Skocz do zawartości


RODO w HAKP

szybkie spadanie obrotów silnika


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:49, 11.08.2009

Witam.
Jestem nowym użytkownikiem Accorda 2.0i 1999. Pytanie o obroty silnika.
Wcześniej jeździłem Espero i gdy przy zmianie biegów wciskałem sprzęgło obroty silnika
chwile zostawały, nie opadały szybko dzięki temu dość płynnie zmieniało się biegi. Teraz w Hondzie po wciśnięciu sprzęgła obroty natychmiast spadają do ok. 1000.
Czy tak w Hondzie jest czy nie?
Pozdrawiam

#2 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 22:19, 11.08.2009

Nagraj jakiś filmik jak spadają w czasie jazdy to będzie lepiej widać, ale wydaje
mi się że to nie jest normalne.
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#3 Type_M

Type_M
  • Forumowicz
  • 17 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:20, 12.08.2009

Jak spadają do ok. 1000 i stoją równo to tak ma być 8-)
Marcin

#4 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 08:07, 12.08.2009

A co to Type_M jest "ok.1000"?? 1100rpm to tak ma być? Nie wydaje mi się.

Oborty na ciepłym powinny być na około 600-700rpm, a to jest sporo poniżej 1000rpm.
Troszkę nad kreską oznaczająca 500rpm.
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#5 Type_M

Type_M
  • Forumowicz
  • 17 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:41, 12.08.2009

No to "około" to takie właśnie nieprecyzyjne :-?
Honda ma mieć 750 obr./min. czyli tak jak mówisz pod kreską oznaczającą 1000 a nad kreską 500.
Powinny szybciej spadać przy wciśnięciu sprzęgła do mniej więcej 1000 obr. a potem wolno zejść na 750 i tak stać.
Marcin

#6 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 12:43, 12.08.2009

a nad kreską 500.


Nie ma takiej kreski na obrotomierzu, ta o której piszesz to jest 650-700

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#7 Type_M

Type_M
  • Forumowicz
  • 17 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:52, 12.08.2009

a nad kreską 500.


Nie ma takiej kreski na obrotomierzu, ta o której piszesz to jest 650-700


Racja ta pierwsza nad zerem to 500, ale i tak obrotki powinny być blisko 750 czyli nieco nad tą drugą od zera.
Marcin

#8 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 15:05, 12.08.2009

Chyba nie wszyscy zrozumieli moje pytanie.
Pytanie moje wynika z tego że jak zmieniam bieg, naciskam sprzęgło i puszczam na chwilę pedał gazu na czas przełączenia biegu, obroty silnika szybko spadają do prawie 1000rpm i w tym momencie na następnym biegu startuje z obrotów dość niskich co powoduję niepłynną zmianę biegów. W Espero którym poprzednio jeździłem po naciśnięciu sprzęgła obroty chwileczkę jakby zostawały w miejscu i później wolno opadały. Każda kolejna zmiana biegów zaczynała się prawie na podobnych obrotach silnika. Być może tak w Hondach jest.

#9 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 15:11, 12.08.2009

hmm no jak powoli zmienisz bieg trzymajac sprzegło długo to normalne że opadna na dół, ale jak szybko machasz biegami to można przy zmianie biegów utrzymywać sie na vtecu czyli powyżej 4200 obrotów.
Nie widziałem jeszcze aby obroty silnika przy wciśnieciu sprzęgła zostawały w miejscu :roll:

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#10 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 15:15, 12.08.2009

Seth, tak jest w niektorych autach. Moj ojciec tak ma w corolli. Chwile musialem sie do tego przyzwyczaic, ale dzieki temu nie musisz szybko zmieniac biegow. Wszystko sie dzieje troche w zwolnionym tempie.

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#11 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 15:36, 12.08.2009

Niech nagra komórką filmik jak mu spadają te obroty to osądzimy czy to szybko czy
wolno, bo to nie są jednoznaczne pojęcia.
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#12 Type_M

Type_M
  • Forumowicz
  • 17 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:40, 12.08.2009

Seth, tak jest w niektorych autach. Moj ojciec tak ma w corolli. Chwile musialem sie do tego przyzwyczaic, ale dzieki temu nie musisz szybko zmieniac biegow. Wszystko sie dzieje troche w zwolnionym tempie.


U mnie wujaszek ma tak w toyocie yaris i mnie to akurat denerwowało.....dla emerytów chyba to podtrzymywanie :lol:
Marcin

#13 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 06:56, 14.08.2009

Właśnie tak jest w niektórych autach, tj. w nowym Leonie jak na początku jeździłem to podczas zmiany biegów autko "wyło" z obrotów bo trzeba było całkowicie odpuścić gaz a potem sprzęgło, bieg i dopiero gaz. W Hondzie natomiast trzeba zsynchronizować gaz i sprzęgło (nie wiem jak u Was to jest) ja podczas wciskania sprzęgła (na samym początku) lekko odpuszczam gaz i tu trzeba już się wyuczyć w jakiej pozycji sprzęgło "bierze", gdy sprzęgło już zadziałało ja mam gaz zwolniony. Po zmienionym biegu jest odwrotnie lekko odpuszczam sprzęgło i jednocześnie lekko wciskam gaz. slwiech, po prostu musisz poćwiczyć i się przyzwyczaić do Hondy ;-)

Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.


#14 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 08:35, 20.08.2009

Czy tak spadają Ci te obroty??


Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#15 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 14:19, 20.08.2009

Daewoo tak miały, że obroty trzymały jeszcze chwile po puszczeniu gazu i wysprzęgleniu. Miała też tak np. nubira. Pozostaje się przyzwyczaić do Hondy - ale i większości innych aut w których obroty opadają normalnie :-P




IPB Skin By Virteq