Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Regulacja pedału sprzęgła i biegów.

VIII sprzęgło lewarek regulacja

Najlepsza odpowiedź przemkowal , 22:20, 11.12.2016

Dla potomnych

 

Regulacja odbywa się przez zluzowanie nakrętki 33 i kręcenie trzpieniem.

JeÅ›li pedaÅ‚ za wysoko - wkrÄ™camy trzpieÅ„ w nakrÄ™tkÄ™  z Å‚Ä…cznika nr 3

JeÅ›li pedaÅ‚ za nisko - wykrÄ™camy trzpieÅ„  w nakrÄ™tkÄ™ z Å‚Ä…cznika nr 3 

 

OBOWIÄ„ZKOWO

musi pozostać luz na trzpieniu.

Jako uÅ‚atwienie - trzpieniem nr 8 powinno siÄ™ dać obrócić  a luzu musi zostać minimum 0,5mm.

Przejdź do postu


  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
84 odpowiedzi w tym temacie

#61 Yoschi

Yoschi
  • Nowy
  • 12 postów
  • SkÄ…d:Siedlce
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:24, 20.07.2022

Hej Panowie. Tak czytam i szukam i postanowiłem się podpiąć do tego tematu. Niedawno zakupiłem Acco VII 2.4 i z początku strasznie topornie wchodziły biegi (wsteczny to bardzo często zgrzytał) oraz przy samej podłodze. Po ustaleniach padło żeby wymienić wysprzęglik. Po wymianie i odpowietrzeniu biegi wchodzą duuuużo lepiej (czasem 1 ciężej i na wyższych obrotach 2 ciężko wskakuje a wsteczny czasem zgrzytnie). Pedał nadal bierze bardzo nisko i ma bardzo króciutki skok (puszczam odrobinkę i od razu łapie). Czytam o regulacjach i pytanko. Bo że przy pedale jest to wiem. Czy oprócz tej regulacji przy pedale istnieje w tym modelu jeszcze jakaś regulacja?
  • 0

#62 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8881 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 09:58, 20.07.2022

powinna być jeszcze śruba odboju ale nią podniesiesz w górę pedał i będzie problem z trafianiem między hamulcem a sprzęgłem.

Jeśli bierze na samym dole i rozkręcisz śrubę na pompie do lekkiego styku trzpienia z tłoczkiem to jest max. Nie powinno się wykręcać dalej bo płyn ze zbiorniczka nie dostanie się do pompy i w drugą stronę również.
Taka regulacja jak jest gorąco skutkuje tym że jak będzie zima to płyn zmniejszy objętość i skok bedzie niepełny.

Jak wykręcisz za mocno zimą to latem będziesz jeździł na ciągle lekko wciśniętym sprzęgle.

 

Pominę kwestię iż jeśli dobijesz tłoczkiem do końca pompy to możesz go rozwalić (plastik) albo uszkodzić uszczelnienia.


  • 0

#63 Åšlepak

Åšlepak
  • Administrator
  • 6029 postów
  • SkÄ…d:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 10:55, 20.07.2022

Do tego gdy sprzęgło będzie do wymiany to żadna regulacja nie pomoże.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#64 Yoschi

Yoschi
  • Nowy
  • 12 postów
  • SkÄ…d:Siedlce
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:47, 20.07.2022

Kurczę czyli niewiele jestem w stanie z tym zrobić... Dziwne że to sprzęgło tak nisko bierze i ciekaw jestem co może być przyczyną? Nie ślizga się no ale coś tam jest nie tak... Wymieniłem ten wysprzęglik ale chyba jeszcze pompę wymienię... Niby nie cieknie ale przy odpowietrzaniu zauważyłem że robi się taka drobna pianka w płynie... Nie będę mówił ile czasu i ile razy odpowietrzałem ten układ... Póki co chyba musi tak zostać aż sprzęgło będzie do wymiany. Tak sobie myślę czy ktoś tam nie grzebał i czy nie włożył nie takiego sprzęgła bo już miałem szansę się nawet zabić tym autem- przy 50km/h zerwał się gwint nakrętki sworznia i koło mi się położyło i co się okazało? Były nie takie sworznie... O ile pasowały w gniazda to nie było nawet miejsca na segiery i jeden ze sworzni już był z pół cm wybity co zaowocowało zerwaniem nakrętki...
  • 0

#65 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8881 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 14:12, 20.07.2022

segera nie musi być

A co do pianki to sprawdź nie ubywa ci płynu czasem? Pianka znaczy że masz gdzieś nieszczelność i zasysa powietrze


