Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

zerwany łańcuch rozrządu w N22A1 :(

łańcuch rozrządu

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
22 odpowiedzi w tym temacie

#16 Guest_KoRnIS_*

Guest_KoRnIS_*
  • Guests

Napisano 17:40, 10.12.2014

Cześć,

 

może ktoś mi coś doradzi - właśnie odstawiłem auto do mechanika: 2004 Tourer iCTDI 240kkm. Mechanik po głośności stwierdził, że rozrząd do wymiany... Zastanawiam się nad zostawieniem tego albo wymianą tylko części. Po prostu obecnie nie stać mnie na wywalenie 3.5 kafla bo w kolejce czeka jeszcze kolektor wydechowy i niedziałająca tylna klapa :/ Czy jest jakaś mierzalna wartość (poza odsłuchem) za pomocą której można stwierdzić konieczność wymiany rozrządu i/lub poszczególnych jego elementów? Kolektor proste - jest dziura, śmierdzi, uciekają spaliny itp. Wydaje mi się, że kiedyś ktoś pisał o jakimś otworze, przez który można ocenić stopień rozciągnięcia łańcucha. Takie coś wydaje się bardziej konkretne... bo że głośniej to może być spowodowane przez jakiś konkretny element, który np. ociera o coś, czyli np. łańcuch. No to wtedy wymieniam chyba sam łańcuch?


  • 0

#17 buhaha

buhaha
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd::P
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:39, 25.05.2015

 

Dzisiaj spotkała mnie niemiła niespodzianka tzn. zerwał się łancuch rozrządu.

 

Pikanterii sytuacji nadaje fakt iż oficjalna wersja w biurze to... kolizja i urwane koło :P


  • 0

#18 podlez

podlez
  • Forumowicz
  • 856 postów
  • Skąd:W-w
  • Silnik:2.2
  • Wersja:CN2
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 12:04, 25.05.2015

Pikanterii sytuacji nadaje fakt iż oficjalna wersja w biurze to... kolizja i urwane koło :P

WTF???


  • 0

#19 ToMala

ToMala
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Modulo
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:RN3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:20, 25.05.2015

Ku*wa aż mi się niemiło zrobiło na samą myśl... to może jakaś akcja zespołowej wymiany rozrządów albo zakup grupowy... ja mam na blacie 215k a ile ma tego nie wie nikt

 

ale skoro minimum to ~3400zł... a na AC to się nie łapie jakoś


  • 0

EX-Sreberko, CzarnullaH, Stream Modulo
---

Pozdrawiam
Tomek


#20 podlez

podlez
  • Forumowicz
  • 856 postów
  • Skąd:W-w
  • Silnik:2.2
  • Wersja:CN2
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 14:05, 25.05.2015

mozna by zrobić zakup np 5ciu kompletów. Ciekawe czy cena była by inna. Ja mam juz 316kkm :D


  • 0

#21 buhaha

buhaha
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd::P
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:12, 04.06.2015

WTF? ??

Znam właściciela auta, w momencie awarii zadzwonił do biura że nie dojedzie bo miał wypadek, wymuszenie i urwane koło.

Koleś nie przewidział że inni z firmy też są na forum i czytają go :P

Tak czy siak, jak się kupuje 10-letniego diesla z Niemiec z przebiegiem 95tys., i co gorsza z Gniezna, to tak się niestety dzieje.

Nie wskazywałbym zatem na pech tylko na zwyczajne domordowanie auta.


  • 0

#22 podlez

podlez
  • Forumowicz
  • 856 postów
  • Skąd:W-w
  • Silnik:2.2
  • Wersja:CN2
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 09:50, 08.06.2015

Znam właściciela auta, w momencie awarii zadzwonił do biura że nie dojedzie bo miał wypadek, wymuszenie i urwane koło.

aha, tak się domyśliłem właśnie :)

A z tym dojechaniem motoru to wielce prawdopodobne. Może kręcony z 500tyś to miał prawo pęknąć.


  • 0

#23 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 12:25, 08.06.2015

Cześć, może ktoś mi coś doradzi - właśnie odstawiłem auto do mechanika: 2004 Tourer iCTDI 240kkm. Mechanik po głośności stwierdził, że rozrząd do wymiany...

Z tego co widziałem na forach u innych to łańcuch i napinacz w CL, CN i CM powinno się zmienić już po około 100tkm.
Może być ze to zależy od roku produkcji, że np. późniejsze wersje miały łańcuchy lepszej jakości. 
Z opisów widziałem ze pierwsze roczniki miały już kłopoty z łańcuchami w okolicach 100tkm.
 

Ale po około 200tkm powinno się moim zdaniem na pewno wymienić łańcuch rozrządu razem z prowadnicami, napinaczem i dodatkowo łańcuch pompy olejowej i jak już dekiel zdjęty to o-ring walu korbowego.
Można także odkręcić dekielek zakrywający napinacz żeby sprawdzić jak daleko wysunął się napinacz. (słabo widać)

Jak napinacz jest za bardzo wysunięty nie funkcjonuje napinanie łańcucha.

 

lancuch-CL.jpg?lgfp=3000


  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: łańcuch rozrządu

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq