XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Znikające dźwięki
#1
Napisano 10:26, 06.08.2009
Znowu poruszę sprawę dźwięku silnika. Otóż ostatnio przypadkiem (bo nigdy tego nie robię - jedynka i w drogę) przegazowałem zaraz po odpaleniu. Ku mojemu zdziwieniu przy około 2500 obrotów usłyszałem terkotanie od strony silnika. w miarę jak rosła temperatura dźwięk był coraz cichszy aż w końcu znikł całkowicie.
W ogóle zimny silnik jest minimalnie głośniejszy i słychać właśnie takie terkotanie bardzo ciche (po przybliżeniu głowy do pokrywy zaworów - ze środka samochodu nic nie słychać) - co jest normalne natomiast przy przegazowaniu na 2500 obr słychać ten sam terkot ale głośniej - na tyle ze zwróciło to moja uwagę.
Co o tym myślicie ?
Ja obstawiam ze zawory są być może za luźne na zimnym a w miarę rozgrzewania wszystko wraca do normy. Pytanie tylko dlaczego w okolicach 2,5 k obrotów a poniżej to samo tylko bardzo cicho ? powyżej cisza - tylko warkot silnika. Na ciepłym wszystko znika nic nie puka i nie stuka . Normalnie jeździ, nic się nie świeci, temperatura trwa jak zaklęta, obroty nie pływają, przyspiesza jak zawsze,mocy nie ubywa i pod górkę (hm, powiedziałbym ze ostra górę jak to u mnie) ciągnie bardzo - nawet redukować nie trza.
I bądź tu mądry. jak wrócę z wczasów podjadę do aso na regulacje zaworów pytanie tylko czy tak przypadkiem nie ma być skoro po chwili w miarę nagrzewania się silnika nastaje cisza ? To chyba jeden z tych magicznych problemów "Honda tak ma" ...
Pozdrawiam,
Jaro.
#2
Napisano 10:48, 06.08.2009
#3
Napisano 12:07, 06.08.2009
Cykanie w silniku wydają z siebie tez kasowniki VTEC'a.
Nowy projekt: Audi A8/S8 <-- Click
#4
Napisano 18:34, 07.08.2009
#5
Napisano 05:10, 11.08.2009
Ja obstawiam ze zawory są być może za luźne na zimnym a w miarę rozgrzewania wszystko wraca do normy. Pytanie tylko dlaczego w okolicach 2,5 k obrotów a poniżej to samo tylko bardzo cicho ? powyżej cisza - tylko warkot silnika. Na ciepłym wszystko znika nic nie puka i nie stuka . Normalnie jeździ, nic się nie świeci, temperatura trwa jak zaklęta, obroty nie pływają, przyspiesza jak zawsze,mocy nie ubywa i pod górkę (hm, powiedziałbym ze ostra górę jak to u mnie) ciągnie bardzo - nawet redukować nie trza.
U mnie jest to samo i jak to odkryłem, to strasznie mnie to irytowało. Dźwięk grzechotania spod pokrywy zaworów, z lewej strony. Zaczyna grzechotać w okolicach 2600rpm. Zacząłem analizować całą sprawę po swojemu i doszedłem do następujących wniosków:
1. Owe dźwięki wystepują tylko na zimnym silniku
2. Ma to na 100% coś wspólnego z zaworem VTEC. Jak miałem błąd Vteca sygnalizowany lampką check engine to problemu nie było, bo Vtec się nie załączał.
3. Złożyłem w całość dwie przypadkowe wypowiedzi dwóch mechaników:
a. "ten ostatni zawór jest trochę luźny, ale nie ma sensu go podkręcać" - mechanik w ASO
b. "To jest silnik SOHC, w którym 4 zawór wchodzi do pracy właśnie przy tych 2600rpm" - zaprzyjaźniony mechanik
Wydaje mi się, że można owe dźwięki zniwelować regulacją zaworów, ale na całkowicie zimnym silniku. W moim przyadku tak nie było, auto postało jakąś godzinę i potem nastąpiła regulacja. Pytanie jest czy można z takim luźnym zaworem jeździć?
#6
Napisano 07:11, 11.08.2009
Pozdrawiam,
Jaro.
#7
Napisano 21:50, 13.09.2009
#8
Napisano 14:53, 14.09.2009
A zawory jak bede mial czas to na pewno ustawie - zawsze to lepiej dla silnika
Pozdrawiam,
Jaro.