Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

pomiar geometrii.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#1 pizmak81

pizmak81
  • Forumowicz
  • 99 postów
  • Skąd:piatek
  • Silnik:5.0
  • Wersja:s
  • KM:3
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:21, 19.07.2013

witam ostatnio ustawialem geometrie w swoim aucie(byla lekko skrzywiona kierownica w prawo oraz sciagalo w lewo.teraz jest ok na prostej drodze).dostalem wydruk ale za bardzo na tym sie nie znam,moze jest tu ktos kto mi powie czy to dobre ustawienia.mam kola 17 225/45
pomiar wyjsciowy
OS Tylna
pochylenie kola lewy -1.19
prawy -1.46


zbieznosc jednostronna lewy +0.06
prawy +0,08


zbieznosc calkowita +0,14



przesuniecie kol +0,08

geometryczna os jazdy +0,01



OS Przednia
wyprzedzenie sworznia zwrotnicy 10st: lewy +2,24
prawy +2,36
pochylenie sworznia zwrotnicy 10st: lewy +8,10
prawy +8,23
pochylenie kola lewy +0,03
prawy -0,03
zbieznosc jednostronna lewy +0,00
prawy +0,00


zbieznosc calkowita +0,01

,
  • 0

#2 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 16:19, 19.07.2013

chłopie, jedź do zakładu z taką maszyną, która ma w bazie danych odpowiednie wartości dotyczące geometrii,
a to wygląda jakbyś sam chciał ustawić poziomnicą i pionem




tak na szybko to wygląda to w miarę ok
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#3 Mateusz607

Mateusz607
  • Forumowicz
  • 1001 postów
  • Skąd:~Radzyń Podlaski
  • Silnik:K20
  • Wersja:Sport
  • KM:162
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 16:28, 19.07.2013

wg. ESMa
Przód
Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy (ale dla 20^- stopni) 3^12" +/- 45'
Pochylenie koła 0 +/- 45'
Zbierzność całkowita 0 +/- 2mm

Tył
Pochylenie koła - 1^ +/- 30'
Zbierzność całkowita 2 mm +/- 2mm
  • 0

#4 pizmak81

pizmak81
  • Forumowicz
  • 99 postów
  • Skąd:piatek
  • Silnik:5.0
  • Wersja:s
  • KM:3
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:24, 19.07.2013

kardas ja zbieznosc ustawialem deska od budy mojego psa :-o
  • 0

#5 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 07:04, 20.07.2013

to masz duże umiejętności, bo widać ustawiłeś całkiem nieźle :lol:
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#6 ASTERIXMIX

ASTERIXMIX
  • Forumowicz
  • 150 postów
  • Skąd:OKOLICE WARSZAWY
  • Silnik:K24
  • Wersja:MUGEN
  • KM:200 może z plusem
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 02:40, 26.02.2014

Podobno w VII genie sedan  jest ciężko dobrze ustawić geo i zbieżność.

Jedną z przyczyn jest  zestaw śrub mimośrodowych -które znajdują się w tylnej części auta . Podobno za każdym razem gdy się robi taki zestaw ustawień trzeba wymieniać bo w 80 % przypadków się ukręcają .

Coś wam na ten temat wiadomo ?

Jaki koszta takowych śrubek i gdzie po za ASO można je zakupić ?

I czy w ogóle to prawda ? :czytaj: :czytaj: :czytaj:


  • 0
ASTERIXMIX

#7 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2934 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 17:41, 26.02.2014

ustawia się zbieżność przód+tył

 

ze śrubami jest sporo prawdy VI+VIIg

ale na pewno nie w 80%

kwestia jak się komu chce zabrać do tematu

 

poza ASO od ręki to wątpię aby gdziekolwiek


  • 0

#8 ASTERIXMIX

ASTERIXMIX
  • Forumowicz
  • 150 postów
  • Skąd:OKOLICE WARSZAWY
  • Silnik:K24
  • Wersja:MUGEN
  • KM:200 może z plusem
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 04:04, 27.02.2014

Czy wiecie jaki koszt tych śrub ???