  • 0

#66 Yoschi

Yoschi
  • Nowy
  • 12 postów
  • SkÄ…d:Siedlce
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:26, 20.07.2022

Nie musi? No nie wiem... Od 12 lat jeżdżę Hondami i jeszcze mi się nie zdarzyło żebym dostał sworzeń bez segera... No ale mechanikiem nie jestem... Raczej samouk;) tym razem dostałem porządne sworznie zabezpieczone segerami więc jestem pewny że żadna nakrętka się nie zerwie:) a co do pianki to rzeczywiście tak pomyślałem że może być nieszczelność i oglądałem wszystko i nie widzę żeby gdzieś coś ciekło i dlatego dla pewności wymienię pompę jak wrócę do Polski... Dużo nie kosztuje a może coś się wyklaruje:)
  • 0

#67 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1578 postów
  • SkÄ…d:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 19:35, 20.07.2022

jeżeli piszesz o dolnych sworzniach to owszem nie musi być segera, no bo i po co, sworzeń jest wyciągany w dół, więc ten seger i tak nie zabezpiecza przed niczym, w przypadku górnego sworznia seger byc musi, ale to nie temat o tym...

 

a co do sprzęgła - coś czuję że czeka cie wymiana


  • 0

#68 Yoschi

Yoschi
  • Nowy
  • 12 postów
  • SkÄ…d:Siedlce
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:20, 20.07.2022

Zatem wychodzi na to że ktoś nieumiejętnie to poskładał skoro zerwało gwint na nakrętce... Może została przeciągnięta... Tego się już nie dowiem bo auto z daleka... A co do sprzęgła no to jak będzie trzeba wymienić to wymienię-jak tak poczytałem to nie jest aż tak kosmiczny koszt... Będę miał okazję sprawdzić swoje umiejętności bo sprzęgła nigdy nie wymieniałem;) no ale póki co jeździ więc będe musiał się przyzwyczaić do tego jak te biegi wchodzą ;)

 

Póki co wielkie dzięki za odpowiedzi Panowie:)


  • 0

#69 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • SkÄ…d:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 06:36, 21.07.2022

Co to były za sworznie?
Na pewno był przeciągnięty gwint
  • 0
                       

#70 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1578 postów
  • SkÄ…d:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 07:49, 21.07.2022

 no ale póki co jeździ wiÄ™c bÄ™de musiaÅ‚ siÄ™ przyzwyczaić do tego jak te biegi wchodzÄ… ;)

ty się nie przyzwyczajaj, a raczej naprawiaj, bo oprócz naprawy tego sprzęgła, będziesz jeszcze skrzyni szukał...


  • 0

#71 Yoschi

Yoschi
  • Nowy
  • 12 postów
  • SkÄ…d:Siedlce
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:29, 21.07.2022

Nie mam pojęcia jakie sworznie ktoś wrzucił bo nie było nigdzie marki (auto ze szwajcarii) ja wrzuciłem 555 bo innych nie uznaję. Oj no skrzyni to już bym nie chciał zmieniać... Podobno są pancerne no ale nie niezniszczalne. No dobra to pytanie. Czy jak zmienie pompę to może się zmienić skok pedału sprzęgła? W sensie że jak teraz bierze na samym dole to mogłoby się to zmienić że będzie brało po środku? Chyba raczej nie?
  • 0

#72 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1578 postów
  • SkÄ…d:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 11:28, 21.07.2022

zmieni się pod warunkiem, że ta która masz teraz najnormalniej przepuszcza...

a co do skrzyni - może i do awaryjnych nie należą, ale to tylko pod warunkiem, że są poprawnie rozłączane od silnika w momencie zmiany biegów


  • 0

#73 Yoschi

Yoschi
  • Nowy
  • 12 postów
  • SkÄ…d:Siedlce
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:28, 21.07.2022

No dobra czyli spróbuję wymienić pompę- może pomoże;) mam nadzieję że nie skończy się na wymianie sprzęgła choć taką ewentualność też już powoli dopuszczam...
  • 0

#74 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • SkÄ…d:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 05:15, 22.07.2022

Ok
ale regulowałeś już trzpieniem przy pedale?
  • 0
                       

#75 Yoschi

Yoschi
  • Nowy
  • 12 postów
  • SkÄ…d:Siedlce
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:47, 22.07.2022

Tak ale na razie tylko w jedna stronę. Przekręciłem o 1 obrót i okazało się że auto na wciśniętym sprzęgle na maxa podjeżdża mi do przodu... Będę próbował w drugą stronę ale to dopiero za dwa tyg bo wtedy wracam do PL
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, sprzęgło, lewarek, regulacja

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq