Skocz do zawartości


RODO w HAKP

zablokowanie kierownicy


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
18 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:01, 30.07.2009

miałam dzisiaj dziwny przypadek, wracając do domu i skręcając w uliczkę nagle zgasło mi auto i zablokowało kierownicę - o mały włos a bym się przytuliła z płotem.

Wydawało mi się że kierwonica blokuje się gdy nie ma klucza w stacyjce, i wtedy lekki skręt blokuje ją - odblokowanie po włożeniu klucza do stacyjki.

Czy jednak się mylę i może zablokować się gdy klucz jest w stacyjce? I to podczas jazdy?

Nie chciałabym drugi raz mieć takiej niespodzianki.

#2 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 21:57, 30.07.2009

queen, to coś jakby kostka stacyjki fiksowała...

Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.


#3 ToMala

ToMala
  • Forumowicz
  • 853 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:13, 30.07.2009

a może po prostu wspomaganie przestało działać?

EX-Sreberko, CzarnullaH, Stream Modulo
---

Pozdrawiam
Tomek


#4 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
Reputacja: 46
Super

Napisano 22:49, 30.07.2009

queen, a przypadkiem wsiadając do auta, nie było w nim gorąco jak w piekle?

Do zobaczenia na trasie.


#5 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 08:00, 31.07.2009

ale gdyby padło wspomagania to by dało radę kręcić tylko że ciężko, nie nie było gorąco.

#6 ToMala

ToMala
  • Forumowicz
  • 853 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:03, 31.07.2009

w takim razie jedyne, co przychodzi mi do głowy, to faktycznie stacyjka.. jeśli nie chcesz zmieniać, a nie zależy Ci na tej blokadzie kierownicy, to ten taki bolec blokujący można po prostu ściąć

EX-Sreberko, CzarnullaH, Stream Modulo
---

Pozdrawiam
Tomek


#7 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 08:32, 31.07.2009

zdarzyło to mi się tylko raz - wczoraj - dzisiaj jak jechałam do pracy to było wszystko ok - nie wiem tylko czy to jakiś jednorazowy wypadek czy może się to powtórzyć - bo przy większej prędkości może skończyć się nie ciekawie.

#8 ToMala

ToMala
  • Forumowicz
  • 853 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:54, 31.07.2009

szczerze mówiąc albo zmieniłbym stacyjkę albo upiłował ten bolec, czekanie żeby to sprawdzić w praktyce (czy się jeszcze kiedyś zablokuje) jest trochę nie...mądre

EX-Sreberko, CzarnullaH, Stream Modulo
---

Pozdrawiam
Tomek


#9 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
Reputacja: 46
Super

Napisano 09:40, 31.07.2009

To jest pierwszy przypadek kiedy słyszę, że w Hondzie szwankuje stacyjka (mechanicznie). Polecam zapytać w Vectra klubie o hasło "zacinająca się stacyjka" i szybko uciekać :hahaha: Nie jeden właściciel Vectry przekonał się ile kosztuje transport lawetą. Ja też miałem przejścia ze stacyjką w Vectrze B (dali plamę w Oplach w tej kwestii).

queen, nie czekaj w tej kwestii, tylko udaj się do firmy która specjalizuje się w naprawach i regeneracjach stacyjek/zamków. Przejrzą dla spokojności stacyjkę.

NIE UŻYWAJ WD40 ANI INNYCH PODOBNYCH SPECYFIKÓW!!!

Pogorszysz tylko sprawę i być może zablokujesz zamek. Sprawdzone i potwierdzone.

Do zobaczenia na trasie.


#10 ibor

ibor
  • Forumowicz
  • 11 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:22, 04.08.2009

Musisz jak najszybciej udać sie do jakiegoś zakładu, kolesia, który zajmuje się zamkami samochodowymi (stacyjki, otwieranie awaryjnie dzrzwi, odpalanie auta awaryjnie). U mnie Acco 2 razy dawał znak że jest coś nie tak z blokadą kierownicy i stacyjką. Nie mozna było odpalić auta. Za 3-cim razem wzywałem o 22.00 kolesia od awaryjnego odpalania aut. Koleś zdemontował całą obudowe kiero i wsadził śróbokręt w kostkę i odpalił. U niego w zakładzie zdemontował blokadę kierownicy (na stałe - była uszkodzona - nie zalecał naprawiać - koszty) oraz naprawiał stacyjkę - pierwszy właściciel coś z nią kombinował. Wszystko trwało prawie do 1 nad ranem.

#11 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:08, 14.08.2009

ToMala mówisz że upiłowanie bolca rozwiąże sprawę? Dzisiaj znowu to się powtórzyło - nie mam czasu na szukanie stacyjki - jutro piłuje bolec - blokada mi niepotrzebna.

#12 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 23:06, 15.08.2009

Prawdopodobnie koleżanko, gdy skręcałaś- wysprzęgliłaś auto, luz i za późno bieg. Jednocześnie obroty spadły (widzę ze masz też lpg) i accordzik nie zdołał ich podnieść, ponieważ doszło do tego obciążenie skrętu kierownicą a może i miałaś włączoną klimatyzację. Zauważ, że to się dzieje na pełnym obciążeniu, czyli klima na max + skręt kierownicą = auto gaśnie na zakręcie i może być lipa. Jeśli się mylę to przepraszam, ale ja tak u siebie mialem, pojechałem do gazowników, coś podregulowali i jest ok. Pozdrawiam :-)

#13 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 19:50, 18.08.2009

hmmm rzeczywiście w obu przypadkach miałam włączoną klimę (nie na maxa), tylko że to stało się na biegu, wyjeżdżałam z uliczki i skręcałam zaraz w drugą więc nie musiałam redukować, bo nie miałam się gdzie rozpędzić.

I tak miałam jechać wyregulować gaz - więć może jest to jakieś rozwiązanie.

#14 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:01, 18.08.2009

Wydaje mi się, że to będzie to-komputer w naszych Haniach nie widzi, że jest podłączony gaz. Na benzynie, gdy włączy się klimatyzację, automatycznie dostaje sygnał i widać, że podnosi obroty. Na gazie już niestety tego nie widzi. Pozdrawiam i życzę powodzenia :ok

#15 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 10:59, 29.07.2010

dołanczam się do tematu bo mam troche podobny przypadek, auto stało całą noc na polu padał deszcz ogólnie zimno i wilgotno, daje wsteczny jade próbuje skręcić i tak jakby sie wspomagania wyłączyło do połowy normalnie potem tak ciężko że nie szło kręcić, chwile jest dobrze i potem znowu wjezdzam w uliczke i to samo i potem jade normalnie i wszystko ustępuje, sytuacja jeszcze raz sie powtórzyła i jak narazie tyle, co może być przyczyną, kierownica nie blokuje sie całkowicie a więc z zamkiem raczej wszystko wporządku, czyżby coś z pompą. Zaznacze że jak kupiłem auto to brakowało trochę płynu do wspomagania, chciałem wymienić cały na oryginalny Hondy, ale jakos ostatecznie dolałem z Shela, może to być przyczyną?




IPB Skin By Virteq