Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Znikające dźwięki


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 szagratus

szagratus
  • Forumowicz
  • 61 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:26, 06.08.2009

Witam,

Znowu poruszę sprawę dźwięku silnika. Otóż ostatnio przypadkiem (bo nigdy tego nie robię - jedynka i w drogę) przegazowałem zaraz po odpaleniu. Ku mojemu zdziwieniu przy około 2500 obrotów usłyszałem terkotanie od strony silnika. w miarę jak rosła temperatura dźwięk był coraz cichszy aż w końcu znikł całkowicie.
W ogóle zimny silnik jest minimalnie głośniejszy i słychać właśnie takie terkotanie bardzo ciche (po przybliżeniu głowy do pokrywy zaworów - ze środka samochodu nic nie słychać) - co jest normalne natomiast przy przegazowaniu na 2500 obr słychać ten sam terkot ale głośniej - na tyle ze zwróciło to moja uwagę.

Co o tym myślicie ?

Ja obstawiam ze zawory są być może za luźne na zimnym a w miarę rozgrzewania wszystko wraca do normy. Pytanie tylko dlaczego w okolicach 2,5 k obrotów a poniżej to samo tylko bardzo cicho ? powyżej cisza - tylko warkot silnika. Na ciepłym wszystko znika nic nie puka i nie stuka :). Normalnie jeździ, nic się nie świeci, temperatura trwa jak zaklęta, obroty nie pływają, przyspiesza jak zawsze,mocy nie ubywa i pod górkę (hm, powiedziałbym ze ostra górę jak to u mnie) ciągnie bardzo - nawet redukować nie trza.

I bądź tu mądry. jak wrócę z wczasów podjadę do aso na regulacje zaworów pytanie tylko czy tak przypadkiem nie ma być skoro po chwili w miarę nagrzewania się silnika nastaje cisza ? To chyba jeden z tych magicznych problemów "Honda tak ma" ...

Pozdrawiam,
Jaro.

#2 Shaar

Shaar
  • Forumowicz
  • 203 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:48, 06.08.2009

Nie jestem zadnym ekspertem ale wg mnie to normalne. Tez tak mam, a wczesniej mialem audi 1.8T ktore mialo automatyczna regulacje zaworow i efekt ten byl duzo glosniejszy niz w hondzie, po nagrzaniu rowniej znikal. Jak dla mnie nie ma sie czym martwic.

#3 Blade

Blade
  • Forumowicz
  • 590 postów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 12:07, 06.08.2009

Jeśli się rozgrzeje i nie klekocze to jest OK.

Cykanie w silniku wydają z siebie tez kasowniki VTEC'a.

#4 kiziol

kiziol
  • Forumowicz
  • 504 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:34, 07.08.2009

Mam podobnie, ale to normalne więc się tym nie przejmuj ;-)
Nareszcie szczęśliwy tatuś - mam zdrowe i silne bliźniaki !!

#5 Jacek1975

Jacek1975
  • Forumowicz
  • 26 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 05:10, 11.08.2009

Ja obstawiam ze zawory są być może za luźne na zimnym a w miarę rozgrzewania wszystko wraca do normy. Pytanie tylko dlaczego w okolicach 2,5 k obrotów a poniżej to samo tylko bardzo cicho ? powyżej cisza - tylko warkot silnika. Na ciepłym wszystko znika nic nie puka i nie stuka :). Normalnie jeździ, nic się nie świeci, temperatura trwa jak zaklęta, obroty nie pływają, przyspiesza jak zawsze,mocy nie ubywa i pod górkę (hm, powiedziałbym ze ostra górę jak to u mnie) ciągnie bardzo - nawet redukować nie trza.


U mnie jest to samo i jak to odkryłem, to strasznie mnie to irytowało. Dźwięk grzechotania spod pokrywy zaworów, z lewej strony. Zaczyna grzechotać w okolicach 2600rpm. Zacząłem analizować całą sprawę po swojemu i doszedłem do następujących wniosków:
1. Owe dźwięki wystepują tylko na zimnym silniku
2. Ma to na 100% coś wspólnego z zaworem VTEC. Jak miałem błąd Vteca sygnalizowany lampką check engine to problemu nie było, bo Vtec się nie załączał.
3. Złożyłem w całość dwie przypadkowe wypowiedzi dwóch mechaników:
a. "ten ostatni zawór jest trochę luźny, ale nie ma sensu go podkręcać" - mechanik w ASO
b. "To jest silnik SOHC, w którym 4 zawór wchodzi do pracy właśnie przy tych 2600rpm" - zaprzyjaźniony mechanik

Wydaje mi się, że można owe dźwięki zniwelować regulacją zaworów, ale na całkowicie zimnym silniku. W moim przyadku tak nie było, auto postało jakąś godzinę i potem nastąpiła regulacja. Pytanie jest czy można z takim luźnym zaworem jeździć?

#6 szagratus

szagratus
  • Forumowicz
  • 61 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:11, 11.08.2009

Na pewno wybiorę się na regulacje zaworów do ASO - na ciepłym silniku nic nie terkocze wiec myślę ze nie ma co panikować. Teraz sobie przypominam ze jak przyszły mrozy to w momencie gdy wciskałem sprzęgło i obroty przechodziły przez moment 2500-2600 słyszałem taki terkot ale on znikał po 3 zmianie biegów - wiązałem to z zimna skrzynia biegów wiec .... ;-) . Czyli miałem tak od zawsze tylko tego nie słyszałem bo z reguły nie przegazowywuję silnika na zimnym - ot przypadek. Ale faktem jest ze ten dźwięk może zirytować :-)

Pozdrawiam,
Jaro.

#7 V12

V12
  • Forumowicz
  • 583 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:50, 13.09.2009

Mam ten sam problem. Pomogla Wam regulacja zaworow ? Podobno moga za te dzwieki byc odpowiedzialne kasowniki luzu Vtec'a, ale koszt ich to ~ 1000 zł z tego co w internecie patrzylem.

#8 szagratus

szagratus
  • Forumowicz
  • 61 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:53, 14.09.2009

Po lekturze nie regulowalem zaworow. Byc moze to faktycznie te kasowniki vtec-a - problem bylby gdyby one terkotaly na cieplym - a narazie smiga wsio i nie ma co wariowac.

A zawory jak bede mial czas to na pewno ustawie - zawsze to lepiej dla silnika

Pozdrawiam,
Jaro.




IPB Skin By Virteq