Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

kąt pochylenia koła


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
90 odpowiedzi w tym temacie

#76 rem1k

rem1k
  • Klubowicz
  • 595 postów
  • Skąd:DE/PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 08:45, 24.05.2018

https://www.oponeo.p...2-0-147-km/1795

Tak na szybko znalazłem
Plus jeszcze post na streetracing.pl, że przy takim rozmiarze i oponie xl z ranem na felgę przy ciśnieniu poniżej 2.3 to tylko krzywda dla opon i prowadzenia...

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#77 Sebaj

Sebaj
  • Forumowicz
  • 482 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Cm2
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 08:49, 24.05.2018

Koledzy a wartosci przez was podawane sa nabzimnych oponach czy np po jeździe na stacje. Takie 2.8 po rozgrzaniu da ponad 3 bary.

Wysłane z mojego Paris przy użyciu Tapatalka
  • 0

#78 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 08:54, 24.05.2018

Ja zawsze jak pompuje to jak dopiero gdzieś wyjeżdżam, a więc opony jeszcze chłodne

Wysłane z mojego P20 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#79 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 20:32, 24.05.2018

Tylko chłodne.
rem1k
3,1 na tył ? Dla mnie masakra...do tego w acco to chyba z tyłu slick by zaczął ząbkować :)

Użytkownik Wlodar edytował ten post 20:34, 24.05.2018

  • 0
                       

#80 Sebaj

Sebaj
  • Forumowicz
  • 482 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Cm2
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 05:54, 25.05.2018

Ja rownez przód mam na 2.5 bo 2.3 jakoś wizualnie mi nie podchodziło ale z drugiej strony producent chyba z kosmosu tych wartości nie wziął.

Wysłane z mojego Paris przy użyciu Tapatalka
  • 0

#81 Chmielo1

Chmielo1
  • Forumowicz
  • 163 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 06:30, 25.05.2018

Ja mam kapcie 235/35/19 i bije przód 2,5 a tył 2,4. Czy dobrze nie wiem bo nie ma gdzie sprawdzić jakie ciśnienie bić do takich kapci w acco VII.
  • 0

#82 rem1k

rem1k
  • Klubowicz
  • 595 postów
  • Skąd:DE/PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 08:57, 25.05.2018

Tylko chłodne.
rem1k
3,1 na tył ? Dla mnie masakra...do tego w acco to chyba z tyłu slick by zaczął ząbkować :)

Ja z tyłu mam 2.6, nie 3.1 :)
Dziś na oponę patrzyłem. Max ciśnienia to 3.5

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#83 Wojto

Wojto
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 17:40, 25.05.2018

Nie ma sensu przesadzać z pompowaniem tyłu jesli jeździ się nie obciążonym autem, np sam kierowca. To zwiększa tendencje do ząbkowania opon.
  • 0

#84 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 20:33, 25.05.2018

Ja na tabliczce mam 2.3 przod i 2.1 tyl


  • 0

#85 ubek

ubek
  • Forumowicz
  • 415 postów
  • Skąd:Łańcut & UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:kto to wie..
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 22:51, 25.05.2018

Ale dla jakieś średnicy felgi?
  • 0

#86 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 07:01, 26.05.2018

205/55 r16


  • 0

#87 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1447 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 45
Super

Napisano 10:07, 26.05.2018

czy np po jeździe na stacje.

Raczej nikt nie mieszka na stacji ani nie zostawia auta do następnego dnia żeby gumy ostygły - wiem, są jeszcze pompki, ale spokojny - nawet kilkusetmetrowy - przejazd na stację, nie musi rozgrzać opon do tego stopnia żeby wypaczyć pomiar.

Nie ma sensu przesadzać z pompowaniem tyłu jesli jeździ się nie obciążonym autem, np sam kierowca.

Jak według Ciebie, to co piszesz ma się do informacji z tabliczki?
S3vH2Be.jpg
Zgodnie z tabliczką 2.7 przy indeksie 91 - 615 kg, moje opony (wzmacniane) mają 88 - 560 kg (standardowe, bez XL w tym rozmiarze mają 84 czyli do 500 kg), czyli 'bijąc' maksimum, które na boku umieszcza YOKOHAMA, i tak nie spełnia to oczekiwań HONDY.

Poza tym lepiej jeździ mi się na 2.7 niż na 2.5, czy 2.6 ;)

Pozdrawiam
- Artur

PS
Dopiero teraz doszedłem, że 2.7 którym nabijam, to i tak zdecydowanie za mało,
bo 2.75 którym się sugerowałem, oznacza maksymalne ciśnienie, ale podczas montażu
0dSYePH.jpg

a żeby uzyskać nośność 560 kg muszę 'bić' 3.4 ;)
3gmCZ98.jpg


Koła zimne, zaraz jadę dobić i sprawdzić jakie doznania na 3.1, albo nawet 3.4 ;)
  • 0

Pozdrawiam
- Artur
 


#88 Sebaj

Sebaj
  • Forumowicz
  • 482 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Cm2
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 10:43, 28.05.2018



Raczej nikt nie mieszka na stacji ani nie zostawia auta do następnego dnia żeby gumy ostygły - wiem, są jeszcze pompki, ale spokojny - nawet kilkusetmetrowy - przejazd na stację, nie musi rozgrzać opon do tego stopnia żeby wypaczyć pomiar.


Ja mam cisnieniomierz w aucie i sprawdzam akurat po wyjezdzie z garazu. 700 metrow robi roznice w cisnieniu.



Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#89 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 13:34, 28.05.2018

Hej :)
ARTurde, wg tabliczki to 2,7 to masz pompować przy aucie załadowanym po dach i prędkościach podróżnych (nie chwilowych) od 180 km/h... spełniasz te kryteria?

Pozdrawiam
Tomek

Wysłane z mojego A320 przez Tapa
  • 0

#90 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1447 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 45
Super

Napisano 21:26, 28.05.2018

Ja mam cisnieniomierz w aucie i sprawdzam akurat po wyjezdzie z garazu. 700 metrow robi roznice w cisnieniu.

Ja mam instrukcję obsługi i wystarcza mi to, co w niej zawarte ;)
nyFEbN4.jpg

Hej :)
ARTurde, wg tabliczki to 2,7 to masz pompować przy aucie załadowanym po dach i prędkościach podróżnych (nie chwilowych) od 180 km/h...

Hej,
po pierwsze dla rozmiaru 205/55R16 - z indeksem 91,
po drugie dla opon standardowych - bez XL.

Pozdrawiam
- Artur
  • 0

Pozdrawiam
- Artur
 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq