Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

jak sprawdzac poziom oleju


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 21:31, 04.08.2009

Wydzielone z watku "zalali mi za duzo oleju?".

Instrukcja wyjaśnia, że pomiar poziomu oleju dokonujemy na ciepłym silniku, czekając "kilka" minut po wyłączeniu silnika. Jedynie w dieslu dokonujemy pomiary na zimnym silniku. (instrukcja do VI gen.)


Moze troche nie w temacie, ale to zdanie nie dawalo mi spokoju, bo bylem na 200% pewien, ze olej sprawdza sie na cieplym silniku niezaleznie czy to benzyna czy diesel.
Zrobilem wiec mini dochodzenie. I dziwna sprawa, faktycznie w instrukcji do VI jest napisane tak jak podal Siwy. Ale jakie bylo moje zdziwienie gdy przeczytalem to samo w instrukcji do VIIgen przed liftem. Pomyslalem, "no ale jak to?". Wzialem swoja instrukcje (VII po lifcie) i jak wol napisane ze olej sprawdza sie na cieplym, nie ma rozgraniczenia na typ silnika. Kurna, o co kaman? przeciez N22A1 to N22A1 (chociaz chyba tez tak nie do konca, bo kolega Oliviero pokazal mi ostatnio na spocie, ze auta przed i po lifcie roznia sie tym co jest po maska)

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#2 lobuz52

lobuz52
  • Forumowicz
  • 433 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:03, 05.08.2009

Nie wiem w czym problem???

bo bylem na 200% pewien, ze olej sprawdza sie na cieplym silniku niezaleznie czy to benzyna czy diesel.

faktycznie w instrukcji do VI jest tak napisane

Wzialem swoja instrukcje (VII po lifcie) i jak wol napisane ze olej sprawdza sie na cieplym


Wychodzi na to że: Myślałeś że olej sprawdza się na ciepły silniku, sprawdziłeś że tak jest, potem wziąłeś instrukcję od 7gen i tam też tak jest i to Cię zdziwiło? A niby dlaczego?

#3 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 09:07, 05.08.2009

lobuz52, heh faktycznie niezbyt precyzyjnie to napisalem, . Wyedytowalem swoj post.
"faktycznie w instrukcji do VI jest tak napisane" odnosilo sie do zdania Siwego. Co zaprzeczalo mojej wiedzy. Dodatkowo, w instrukcji do VII przed liftem jest ze na zimno, a po lifcie, ze na cieplo. O to mi chodzilo.

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#4 lobuz52

lobuz52
  • Forumowicz
  • 433 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:10, 05.08.2009

To teraz ma sens :->
Albo jekieś złe tłumaczenie tu jest albo sprawa do wyjaśnienia w ASO :-/ ...jeśli ktoś się tym przejmuje

#5 malin_f1

malin_f1
  • Forumowicz
  • 1165 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:16, 05.08.2009

tak to poważny problem... ja myślę że odrazu trzeba z grubej rury zgłosić tą nieścisłość do Honda Poland najlepiej na piśmie wszak sprawdzenie poziomu oleju w samochodzie wymaga ścisłej instrukcji obsługi :r
F1

#6 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 09:25, 05.08.2009

To nie chodzi o to, ze to jakis powazny problem, ktory uniemozliwia uzywanie samochodu, i w ogole afera i walic z tym od razu do ASO. Zaciekawilo mnie tylko dlaczego tak jest i tyle.
Taki ze mnie ciekawski czlowiek i juz. Nie przyjmuje rzeczy "bo tak", a staram sie zrozumiec, "dlaczego tak, a nie inaczej". Nie chodzi tylko o samochod. Jak to jest dla kogos wada, albo jest smieszne, no to trudno. Lata mi to kolo d..y.

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#7 Marru

Marru
  • Forumowicz
  • 475 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:31, 05.08.2009

Bo jedną instrukcje tłumaczyli ruskie, a drugą niemcy ;-)

#8 lobuz52

lobuz52
  • Forumowicz
  • 433 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:36, 05.08.2009

Czsami rzeczy mało istotne, po zbadaniu okazują się bardzo istotne, więc zbadanie tematu z czystej ciekawości napewno nie jest głupie. Ale ja do aso się nie wybiorę bo ostatnio byłem 2 tygodnie temu po uszczelkę i jeszcze choruję...
Trzeba by przeczytać oryginalne instrukcje i sprawdzić

#9 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 21:36, 05.08.2009

Heheh a to ciekawa sytuacja, może rzeczywiście jakiś błąd w tłumaczeniu w instrukcji po FL (gdyby się wyjaśniło to może i wyszły by inne błędy) ciekawe co mają koledzy w VIII gen. (ale lepiej ich nie zaczepiać bo zamiast instrukcji mają encyklopedię ;-) ) mógłby ktoś przy okazji podczas wizyty w ASO zagadnąć jak to jest.

Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.


#10 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 21:42, 05.08.2009

ciekawe co mają koledzy w VIII gen. (ale lepiej ich nie zaczepiać bo zamiast instrukcji mają encyklopedię ;-) )


No instrukcja do VII tez malutka nie jest, 570 stron, heh. Do VIII jeszcze wieksza?

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#11 wirus

wirus
  • Forumowicz
  • 55 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:39, 06.08.2009

witam
tak czytam co piszecie, i się zastanawiam..., jakie to ma znacznie która generacjia hondy, jaki silnik diesel czy benzyna, gorący, ciepły czy zimny... w każdym przypadku obowiązuje taka sama zasada..., stan można sprawdzić już po kilkunastominutowym postoju...
pozd.




IPB Skin By Virteq