Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

zgasło podświetlenie zegarów


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 protaha

protaha
  • Nowy
  • 1 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 02:08, 26.07.2009

Witam! Zgasło mi podświetlenie zegarów. Kontrolki świecą się normalnie,może ktoś mi napisze jak mam sprawdzić co się stało?

#2 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3,775 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 10:48, 26.07.2009

Na początek sprawdź bezpieczniki.

Całe forum pozdrawia Cię KulawyJohn.


#3 protaha

protaha
  • Nowy
  • 1 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:49, 26.07.2009

bezpieczniki są ok!

#4 ToMala

ToMala
  • Forumowicz
  • 853 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:00, 26.07.2009

mogła się wypiąć kostka, albo po prostu żarówki zdechły, ale wszystkie na raz, to mało prawdopodobne ... wypięła się kostka, albo jakiś kabel się urwał, poluzował coś w tą stronę

EX-Sreberko, CzarnullaH, Stream Modulo
---

Pozdrawiam
Tomek


#5 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7,399 postów
Reputacja: 43
Super

Napisano 15:25, 26.07.2009

a może wyłączyłeś :)) przez przypadek

#6 protaha

protaha
  • Nowy
  • 1 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:35, 26.07.2009

a w jaki sposób moglem je wyłączyć..........

#7 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7,399 postów
Reputacja: 43
Super

Napisano 15:39, 26.07.2009

skręciłeś podświetlanie ?

#8 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3,079 postów
Reputacja: 46
Super

Napisano 15:46, 26.07.2009

skręciłeś podświetlanie ?

Jarek, to będzie to, to będę turlał się po ziemi! :mrgreen:
Czasami nawet i prom kosmiczny nie poleci, bo żarówka się spali, albo nie ten przełącznik co trzeba jest przełączony.

Do zobaczenia na trasie.


#9 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7,399 postów
Reputacja: 43
Super

Napisano 15:51, 26.07.2009

życie jest okrutne i płata różne figle, każdemu może się przytrafić taka specyficzna awaria.
Będzie dobrze jeśli to taka przypadłość, a nie coś poważnego. :ok
Poczekajmy na rozwiązanie problemu.

#10 protaha

protaha
  • Nowy
  • 1 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:34, 24.08.2009

padły żarówki !!! koszt wymiany 35 funtów (w salonie)

#11 Trigger

Trigger
  • Forumowicz
  • 734 postów
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 14:44, 24.08.2009

Bezpiecznik nawet z pozoru dobry może się okazać przepalony więc jak masz inny to podmień i sprawdź.
Co do spalenia wszystkich żarówek to jest to możliwe bo sam tak miałem. Poszło mi chyba z 9 żaróweczek w Civicu więc dlaczego nie miałoby się tak staś w Accordzie. Przepaliły się od wszystkich przycisków, podświetlenie gałek od ogrzewania, podświetlenie popielniczki więc sprawdź. Koszt w ASO wysoki ale od czego jest allegro.

http://allegro.pl/se...iody do zegarów

#12 protaha

protaha
  • Nowy
  • 1 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:22, 28.08.2009

pojechałem na umówiony termin wymiany.............. a tu niespodzianka,po około 30 minutach przychodzi koleś i mówi mi że wszystko jest ok! a zegary jak nie świeciły tak i nie świecą.stwierdzono ze to jest niemożliwe abym miał podświetlenie białych tarcz,bo one są plastikowe.idiota!!! to tak jest jak się sprawdza na oko. i muszę sam to zrobić

#13 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3,403 postów
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 19:24, 28.08.2009

Zapłaciłeś za fachową poradę :-P :mrgreen:

#14 protaha

protaha
  • Nowy
  • 1 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:35, 28.08.2009

nie płaciłem!!!

#15 ICI

ICI
  • Forumowicz
  • 49 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:02, 06.09.2009

Do podświetlania skali są takie nietypowe żaróweczki z większą bańką 2,2W niż zwykłe R5 1,5W, Zdaje się że mają symbol R10 ? Ale głowy nie dam. Podmiana tego na diody LED jest mało celowa, że względu na te grube plastiki skali, które mocno tłumią światło. Włożenie zwykłych R5 też daje słabe podświetlenie. Ja kupiłem po 10 zł za sztukę R10 2,2W (a jest ich z 5-7 szt. w liczniku) w sklepie z częściami do "skośnych".

Licznik się dość łatwo wyjmuje:
- opuszczasz kierownicę w dół na maxa
- wykręcasz 3 wkręty z łbem gwiazdkowym pod daszkiem osłony zegarów krótkim śrubokrętem gwiazdkowym, tak żeby się zmieścił nad kierownicą.
- wyjmujesz środkowy przycisk wyłącznika z konsoli po lewej str. zdaje się regulacja poziomu świateł mijania i wykręcasz wkręt w głębi długim śrubokrętem koniecznie z magnesem.
- wyciągasz palcami (drewnianą łopatką) cały front-panel tapicerki nad kierownicą od strony lewej (przyciski) aż po środek (radio) metodą czujnego wyciągania wciskanych zatrzasków.
- wypinasz kostki i wyjmujesz pozostałe wyłączniki: "awaria", "mgła", itd.
- wypięty z zatrzasków panel kładziesz górą na siebie i wyciągasz w bok na prawo z pod kierownicy.
- masz otwarty dostęp do licznika, wykręcasz 2 czarne wkręty na górze i 2 żółte długie śruby M4 na dole.
- kładziesz licznik górą na siebie wypinasz 3 kostki i wyciągasz zza kierownicy
- masz teraz dostęp na luzie do wszystkich żarówek.
Ja metodą oglądania "zadymienia" szkła wymieniłem wszystkie podejrzane. W tym podświetlenie. W sumie to za dużo roboty, żeby oszczędzić parę zł na żaróweczkę która za miesiąc się znów przepali.
Ponieważ w moim dieslu trzęsie, po wymianie żarówki miały tendencję do wypadania z oprawki i przeraźliwie dzwoniły wewnątrz licznika. Musiałem je w końcu poprzyklejać na kropelkę do oprawek. Warto zaopatrzyć się wcześniej przed rozbieraniem w kilka zapasowych oprawek (allegro), lubią się wypalać od temp. i rozsypywać, szczególnie w tych większych żarówkach R10 podświetlających skalę. 2 sztuki rozsypały mi się w ręku.
Oprawki do żarówek R5 i R10 są takie same w rozmiarze.

Wyciąganie licznika trenowałem już kilka razy również w trasie, więc jak będziesz miał problem służę podpowiedzią na bazie swojego samochodu. Dla niewprawnego z powyższym opisem (gdzie są śruby i zatrzaski) to kwestia ok. pól godziny czasu: wyjąć -wymienić- złożyć. Delikatnie, ale stanowczo wyjmuj front tapicerki. Mnie lepiej szło ciągnąć od lewej strony (okno) do prawej (radio). Przed złożeniem zatrzaski warto posmarować np. towotem, przyda się następnym razem.




IPB Skin By Virteq