Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Amortyzatory przód Bilstein B4 vs Monroe. Problem!!!


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
16 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 12:02, 08.08.2009

Witam,

Zaczynają się dylematy związane, z Hondą:)

Na pierwszy rzut idzie przednie zawieszenie, mam dylemat pomiędzy tymi dwoma producentami. Bardziej przekonuje się ku Bilstein-owi, ale mam pewne obawy, mianowicie. W poprzednim samochodzie był to Ford escort miałem zamontowane Bilstein-y B6 i auto było bardzo twarde... Teraz pytanie czy jak zamontuje do Hondy Bilstein-y B4 to czy auto nie straci na komforcie? Zależy mi na zachowaniu takiego samego komfortu jazdy jak jest teraz. A i chce zaznaczyć że chce kupić amortyzatory z wyższej półki i jakieś propozycje innych dobrych firm będą mile widziane..

Pozdrawiam.

#2 Kitos

Kitos
  • Forumowicz
  • 149 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:19, 08.08.2009

w Prelude miałem B6 - faktycznie dość twardo było, ale Bilsteiny są bardzo fajne z tego względu, że bez problemu je można naprawić, jakby coś padło, albo jakby się już zużyły. W Wawie jest gość co serwisuje te amory pod flagą Bilsteina oczywiście, żadna wiocha ze stodoły. Tak więc raczej bym się skłaniał do B4.
Jak masz kasę to kup zestaw ze sprężynami Teina np z regulowaną twardością i wysokością :) wtedy sobie ustawisz wszystko jak tylko dusza zapragnie ;)
"The faster you go, the shorter you are. "

#3 kiziol

kiziol
  • Forumowicz
  • 504 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:20, 08.08.2009

Moim skromnym zdaniem KAYABA - dobre amorki za rozsądną cenę :ok
Nareszcie szczęśliwy tatuś - mam zdrowe i silne bliźniaki !!

#4 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:58, 09.08.2009

Czyli nie ma innych opinii w sprawie tych amortyzatorów?

#5 ToMala

ToMala
  • Forumowicz
  • 853 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:15, 09.08.2009

Moim skromnym zdaniem KAYABA - dobre amorki za rozsądną cenę :ok


dokładnie, seria Panie seria ;-)

w Civicu miałem ten sam dylemat, skończyło się Kayabą właśnie, gazówkami naturalnie

EX-Sreberko, CzarnullaH, Stream Modulo
---

Pozdrawiam
Tomek


#6 Trojan

Trojan
  • Forumowicz
  • 1426 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 11:17, 10.08.2009

Ja też ostatnio wsadziłem Kayabe i jestem zadowolony,komfort jest jaki był.

#7 tafun

tafun
  • Forumowicz
  • 340 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:03, 10.08.2009

Tez wlozylem niedawno komplet Kayaby Excel-G i jest miod malina jak w serii, tak jak chcialem.
A tak na marginesie to mialem 120tys na liczniku (wszystko od nowosci po polskich drogach) i wydawalo mi sie, ze nie jest najgorzej. Ale jak zmienilem amortyzatory to nie moglem sie nacieszyc jak wspaniale zaczelo dzialac zawieszenie. Zwlaszcza na malych nierownosciach. SZOK.
I mam wrazenie, ze zniknelo zabkowanie opon ktore bylo efektem zuzycia tylnych amortyzatorow.

pzdr
Michal

----------

MA8>CH6>ED9>CH1>EU5>CG2>EJ9>ZF1


#8 Trojan

Trojan
  • Forumowicz
  • 1426 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 12:13, 10.08.2009

I mam wrazenie, ze zniknelo zabkowanie opon ktore bylo efektem zuzycia tylnych amortyzatorow.

U mnie to samo ;-)

#9 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 19:42, 10.08.2009

A u mnie problem, byłem dzisiaj profilaktycznie na badaniu sprawności amorków, i przód 82% prawa 79% lewa. Tył 63% prawa 59% lewa. No i szok! Podczas jazdy dzwięk taki jakbym miał wybite amorki a one sprawne. Wiec mówię do gościa proszę o przegląd całego zawieszenia. A on do mnie mówi że wszystko ok! I już nie wiem co mam robić.... Wiem że mam wywaloną poduszkę pod silnikiem, on powiedział że to może być przyczyna. Może Wy jako znawcy tej marki możecie mi pomóc? Może oprócz tej poduchy może być coś jeszcze?

#10 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 20:07, 10.08.2009

Ile masz km zrobionych na tych amorkach? Jeśli ponad 100 kkm to nie zastanawiaj się tylko wymieniaj. Żadne badanie amorków nie odzwierciedla ich faktycznego stanu. Można zrobić u różnych diagnostów dwa różne wyniki. Jak chcesz mieć dobry wynik to zmniejszasz a jak potrzbujesz zły wynik to zwiększasz ciśnienie w oponach i masz co chcesz. Nie wierz w te "badania" na piekielnych machinach. One Ci mogą powiedzieć jaka jest względna różnica między lewym a prawym ale nie czy są sprawne...
MaxLife RULEZ !!!

#11 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:12, 10.08.2009

Chce zainwestować w Bilstein-y a to jednak troszke kasy jest... Nie wiem ile mam przejechane na tych amorach kupiłem auto jak miało przejechane 290kkm teraz jest 340kkm czyli 50kkm zrobiłem ile było wcześniej nie wiem...


A i zaznaczam że jak kupiłem to było wszystko ok. dopiero po ok 20kkm coś sie zaczęło dziać...

#12 Trojan

Trojan
  • Forumowicz
  • 1426 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 21:07, 10.08.2009

Ja powiem Wam ,że wymieniłem amorki bo słyszałem stukanie z tyłu w zawieszeniu podczas wpadania w dziurę(byłem pewien ,że to amorek) poza tym samochód wydawał mi się miękki z tyłu.
Amorki nowe,zawias sprawdzony na wszystkie strony na 2 różnych stacjach diagnostycznych i nic nie wykryli,wszystko sztywne jak nowe a stuki jak były tak są. :-/
Ręce opadają,jedyne co mechanikowi przyszło do głowy to sprawdzenie ślizgów w zaciskach z tyłu i faktycznie jeden wyrobiony ale czy on może powodować stuki :?:
Sorry za małe zboczenie z tematu.

#13 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 08:06, 11.08.2009

Trojan, pewnie brałeś to pod uwagę ale napiszę ..... może akurat, stuki mogą też powodować łączniki stabilizatorów - sprawdzałeś ??

Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.


#14 Trojan

Trojan
  • Forumowicz
  • 1426 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 10:00, 11.08.2009

Z przodu wymienione na nowe razem z gumami stabilizatora a z tyłu cały zawias sztywny. :roll:

#15 Kitos

Kitos
  • Forumowicz
  • 149 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:19, 11.08.2009

Trojan,
sprawdź gumy pod talerzykiem w amorach. Nie jestem pewny jak jest w Acco ale w Preli to były takie dwie ścięte na stożek gumy w górnym mocowaniu amora. One się ubijają i stukają. Ewentualnie górna taka spora guma na której opiera się sprężyna.
"The faster you go, the shorter you are. "




IPB Skin By Virteq