  • 0
ASTERIXMIX

#9 jez985

jez985
  • Forumowicz
  • 78 postów
  • Skąd:https://t.me/pump_upp
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:24, 03.03.2014

W ASO do VI gen bodajże 82PLN/szt.


Użytkownik jez985 edytował ten post 15:24, 03.03.2014

  • 0

#10 ASTERIXMIX

ASTERIXMIX
  • Forumowicz
  • 150 postów
  • Skąd:OKOLICE WARSZAWY
  • Silnik:K24
  • Wersja:MUGEN
  • KM:200 może z plusem
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 07:40, 04.03.2014

ciekawe czy taka sama cena do CL9 mojego    . Mam jeszcze pytanie co do prawidłowych ustawień w moim aucie - czy te dane podane poniżej  są do mojego CL9 K24A  VII gena  są prawidłowe ? 

 

wg. ESMa
Przód
Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy (ale dla 20^- stopni) 3^12" +/- 45'
Pochylenie koła 0 +/- 45'
Zbierzność całkowita 0 +/- 2mm

Tył
Pochylenie koła - 1^ +/- 30'
Zbierzność całkowita 2 mm +/- 2mm

 

yżej


  • 0
ASTERIXMIX

#11 Mateusz607

Mateusz607
  • Forumowicz
  • 1001 postów
  • Skąd:~Radzyń Podlaski
  • Silnik:K20
  • Wersja:Sport
  • KM:162
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 09:31, 04.03.2014

dla wszystkich sedanó jest to samo, a dla tourera jest rozróżnienie PB/ON gdzie w PB to samo dla 2.0 i 2.4


  • 0

#12 jez985

jez985
  • Forumowicz
  • 78 postów
  • Skąd:https://t.me/pump_upp
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:40, 04.03.2014

Z tymi śrubami to może da się znaleźć z innego samochodu. Mój mechanik znalazł z jakiegoś mercedesa za 35zł, no ale nie uwierzę póki nie zostanie to zamontowane.


  • 0

#13 endriu13

endriu13
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Bogatynia
  • Silnik:2,0
  • Wersja:s
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:44, 04.03.2014

Z tymi śrubami to często-gęsto nie można ruszyć.Wynika to po części z solidności konstrukcji i trwałości nastaw-pierwsze regulacje tylnej osi przeprowadza się z reguły po wielu latach i połączenia są już zapieczone.
  • 0

#14 ASTERIXMIX

ASTERIXMIX
  • Forumowicz
  • 150 postów
  • Skąd:OKOLICE WARSZAWY
  • Silnik:K24
  • Wersja:MUGEN
  • KM:200 może z plusem
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 00:41, 27.01.2015

Jeśli kogoś interesuje temat nadal to koszt śrub do zbierzności tyłu w CL9  w aso jest okrutny i wynosi -Sruba 53 zł.  nakrętka i podkładka 140 zł.  Czyli za komplet na jedną stronę wychodzi 193 zł. a to razu dwa . Więc jak każdy myślący człowiek kupiłem u Jarka -Jarusnet . za połowę tej kwoty . :ckm: :ckm: :ckm: :ckm:


Użytkownik ASTERIXMIX edytował ten post 00:41, 27.01.2015

  • 0
ASTERIXMIX

#15 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 10:30, 27.01.2015

Jeśli kogoś interesuje temat nadal to koszt śrub do zbierzności tyłu w CL9  w aso jest okrutny i wynosi -Sruba 53 zł.  nakrętka i podkładka 140 zł.  Czyli za komplet na jedną stronę wychodzi 193 zł. a to razu dwa . Więc jak każdy myślący człowiek kupiłem u Jarka -Jarusnet . za połowę tej kwoty . :ckm: :ckm: :ckm: :ckm:

faktycznie kosmos, a konieczna była ich wymiana??


  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq