Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Zasada działania gwintu


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 krajes

krajes
  • Forumowicz
  • 284 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:59, 07.08.2009

Aby podnieść auto muszę jechać nakrętką w górę czy w dół?
Jak podjadę do góry to bardziej ściskam sprężynę.
Czyli będzie wyżej ale będzie i twardziej.


A ja chce by było wyżej i bardziej komfortowo.

Dołączona grafika

To raczej nie do końca jest tak z tym ściskaniem. Kręcąc do góry nakrętką sprężyna cała idzie do góry, a skok amortyzatora się zwiększa-przynajmniej ja tak to widze. Mając gwint niżej amortyzator jest bardziej "wciśnięty", to tak jak ze sprężynami obniżającymi. Na krótszych, obniżających sprężynach amortyzator ma zmniejszony skok.


-> Mitsubishi Colt 1,6 115 KM
-> Honda Civic Coupe 1,6 VTEC 125 KM
-> Honda Prelude 2,2 VTEC 200 KM
-> Honda Accord 2,0 ES 147 KM
-> Honda Accord Type R 212 KM

#2 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 09:02, 07.08.2009

Kręcąc do dołu podnosisz zawieszenie i je zmiękczasz. Kręcąc do góry obniżasz zawieszenie i je utwardzasz.

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#3 Blade

Blade
  • Forumowicz
  • 590 postów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:56, 09.08.2009

Krecisz tak zeby zmor bardziej się wyciągnął po założeniu zestawu na samochód => czyli do góry => sprężyna bardziej się zbije. Wtedy będziesz miał wyżej i nieco bardziej twardo ;)

#4 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 17:55, 11.01.2011

dzis zamowilem gwint i chce sie dowiedziec dokladnie z czym to sie je :mrgreen: od razu mowie ze jakies tam pojecie mam co i jak ale gwintu w rekach nigdy nie trzymalem wiec moje pytanie. czy poprzez skrecenie tymi nakretakimi gora dol zmienia sie dlugosc calego amortyzatora? chodzi mi o to ze np do montazu bym go jakos calkiem skrecil tak aby sie latwiej go montowalo a potem dopiero ustawie na pozadana wysokosc? czy tylko zmienia sie scisk sprezyny. czy ustawianie jest jakos szczegolnie skomplikowane? czy po prostu biore linijke/suwmiarke i mierze od dolu gwintu do nakretki i mam rowno?

jak to sie konseruje bo niektorzy mowia ze trzeba dbac o to zeby sie nie okazalo ze za jakis czas juz nie rusze gwintu.

czy po kazdej zmianie wysokosci trzeba ustawiac geometrie? bo przeciez w acco ona sie nie zmienia a kata pochylenia kola i tak nie zmienie. czy poprzez zmiane kata amortyzatora zmienia sie cos w zawieszeniu? bo wiem ze mam regulowane poduszki...

#5 Pawel_Aerodeck

Pawel_Aerodeck
  • Forumowicz
  • 446 postów
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 19:37, 11.01.2011

czy poprzez skrecenie tymi nakretakimi gora dol zmienia sie dlugosc calego amortyzatora?

moim zdaniem dlugosc pozostaje bez zmian poniewaz gdy gwint nie jest na aucie to tloczysko amora jest max. wysuniete i zblokowane dzieki czemu mozesz scisnac sprezyne ;-)

czy ustawianie jest jakos szczegolnie skomplikowane? czy po prostu biore linijke/suwmiarke i mierze od dolu gwintu do nakretki i mam rowno?

w teori tak ale zdarzaly sie przykadki ze na kazdym kole gwint roznie byl skrecony i dopiero wtedy samochod lapal poziom ;-)

jak to sie konseruje bo niektorzy mowia ze trzeba dbac o to zeby sie nie okazalo ze za jakis czas juz nie rusze gwintu.

to racja o gwintowana tuleje trzeba bardzo dbac bo ktoregos razu mozna sie niezle zdziwic, sposobow jest masa, niektorzy smaruja jakimis al'a towotem, inni obkrecaja tasma izolacyjna, musisz sam sprawdzic co jest najlepsze.

http://www.accordklu...r-1-sezon-2014/

 

- mój temat, zapraszam.


#6 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:53, 11.01.2011

troche mnie przeraza to nie rowne skrecanie gwintow... przeciez z tym nerwicy dostane jak bede musial po 10 razy podnosic dana strone zeby ustawic samochod idealnie w poziomie:) ale narazie nic nie mowie zobaczymy jak to bedzie.

co do tej wysokosci to ogladalem troche filmikow na YT i tam sie zmienia nieco wysokosc amortyzatora bo jak sie podniesie samochod to zakres pracy amortyzatora tez jest inny wiec to tez ma jakeis znaczniee.

#7 Pawel_Aerodeck

Pawel_Aerodeck
  • Forumowicz
  • 446 postów
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 00:32, 12.01.2011

troche mnie przeraza to nie rowne skrecanie gwintow... przeciez z tym nerwicy dostane jak bede musial po 10 razy podnosic dana strone zeby ustawic samochod idealnie w poziomie:) ale narazie nic nie mowie zobaczymy jak to bedzie.

Ja znam dwa przypadki, jeden w Civicu ek a drugi w S13 więc dużo tego nie było, nie ma co się zrażać takimi jednostkami :)

co do tej wysokosci to ogladalem troche filmikow na YT i tam sie zmienia nieco wysokosc amortyzatora bo jak sie podniesie samochod to zakres pracy amortyzatora tez jest inny wiec to tez ma jakeis znaczniee.

hmm myślałem że chodzi Ci o amor gdy jest jeszcze nie zamontowany? W sumie to ciężko powiedzieć czy skraca się czy się nie skraca, może zależy to od budowy amorka ?

http://www.accordklu...r-1-sezon-2014/

 

- mój temat, zapraszam.


#8 Zigi

Zigi
  • Klubowicz
  • 1176 postów
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 00:51, 12.01.2011

mam znajomego speca od gwintów - może znajde namiar- najłątwieszy sposob równego ustawienia jezeli nie ma przedziałki.......linijka :)
ten kumpel specjalizuje sie w KW

poniżej podaje jego gg: 4261953 - napewno pomoże zainteresowanym

c5b439f22f806cd5m.jpg

 

www.mkmlawyers.pl 


#9 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 08:42, 12.01.2011

blackfly napisał/a:
co do tej wysokosci to ogladalem troche filmikow na YT i tam sie zmienia nieco wysokosc amortyzatora bo jak sie podniesie samochod to zakres pracy amortyzatora tez jest inny wiec to tez ma jakeis znaczniee.

hmm myślałem że chodzi Ci o amor gdy jest jeszcze nie zamontowany? W sumie to ciężko powiedzieć czy skraca się czy się nie skraca, może zależy to od budowy amorka ?


tak chodzilo mi jeszcze przed montazem.

Zigi, dzieki za chwile do niego napisze;)

#10 Maryś

Maryś
  • Forumowicz
  • 91 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:34, 12.01.2011

blackfly, ten problem wystepuje raczej w starszych autach. Civic EG często opada bardziej na strone kierowcy, wtedy gwintem da się wyrównać auto.




IPB Skin By Virteq