Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Hamulec ręczny - regulacja


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#1 michal750

michal750
  • Forumowicz
  • 223 postów
  • Skąd:Łęczyca
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 17:38, 02.11.2013

Witam
Chcialbym aby po zaciagnieciu recznego obydwa kola hamowaly identycznie. Niestety, lewe kolo hamuje ok a prawe baardzo slabo.
Mam wymienione nowe tarcze i klocki, linki chodza bardzo dobrze. Regulowalem tymi dzwigienkami na wielowypuscie (przy zacisku), ale to nic nie dalo. Prawe tylne kolo hamuje slabiej zarowno na recznym jak i noznym.
Chcialbym w zimie polatac na recznym, ale musze to wyregulowac.
Pomozecie?
  • 0
SUPERBIKE RULEZZ

#2 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 19:18, 02.11.2013

http://www.accordklu...eczny regulacja
jest jeszcze kilka tematów poświęconym napraw - regulacji hamulca ręcznego
  • 0

#3 michal750

michal750
  • Forumowicz
  • 223 postów
  • Skąd:Łęczyca
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 20:56, 02.11.2013

Ale ten temat nie rozwiazuje mojego problemu.
W tunelu srodkowym moge podciagnac jednoczesnie oba kola, a ja pytam jak to zrobic aby w jednym kole wzmocnic sile hamowania?
  • 0
SUPERBIKE RULEZZ

#4 Natsu9

Natsu9
  • Forumowicz
  • 54 postów
  • Skąd:Katowice
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:31, 03.11.2013

Więc tak po pierwsze, nie powinno być regulacji innej niż na 2 koła jednocześnie bo jak ci powiem nie znasz się na tym ;p Wiec zrobili system samo regulacji (taką szalkę od wagi plus sprężynki) po drugie co ma siła hamowania "ręcznego" z siłą hamowania hamulca roboczego ?! jeśli źle ci hamuje awaryjny masz uszkodzone coś!(pozdrawiam twojego diagnostę ze stacji) po trzecie słabe hamowanie ręcznego na jedno koło po wykluczeniu linek itp usterek jest zrąbany mechanizm tłoczka.

ps. powodzenia na śniegu zobacz filmy co się stanie przy zahamowaniu jednym tylny kołem
  • 0

#5 Mariusz439

Mariusz439
  • Forumowicz
  • 250 postów
  • Skąd:potrójne miasto
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:20, 03.11.2013

U mnie poradzilem sobie z tym wkladajac podkladke dla 'za dlugiej linki'-w tunelu, przed uchwytem trzemajacym korpus linki.
Cala operacja zajela sporo czasu, poniewaz sprawdzalem metoda prob i bledow jak gruba ta podkladka ma byc, by kola hamowaly rowno. Wymagalo to podniesienia calego 'zadu' auta :-)
  • 0
:arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow:

#6 Mich143

Mich143
  • Forumowicz
  • 73 postów
  • Skąd:Golub-Dobrzyń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:16v
  • KM:131
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1995
  • Nadwozie:CC7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:02, 08.03.2016

Panowie mam problem z ręcznym, w początkowej fazie zaciąganie nie ma wg oporu, potem przeskoczy 4 ząbki ale niestety hamulec nie łapie. Rozebrałem tylną popielniczkę by podejrzeć jak to w środku wygląda i tu pada moje pytanie. Czy gdy ręczny nie jest zaciągnięty linki hamulca powinny mieć jakiś luz? Bo mają i to sporawy...


  • 0

#7 slawex9

slawex9
  • Forumowicz
  • 930 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 15:24, 08.03.2016

Linki powinny być lekko naprężone jak dźwignię ręcznego zapniesz na 1 ząbek. Jak masz na 1 ząbku luz to trzeba podciągnąć= są za luźno. Jak po tej operacji nadal nie masz ręcznego możesz spróbować bardziej naciągnąć linki. Jeśli to nie da efektu to zaciski zaiste do regulacji o czym znajdziesz już bardzo szczegółowo na forum w innych tematach poświęconych regeneracji zacisków i naprawie h. ręcznego. 


  • 0

#8 Mich143

Mich143
  • Forumowicz
  • 73 postów
  • Skąd:Golub-Dobrzyń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:16v
  • KM:131
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1995
  • Nadwozie:CC7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:52, 08.03.2016

Regenerację tak czy siak przeprowadzę jednak nurtuje mnie ta linka. Panowie może mała podpowiedź co do średnicy tłoczka 34mm czy 38mm. W sklepie próbowali dobrać za pomocą numeru VIN JHMCB35300C301342 jednak w systemie wyskakiwał im model z 93 r. Dodam jeszcze, że seryjnie był zamontowany silnik 2.0. 


  • 0

#9 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 09:37, 09.03.2016

38mm


  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#10 Mich143

Mich143
  • Forumowicz
  • 73 postów
  • Skąd:Golub-Dobrzyń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:16v
  • KM:131
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1995
  • Nadwozie:CC7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:58, 09.03.2016

Dzięki Seth

A macie jakiś sposób na wykręcenie tłoczka? Czy lepiej od razu zaopatrzyć się w przyrząd do wkręcani/wciskania ?


  • 0

#11 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8892 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 15:11, 09.03.2016

Ja do kręcenia tloczkiem uzywam pilnika lub kątownika z castoramy. Takiego żeby pasował w wycięcie.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#12 slawex9

slawex9
  • Forumowicz
  • 930 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 15:15, 09.03.2016

Ja również pilnik, nieraz przecinak ale to zależy od tłoczka. 


  • 0

#13 Bansh3

Bansh3
  • Forumowicz
  • 101 postów
  • Skąd:Rumia
  • Silnik:1.9
  • Wersja:i
  • KM:116
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1995
  • Nadwozie:CC7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:45, 09.03.2016

Witam. Hamulec ręczny w moim accordzie V gen CC7 trzyma gdy zostawię go na wzniesieniu lecz gdy dodam gazu samochód jedzie. Jak się z tym uporać ?


  • 0

#14 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 00:03, 10.03.2016

No powiem Ci ze można jeździć nawet z zablokowanymi kołami jak dobrze dodasz gazu...

Kolo do góry, hamulec zaciągnięty i spróbuj zakręcić kołem, później hamulec na maksa na góry i patrz czy coś się zmieniło, jak odpuszcza łatwo z obu stron to podciągnąć linke tak żeby na puszczonym było luźno a na 4-6 zabku trzymało dość mocno. Jeśli nadal puszcza to zaciski do roboty

Wysłane z mojego C1905 przy użyciu Tapatalka
  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#15 Bansh3

Bansh3
  • Forumowicz
  • 101 postów
  • Skąd:Rumia
  • Silnik:1.9
  • Wersja:i
  • KM:116
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1995
  • Nadwozie:CC7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:18, 10.03.2016

Na kole u góry nie da rady zakręcić kołem. Gdyby się dało to na wzniesieniu samochód by się stoczył, a stoi sztywno. Nie za bardzo wiem jak podciągać te linki. Nigdy tego nie robiłem. Wiem że są 2 nakrętki którymi się naciąga ale kiedy będzie wiadomo, że naciągnięte są prawidłowo ?


  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq