Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Podlaczenie Kondensatora 1.5F


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
26 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 09:08, 04.07.2009

Witam czy ktos moze mi opisac operacje jak podlaczyc kondensator zeby go nie zepsuc.Czy musze go jakos ladowac wczesniej czy nie?

#2 Adas

Adas
  • Forumowicz
  • 59 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:28, 04.07.2009

Masz na myśli tak na kablach do wzmacniacza? Napisz na forum elektrody, może łaskawie ktoś tam odpisze. Poza tym temat wałkowali tam wiele razy. Sam jestem ciekaw jak to wyglada praktycznie, wiec jak juz sie dowiesz to mozesz sie pochwalic np. w dziale zrób to sam.

#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 12:53, 04.07.2009

a co to za problem? kable które masz pociągnięte z aku podłączasz do kondzia a z kondzia innymi kablami o tym samym przekroju podłączasz do wzmaka. Naładować musisz przez żarówkę, która powinna być w komplecie :)

#4 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 10:28, 05.07.2009

Dziekuje bardzo za odpowiedz :mrgreen:

#5 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 17:10, 05.07.2009

ogólnie dodam, że niektórych modeli kondensatorów się nie ładuje, tzn tak podają ich producenci... Jednakże sądzę, że takie naładowanie po raz 1-wszy na pewno im nie zaszkodzi a przy tym nie narobi szkód :P

Co więcej, nie wiem jak w benzynie ale u siebie przy 1000RMS zauważyłem po dłuższym używaniu, że kondensatora w zasadzie nie potrzebuję, bo alternator jest na tyle mocny, że daje radę :P

#6 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:02, 05.07.2009

Ja mysle ze kondensator jest potrzebny zeby ak :mrgreen: u nie cierpial przy nocnym uderzeniu pozatym to nieodlaczny element Car audio i przy okazji taki bajer :mrgreen:

#7 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:15, 05.07.2009

żeby aku nie cierpiał to lepszy jakiś mały akumulatorek do bagażnika :)

#8 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:53, 05.07.2009

No to niewiem czy ty masz 1000RMS bo u mnie to potrafia swiatla przygasac jak troszke podkrece :mrgreen:
Moze masz inny alternator :mrgreen:
A wzmak mam 1500RMS

#9 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:25, 05.07.2009

no w dieslu jest ciutkę mocniejszy altek niż w benzynie :]

no ale ja u siebie mam kondensator tak jak pisałem. Po prostu wydaje mi się, że chyba nie byłby on potrzebny :D chociaż kto to wie :D

#10 maGr

maGr
  • Forumowicz
  • 204 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 23:31, 05.07.2009

ale lepiej byc przezornym :P
www.posadzki.betonowe.zgora.pl

#11 luk2103

luk2103
  • Forumowicz
  • 239 postów
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 19:18, 10.07.2009

Tu masz instrukcje/schemat jak podłączyć krok po kroku kondensator.
Tak trzeba wcześniej naładować go ,patrz na rysunek .
U mnie wygląda to tak --> >KLIK<

Dołączona grafika

#12 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 19:40, 11.07.2009

Wiec ja troszke czytalem i juz wiem jak powinno byc i ten schemat tez moze byc ale mozna podlaczec lepiej.
Co mam na mysli:
Z kondensatora prowadzimy tylko "+" do wzmacniacza a minus do masy daje nam to unikniecie petli masy. I moim zdaniem kabelki masz za cienkie ja takie mialem to sie stopily dobrze ze autko z dymem nie poszlo :mrgreen:
Ale dziekuje za pomoc :ok

#13 luk2103

luk2103
  • Forumowicz
  • 239 postów
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 20:54, 11.07.2009

I moim zdaniem kabelki masz za cienkie


A konkretnie to o które Ci chodzi kable??.

Kabel prądowy który idzie od akku do kondensatora to ósemka.
A kabel który idzie od kondensatora do wzmacniacza to piątka ... z lenistwa :oops: nie chciało mi sie jechać po taki króciutki kawałeczek,ale zmienie go na ósemkę żeby wszystkie były jednakowej grubości.
I jeszcze dodam ze był to najgrubszy zestaw kabli do car audio do mocy 1500W

Kinio23 a ty jakiej grubości miałes te kable że się przepaliły ?

#14 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:03, 11.07.2009

Stopily sie ale wielkoscia przypomonaly te twoje chociaz ciezko ze zdjecia zgadnac.Teraz mam najlepsze jakie mieli i sa supcia wogole sie nie grzeja i dotego bezpiecznik 60amp i git :mrgreen:

[ Dodano: 2009-07-12, 12:22 ]
No i Podlaczylem :mrgreen: ale problem w tym ze w instrukcji nic nie pisalo o zarowce wiec podpiolem bezposrednio.Kondensator dziala i sam sie wylacza jesli nie ma zmiany napiecia.Ale czy przez to ze nie podpiolem przez zarowke moze byc uszkodzony a ja nie bede o tym wiedzial? :-(
Dołączona grafika
Dołączona grafika

#15 luk2103

luk2103
  • Forumowicz
  • 239 postów
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 12:02, 15.07.2009

Z kondensatora prowadzimy tylko "+" do wzmacniacza a minus do masy daje nam to unikniecie petli masy.



Czyli mam rozumieć ze do karoserii [masa] podłączyłeś 2 kable i jeden idzie do kondensatora a drugi do wzmacniacza ??
patrz rysunek:)
Dołączona grafika

Czy jescze inaczej?

A u siebie podpoiłeś według instrukcji czy "z ominięciem pętli masy"
? Bo nie widzę na tych fotkach:)

Ja u siebie mam standardowo + i masa przez kondensator, tak jak pisało w instrukcji

Które lepsze ?? .... hmm sam nie wiem, wiec sie nie bede wypowiadać

pOZdro




IPB Skin By Virteq