Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Problemy z odpaleniem w upalny dzień


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
19 odpowiedzi w tym temacie

#1 Trojan

Trojan
  • Forumowicz
  • 1426 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 16:33, 29.07.2009

Witam,
Jak w temacie,mój Acco ma syndrom upalnych dni,nie zawsze ale mu się zdarza.
Czasami jak postoi na słońcu przez dłuższy czas nie chce odpalić a dokładniej odpala na chwilę tak jakby wypala resztkę benzyny która jest w silniku i gaśnie i nie daje się już ponownie uruchomić(rozrusznik kręci zdrowo).Czasami pomaga odpięcie klemy z akumulatora i zostawienie go w spokoju na kilkanaście minut a 2 razy zdarzyło się ,że musiał stać do wieczora(dzisiaj chyba będzie 3 raz) i po ochłodzeniu temperatury odpala na dotyk.
Samochód generalnie odpalam po zgaśnięciu zielonej ikonki kluczyka na desce i jej charakterystycznym `tyknięciu` i właśnie czasami w upały tego `tyknięcia` przy gaszeniu ikonki nie ma i auto nie odpala :-/ (problem z immobilizerem :?: )
Taka historia zdarzyła mi się już z 5 razy od początku lata.
I jeszcze jest inna sprawa jak zapalam auto na gorącym silniku to obroty przez pierwsze 20sec są nie równe(falują) i jeżeli przez przypadek od razu włączę klimę to samochód gaśnie.
Jeżeli macie jakieś pomysły co może być przyczyną takich rewelacji to podzielcie się wiedzą. ;-)

#2 KruczekVU

KruczekVU
  • Forumowicz
  • 59 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:46, 29.07.2009

Może być wszystko i nic ale ja na Twoim miejscu sprawdziłbym ten immo jeśli piszesz że nie masz tyknięcia albo czujnik temp który daje sygnał do kompa
Pozdrawiam wszystkich.Paweł :)

#3 cmsydney

cmsydney
  • Forumowicz
  • 207 postów
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 21:48, 29.07.2009

1. Czujnik temperatury plynu chlodzacego, wyjmij wtyczke i zobacz czy cos pomoglo.
2. Jesli cos sie dzieje z immobilizerem to moze komp ci sie przegrzewa?

Czy nie odpala zawsze jak stoi na sloncu (np. po calej nocy) czy tylko po jezdzie jak jest cieply, postoi na sloncu co powoduje, ze nie chlodzi sie?

VII gen., i-ctdi, 2005r., 5,12l/100km a na co dzień w korkach 0l/100km :-)
Spalanie długodystansowe: 124700 -> 5,78l/100km. Wcześniej było: 39134km -> 6,46l


#4 Trojan

Trojan
  • Forumowicz
  • 1426 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 21:55, 29.07.2009

1. Czujnik temperatury plynu chlodzacego, wyjmij wtyczke i zobacz czy cos pomoglo.

w którym miejscu jest zlokalizowany ten czujnik :?: :oops:

Czy nie odpala zawsze jak stoi na sloncu (np. po calej nocy) czy tylko po jezdzie jak jest cieply, postoi na sloncu co powoduje, ze nie chlodzi sie?

No właśnie nie jest to zawsze,czasami jak jest naprawdę `patelnia`w środku,dzisiaj odpalił rano,potem postał trochę w słońcu i nie zagadał i odpalił dopiero koło 20 jak już się ostudził.

#5 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 07:01, 30.07.2009

Obstawiałbym problem z immo, miałem bardzo podobnie, czasem odpalał za drugim trzecim razem, a czasem za dotknięciem. Aż któregoś dnia nie zapalił wcale :mrgreen: Immo wogóle rpzestało czytać kod z kluczyka. Wziołem drugi kluczyk i wszystko jak reką odjął, auto pali zawsze i wszędzie. Zrób test i zaczniej odpalać na drugim kluczyku, a stary zostaw w domu ;-)

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#6 kobeus

kobeus
  • Forumowicz
  • 27 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:28, 30.07.2009

kolego - w tej wersji wadliwe są połączenia na przekaźniku (znajduje się pod kolumna kierownicza). Wystarczy przelutować i będzie palił na dotyk :-)

Tutaj masz komiks jak to zrobic: http://www.honda.gda...ic,19932.0.html

ATR by kb - SPRZEDANY


#7 Trojan

Trojan
  • Forumowicz
  • 1426 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 11:08, 30.07.2009

Seth, kluczyk już zmieniłem i nic to nie dało :-/
kobeus, dzięki za podpowiedź i link postaram się zajrzeć tam niedługo i zbadać co i jak :-)
Jakiś czas temu rozmawiałem z jakiś przypadkowym elektrykiem na ten temat i coś właśnie wspominał o możliwej winie przekaźników(tylko nie wiedział jakich :lol: ) w czasie sauny w środku samochodu...zobaczymy.
Jeszcze tylko nich mi ktoś podpowie gdzie znajdę ten czujnik temperatury płynu chłodniczego.
Dzięki :B

#8 Marru

Marru
  • Forumowicz
  • 475 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:25, 30.07.2009

Rozmawiałem dzisiaj z Marudą i akurat on ma też problem z tymi objawami. Powiedział mi, że problem tkwi w aparacie zapłonowym. Mówił dokładnie, które złącze ale trochę zaganiany byłem i zapomniałem... Ale objawy wszystkie są takie same.

#9 Trojan

Trojan
  • Forumowicz
  • 1426 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 13:25, 30.07.2009

Wyjąłem już ten przekaźnik,teraz tylko pozostaje skombinować skądś lutownice i zadziałać :-) oby to dało jakiś efekt(dzisiaj odpalił bez problemu czyli potwierdza się to ,że nie odpala tylko jak we wnętrzu samochodu jest mega gorąco).
Dołączona grafika

[ Dodano: 2009-07-30, 14:47 ]
Jeszcze link dla wszystkich,którzy mają podobne problemy i nie tylko
http://techauto.tripod.com/

#10 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 15:36, 30.07.2009

a u mnie bylo to co u ciebie+czasem jak wlaczalem kierunkowskaz poprostu gasla+czasem gasla w trakcie jazdy...wymienilem kostke stacyjki i jak reka odjal!!wszystko gra :mrgreen:

#11 Trojan

Trojan
  • Forumowicz
  • 1426 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 15:56, 30.07.2009

No i po sprawie teraz tylko czekam na upał, który zweryfikuje moje umiejętności lutowania(pierwszy raz w życiu to robiłem :oops: )Tak na marginesie ile może kosztować taki nowy przekaźnik?

#12 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 16:25, 30.07.2009

A nie wywaliło Tobie żadnego błedu,może chodzi w trybie awaryjnym :?: Reset kompa :?: nauka obrotów od nowa :?:

#13 Trojan

Trojan
  • Forumowicz
  • 1426 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 16:28, 30.07.2009

Żaden błąd nie wyskakuje(i jeszcze nigdy mi nie wyskoczył),reset kompa zrobiłem i naukę obrotów też ale `zawsze`(nie kojarzę kiedy się to zaczęło) jak się motor nagrzeje to potem przez chwilę po uruchomieniu faluje.

#14 cmsydney

cmsydney
  • Forumowicz
  • 207 postów
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 07:24, 31.07.2009

Jesli cos jest z immobilizerem to najprosciej zobaczyc czy spaliny ida przy rozruchu. Jesli nie to blokada nie zdjeta.
Ciekawostka jest natomiast falowanie. Jesli by byl tylko przekaznik to po odpaleniu nie powinien falowac. Tu musi byc cos jeszcze. Moze to efekt ciaglego wlaczania/wylaczania ssania? Wtedy wyjmij wtyczke od czujnika temp. i zobacz czy nadal faluje.

VII gen., i-ctdi, 2005r., 5,12l/100km a na co dzień w korkach 0l/100km :-)
Spalanie długodystansowe: 124700 -> 5,78l/100km. Wcześniej było: 39134km -> 6,46l


#15 Trojan

Trojan
  • Forumowicz
  • 1426 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 10:29, 31.07.2009

Już przez kilka postów pytam gdzie jest ten czujnik bo nie mam za bardzo pojęcia.




IPB Skin By Virteq