Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Falujące obroty


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
53 odpowiedzi w tym temacie

#31 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 13:36, 22.12.2009

Witam, mam problem z obrotami w mojej HA silnik 1.8 , 2000 rok,160 tyś km, ale po kolei. Po odpaleniu na zimno obroty są prawidłowe tzn 1,5 tyś, po dodaniu gazu na ciepłym silniku obroty spadają praktycznie do zera i po chwili dopiero wracają do poprawnego poziomu. Czasami np. w korku obroty spadają praktycznie do zera na dłuższy czas :roll: Problem miałem wcześniej ale ostatnio nasilił się po zrobieniu uszczelki pod głowicą. Co jest do tej pory wymienione/zrobione; sonda lambda, uszczelka pod głowicą( oczywiście z planowaniem), rozrząd, regulacja zaworów, termostat, czujniki temperatury, czyszczenie przepustnicy EGR i silniczka krokowego. Co więcej mogę napisać check się nie świeci, aparat zapłonowy sprawdzony świece fajki ok, nawet krokowy podmieniłem ze szrotu i dalej to samo. Mechanik rozkłada ręce mówi że to zapchany katalizator.Obecnie wydałem już sporo kasy i dalej jest źle i zastanawia mnie to dlaczego problem nasilił się po zrobieniu tej uszczelki :-(


Koledzy czy coś zostało ustalone w tej kwestii, co może być przyczyną spadania tych obrotów??

#32 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:46, 23.12.2009

Koledzy czy coś zostało ustalone w tej kwestii, co może być przyczyną spadania tych obrotów??

U mnie główną przyczyną była uszkodzona sonda lambda. Poprzedni właściciel założył uniwersalną sonde która jak wiadomo do niczego się nie nadaje. Po założeniu oryginalnej sondy zakupionej na szrocie, obroty wróciły do normy. Wcześniej przeczyściłem krokowy, przepustnice , zaślepiłem EGR i wymieniłem wszystkie czujniki temperatury. Falowanie obrotów może powodować też wg.mnie zapchany katalizator. Obecnie zrobiłem już trochę km i problem nie powrócił.

#33 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 18:19, 08.03.2010

Przyłączę się do pytania

Może jestem przewrażliwiony trochę ale po kolei (dodam że szukałem na forum acz odpowiedzi nie znalazłem).
Po odpaleniu na zimnym silniku obroty ustalają się w okolicach 1,5k, co jak rozumiem jest w porządku.
Po rozgrzaniu stopniowo zjeżdżają do 750 i zasadniczo 750 się trzymają... to jest w porządku jak rozumiem.
Natomiast zdarza się, podkreślam, zdarza, nie jest to reguła, że niekiedy, np. w korku po wrzuceniu na luz obroty zjeżdżają do 550-600 (na chwilę, silnik nie gaśnie, nie czuć drgań), po czym wracają do poziomu 750, albo czasem nie wracają do poziomu 750 ale podkskakują na parę sekund do poziomu 900-950 i potem dopiero spokojnie opadają do 750. Przez 95% użytkowania obroty są na prawidłowym poziomie, ale martwi mnie te 5% kiedy zdarza im się na chwilę zafalować. To falowanie występuje tylko na rozgrzanym silniku. Około 400 km temu w aucie była robiona regulacja zaworów, nie wiem czy występował ten problemik wcześniej, bo auto mam od mniej więcej 300 km.


Robić z tym coś, jest to prawidłowe zachowanie, czy też zachowanie tolerowane?

#34 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 19:48, 08.03.2010

Z tego co widzę to kolega ma wersję ES i pewnie z klimatronikiem, zobacz czy nie jeździsz na włączonej klimie. A/C ON.

Całe forum pozdrawia Cię KulawyJohn.


#35 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 19:57, 08.03.2010

Nie mam climatronica, nie jeżdżę na klimie...

#36 Trojan

Trojan
  • Forumowicz
  • 1426 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 00:10, 09.03.2010

A wyczyściłeś już EGR i przepustnice tak jak sugerowano ci to w innym temacie :?: koszta tej operacji będą niewielkie a dobrze jest zacząć od tego.

#37 pitero123

pitero123
  • Forumowicz
  • 33 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:20, 09.03.2010

ja mam u siebie to samo, jak juz sie troche rozgrzeje to spadaja obroty i zaraz wskakuja tak jak maja byc, raz mi nawet silnik zgasl, ale to tylko raz. W sumie to sie juz przyzwyczailem i jakos mi to nie przeszkadza :)

#38 bipi

bipi
  • Forumowicz
  • 45 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:17, 09.03.2010

Ja też mam takie same objawy. Mechanik powiedział, że krokowy się przycina i poradził, żeby go "przedmuchać" czyli przeciągnąć parę razy hanię na dwójce i trójce pod 5-6 tys obrotów :mrgreen:
Sprawdziłem, pomogło, ale na krótko bo teraz znów powoli zaczynają się te objawy. Możliwe, że w moim przypadku przydałoby się zajrzeć do krokowego albo całkowicie go wymienić.

Pozdrawiam

BiPi


#39 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 11:48, 09.03.2010

Czyli przedmuchać, a jak nie pomoże na dłużej, wyczyścić silniczek krokowy i przepustnicę, zrobić adaptację a jak nie pomoże zregenerować krokowy... zapisane.... :) Dzięki.

Chociaż.. dzisiaj jechałem do roboty i problemu nie ma oczywiście.


Chociaż z racji mrozów ze dwa razy dzisiaj obrócił zanim odpalił, ale to już inna kwestia...

[ Dodano: 2010-03-10, 08:42 ]
Przegoniłem go na 5-6 tyś obrotów przez ok. 2 km i problem wziął i zniknął :) Póki co

[ Dodano: 2010-03-10, 19:24 ]
I problem się pojawił mimo przepałowania... występuje tylko jak pojeżdżę w korkach, czyli dużo ruszania na 1 i zwalniania. Nie ma tragedii bo obroty falują w zakresie 550-900, pofaluje, pofaluje i się ustawi tak w okolicach 700, nie gaśnie, nie wibruje choć przez moment wydawało mi się że słyszałem leciutkie "furgotanie" z przodu, ale to przez moment i nie wiem czy to nie była kwestia nawiewu. Jak już jest po korkach, tzn. przejadę trochę szybciej i staję to obroty łagodnie opadają do magicznej kreseczki i na niej stoją, ale wolałbym tak czy inaczej wyeliminować to zjawisko wogóle.

Spróbuję zrobić adaptację może, bo to jeszcze mogę zrobić we własnym zakresie, a jak nie pomoże to poszukam jakiegoś speca co mi wyczyści przepustnicę i krokowy. Ile to może w warszawie kosztować? (wyznaję zasadę - nie znasz się, nie dotykasz się)

[ Dodano: 2010-03-10, 19:46 ]
Ponoć są jakieś szpraje do czyszczenia ukladow dolotowych - w sensie, bez rozbierania układu. Ktoś próbował?

#40 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 19:39, 12.07.2010

słuchaj ja kiedys odłanczałem kompa i po odpaleniu niby do pierwszego rozgrzania i załączenia wentylatora od chłodnicy ale miałem taki sam przypadek że oroty na jałowym mi spadały prawie do zera - jak się dowiedziałem po resecie niby trzeba czekać az do trzech załączeń chłodnicy wówczas sie ustawiają wolne obroty - u mnie jest ok

#41 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 08:52, 14.07.2010

Panowie ja mam podobny problem i odstawilem auto do speca od hondy z torunia,posprawdzl wszystko i powiedzial ze kolktor dolotowy a co z tym idzie czujniki i krokowy sa zwyczajnie przegrzane.mam juz kapletny dolot z przepustnica niedlugo zmienie i dam znac czy pomoglo.

#42 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 13:08, 22.07.2010

i jak tam pomogło coś ?dajcie znac jak ustalicie co to - bom ciekaw

#43 Bibs

Bibs
  • Forumowicz
  • 88 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:11, 16.12.2010

I ogarnął ktoś problem niskich obrotów?

U mnie to wszystko wygląda tak: po odpaleniu obroty wchodzą na 1500, przez chwilę falują - dosłownie dwa razy spadają i podnoszą się o ok 100 i po 5 sek silnik pracuje równo, ale w miarę rozgrzewania się, obroty spadają do 400. W lecie było to 500 więc chyba problem narasta.

Czyściłem przepustnicę i EGR, wymieniłem świece, przewody zapłonowe OK, przepałowałem auto parę razy i nic. Przy krokowym nie grzebałem.


Proszę o rady bo zaczynam tracić cierpliwość


właśnie zauważyłem temat z podobnym problemem - u mnie check engine się nie świeci. i jeszcze jedno, jak się otworzy maskę to słychać cichy, wysoki, jednostajny dźwięk (jakby pisk), kumpel mówi że to z okolic kolektora ssącego

#44 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 15:22, 20.03.2011

witam szanownych kolegów -też mam problem z obrotami -tyle tylko ze u mnie byly odłączane przewody od przepustnicy i tych "innych" wszystkich "rzeczy" -i chyba jak ponownie byly zakladane przez mechanika to być może je pomylil .może ktoś ma schemat jak "to" wszystko powinno być podłączone
dodam tylko że byla jeszcze wymieniana przepustnica (obecna ma jeszcze jedno wejście od góry) orginalna miala tylko dwa od dołu

#45 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
Reputacja: 22
Super

Napisano 19:10, 20.03.2011

Tam raczej nie da się nic pomylić. Każda kostka ma inny kształt wejścia. Jak ma więcej wyjść to jest nieodpowiednia. :roll:




IPB Skin By Virteq