk chodzi
2. jak pokazuje błąd to zrób samodiagnostykę --> http://www.honda.cba...ostyka_ecu.html wtedy wyswietli jaki błąd i będzie jeszcze łatwiej. Złącze do samodiagnostyki znajduje się pod schowkiem i jest schowane w prawym dolnym słupku. Zwierasz styki drutem lub zszywaczem, przekręcasz kluczyk aż zapalą się kontrolki ( tylko nie odpalaj ) i "check" wymruga błędy

Tutaj jest złącze->
Dołączona grafika
3. ściągnij manula ze strony o ąccordzie Vgen. Musisz się tu zalogować aby go pobrać i tam możesz popatrzeć jak te wężyki są rozmieszczone --> http://www.hondaacco...n=category&id=3



Zauważyłem że przy wlocie od strony filtra powietrza do kolektora ssącego jest odpięty i wisi jakiś przewód podciśnieniowy od powietrza


O ile dobrze kojaże ( choć nie wiem na 100% jak jest w F22Z2 bo ja mam F20Z1 ) to węże podciśnieniowe dochodzą tylko do przepustnicy. A ten o którym ty mówisz to jest chyba odma która wchodzi do rury za filtrem i druga jej część wychodzi z pokrywy silnika. O to Ci chodzi?

Gdy się chwilkę rozgrzeje to nadal pracuje nie równomiernie. Te same objawy są na benzynie jak i na gazie.

Nie równo tzn. jak opisz to dokładnie , jakie są objawy. Obroty falują, co się dzieje opisz to dokładnie bo tak to trudno stwierdzić.

#4 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 02:50, 17.08.2009

Te obroty skaczą po prostu od 500 do 1100 obrotów. Chodzi bardzo nie równomiernie. Nie kopci tylko strasznie czuć benzynką tak jakby mu świece zalewało. Jak wykręciłem świece to były strasznie okopcone. Zobaczę jakie błędy mi wyświetli. Myślę że może to być problem z mieszanką paliwowo powietrzną. A czy przepustnica powietrza znajduje przy kolektorze ssącym i jest do niej dołączona złączka z której wychodzą 3 przewody??? Czy jest jakaś możliwość wyczyszczenia tej przepustnicy?? Proszę o pomoc, sprawdzę każdą możliwą przyczynę. Aha ten wężyk który jest odłączony i nigdzie nie jest podłączony wychodzi z górnej części przepustnicy powietrza. Gdzie On powinien być podłączony?? Dzięki. Czekam na odp. Waldes

#5 NOWAK

NOWAK
  • Forumowicz
  • 26 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:41, 17.08.2009

. A czy przepustnica powietrza znajduje przy kolektorze ssącym i jest do niej dołączona złączka z której wychodzą 3 przewody??


Dokładnie wygląda to tak

Dołączona grafika

Czy jest jakaś możliwość wyczyszczenia tej przepustnicy??


Przepustnice musisz wykręcić i wymyć w benzynie lub rozpuszczalniku i założyć najlepiej nową uszczelkę dostępną tylko w ASO ( koszt ok 40zł ) Tutaj masz jak to zrobić
Dołączona grafika

Aha ten wężyk który jest odłączony i nigdzie nie jest podłączony wychodzi z górnej części przepustnicy powietrza. Gdzie On powinien być podłączony??


Podłączone te wężyki są do MAP sensor.

Dołączona grafika

Powiedz tylko o który przewód chodzi a ja spójże u siebie gdzie on jest podłączony.

#6 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 12:33, 17.08.2009

Zrobiłem samodiagnostykę jak pisałeś kolego i wyświetliło mi tak. 3 krótkie,9 krótkich,1długa,5 krótkich,1 długa,7 krótkich. Jeśli możesz kolego to napisz mi co oznaczają te błędy. Dziękuję.

#7 NOWAK

NOWAK
  • Forumowicz
  • 26 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:53, 17.08.2009

O ile dobrze odczytałem to
3 krótkie - bład nr3- Problem z obwodem MAP sensora (w VCB)
9 krótkich - błąd nr9 -Czujnik polozenia walu korbowego
1długa 5 krótkich - błąd 15 -Sygnal zaplonowy, przerywacz
1 długa 7 krótkich - bład 17 - Czujnik predkosci

Tutaj masz tabele błędów --> http://www.honda.cba...ostyka_ecu.html poniżej



Co do błędu numer 3 to dlatego pewnie wyskakuje ponieważ jest odłączony przewód podciśnieniowy ten o którym pisałeś

#8 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 17:49, 17.08.2009

Dzięki kolego za pomoc. A z tymi błędami to lepiej jechać do salonu Hondy czy może poszukać jakiegoś mechanika?? Co Ty o tym sadzisz?? Gdzie szukac tych usterek?? Wiem już gdzie jest ten MAP sensor, o ile sie nie myle to jest ta puszka plastikowa z której wychodzą przewody ale nie wiem co zrobić z tym błędem nr 15. Proszę Cię o jakieś wskazówki. Dzięki. Waldes

#9 NOWAK

NOWAK
  • Forumowicz
  • 26 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:51, 17.08.2009

A z tymi błędami to lepiej jechać do salonu Hondy czy może poszukać jakiegoś mechanika??


Żeby kasę z Ciebie zdarli, sam to napraw.

Podaje Ci link do manuala --> http://www.hondaacco...tion=file&id=11 ( żeby go ściągnąć musisz się zarejestrować na --> http://www.hondaacco...forum/index.php ) i tam masz wszystko opisane jak usunąć te błędy. Jest tam także pokazane jak podłączyc te przewody podciśnieniowe. Jak ściągniesz manuala to o błędzie numer 3 jest na stronie 11-19 11-20, błąd 5 - str.11-23, błąd 9 - str.11-24 11-25, błąd 15- str.11-33, błąd 17- str11-34 a wszystko to w dziale UKŁAD PALIWOWY. W tym manualu znajdziesz wszystko, gdzie są złączki potrzebne do wykonania tych czynności itd.. Jakbyś czegoś nie wiedział to pisz. Razem jakoś damy radę.


Na forum --> http://www.hondaacco...forum/index.php poszukaj też.

Tutaj masz o błędzie nr 15 -> http://www.hondaacco...&highlight=bd
Tutaj o nr 9 -> http://www.hondaacco...&highlight=bd

#10 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 00:55, 18.08.2009

Dzięki kolego. Jak będę miał problem to klikne do Ciebie.

[ Dodano: 2009-08-18, 19:27 ]
Potrzebuję aparat zapłonowy do hondy accord 2.2 VTEC symbol silnika F22Z2. symbol aparatu 30100 P5S G01. Jak ktoś ma na sprzedaż to prosze o kontakt. Dzieki

#11 NOWAK

NOWAK
  • Forumowicz
  • 26 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:10, 18.08.2009

Potrzebuję aparat zapłonowy

Tak właśnie przeczuwałem że będzie z nim coś nie tak , ale nie chciałem zapeszać ;-) , a nóż się go uda naprawić.

Popytaj tutaj o aparat, gościu ma kilka hond może coś znajdzie --> http://vtec.otomoto.....php?sect=offer lub tutaj, pisze że ma do F22 za 140zł --> http://www.hondaacco...opic.php?t=3018

#12 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 11:38, 27.08.2009

Koledzy mam pytanie. Czym MAP sensor jest do kupienia czy go sie naprawia??? Na jakiej działa on zasadzie. Bo po wymianie aparatu zapłonowego mój accord nadal nie równo pracuje. A mi nadal samodiagnostyka wyświetla błąd nr 3 problem z obwodem MAP sensor. Proszę o pomoc. Z góry dziękuję.

[ Dodano: 2009-09-26, 18:39 ]
Koledzy mam problem. samodiagnostyka wyświetla mi błędy "3" "10" i "14". Od czego mam zacząć?? Mam jeszcze jedno pytanie jak zrobić reset kompa w accord rocznik 1996 symbol silnika F22Z2 2.2 VTEC?? Jak należy poprawnie go zresetować? Wiem co oznaczają te błędy tylko gdzie szukać przyczyny ich powstawania??


"3" Problem z obwodem MAP SENSOR
"14" Zawór sterowania wolnymi obrotami
"10" Czujnik temperatury dolotu, uszkodzenie sensora

Auto ma moc i przyspieszenie tylko że na wolnych obrotach jest taki objaw że silnik nie pracuje równo i z rury wydechowej słychać takie delikatne puszczanie powietrza. Jakie powinno być ciśnienie spręzania dla mojego modelu silnika?? Dzięki za pomoc koledzy.




IPB Skin By Virteq