Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Dziwne dźwięki z pompy ABS? Potrzebna rada


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
16 odpowiedzi w tym temacie

#1 korona

korona
  • Forumowicz
  • 54 postów
  • Skąd:Olsztyn
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:21, 16.05.2013

Witajcie. Kontrolka ABS pali mi się non-stop, samodiagnostyka KOD 15. Wymieniłem tylny prawy czujnik, ale bez zmian (nie mam pewności, że kolejny był sprawny). Kasowałem błąd 20 razy włączając i wyłączając zapłon, a nawet odłączając akumulator, ale bez zmian.
Dopiero potem skojarzyłem, że od czasu, kiedy mam problem z ABS, podczas jazdy spod maski dochodzi dziwny dźwięk. Trudno mi to określić, to taki cichy dźwięk, który słychać krótkimi seriami jakby z karabinu. Jak postoję na hamulcu, a potem ruszam to zawsze go słychać. Podczas samej jazdy cisza.
Nie wiem czy to jakieś zwarcie, ale dobiega z lewej strony maski, więc w ciemno strzelam, że to pompa ABS. Czy to normalne, czy to konsekwencja tego błędu, który mi wyskakuje?
Od razu mówię, że przewód uziemienia jest na swoim miejscu.
Będę wdzięczny za wszystkie wskazówki.
Pzdr
  • 0

#2 lukasz.crw

lukasz.crw
  • Forumowicz
  • 305 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:406
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:26, 17.05.2013

Dopóki nie wiesz, czy ten czujnik jest dobry, to nic nie zdziałasz... Weź miernik, rozłącz pomarańczową kostkę przy czujniku i zmierz oporność. Wtedy będziesz wiedział na czym stoisz.
  • 0

#3 billiejoe

billiejoe
  • Forumowicz
  • 137 postów
  • Skąd:Częstochowa
  • Silnik:K24
  • Wersja:EP3
  • KM:2XX
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:58, 18.05.2013

Nie inaczej, bez sprawdzenia czujnika daremnie wróżyć ;-)
  • 0

#4 korona

korona
  • Forumowicz
  • 54 postów
  • Skąd:Olsztyn
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:30, 03.06.2013

Zdjąłem koła i sprawdziłem oba czujniki ABS. Wszystkie są sprawne, nawet ten, który wymieniłem. Gdzie teraz powinienem szukać przyczyny?
Pod maską nadal słychać ten dziwny dźwięk, który występuje jednocześnie z lekkim drżeniem pedału hamulca. Chciałem się dostać do styków modulatora ABS, ale udało mi się zdjąć tylko górna osłonę kabli. Boję się użyć większej siły by czegoś nie ułamać.
  • 0

#5 tojejo

tojejo
  • Forumowicz
  • 915 postów
  • Skąd:SGL
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:wystarczająco
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CE2
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 16:11, 03.06.2013

Ziomek, nie zdejmuj kol tylko wyjmij boczki w bagazniku albo chociaz odchyl i zmierz opor na czujnikach, w manualu powinno pksac jaki zakres jest w normie dla vi gena. Jak bedzie ok to mierzysz na modulatorze, zeby sprawdzic przewody, z reszta wszystko jest w manualu co po kolei robic. Pozdro i powodzenia ;)
  • 0

#6 korona

korona
  • Forumowicz
  • 54 postów
  • Skąd:Olsztyn
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:27, 03.06.2013

Może nie napisałem wyraźnie albo się nie zrozumieliśmy. Już sprawdziłem miernikiem opór tych czujników i oba są w normie i sprawne. Chciałem to jeszcze potwierdzić pod maską na stykach modulatora ABS, ale nie wiem jak odłączyć wtyczkę, żeby się do nich dostać. Trzyma mocno jak cholera, a nie chcę ułamać.
Co do wskazówki ws. bagażnika, to za bardzo nie rozumiem. Co niby ma tam być związanego z ABS? Tapicerkę w bagażniku już kilka razy miałem okazję demontować, ale żeby tam coś takiego było, pierwsze słyszę. Żeby było jasne, piszę to bez żadnej złośliwości.
  • 0

#7 tojejo

tojejo
  • Forumowicz
  • 915 postów
  • Skąd:SGL
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:wystarczająco
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CE2
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 17:05, 03.06.2013

No to jak mierzyles ten opor bez odchylania boczkow, skoro tam sa kostki czujnikow na ktorych sie mierzy opor? Wtyczke z modulatora mozesz smialo szarpac, o ile na pewno odblokowales metalowe zabezpieczenie. Po prostu prawo lewo i powinna wyjsc. Krotki kabel troche ogranicza ruchy, ale wystarcza. W manualu jest napisane ktore piny sa od ktorego czujnika, troche to pomieszane wiec upewnij sie ze dobre wybrales. Aha i zwroc uwage na to czy masz manual do swojej wersji - w v genie sa inne czujniki na tyl przed i po lifcie, co za tym idzie inne zakresy, moze w tym jest problem.
  • 0

#8 lukasz.crw

lukasz.crw
  • Forumowicz
  • 305 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:406
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:02, 04.06.2013

Tylko, że on ma VI gen i tam może się różnić sposób demontażu wtyczki, tak samo jak rozmieszczenie samych wtyczek czujników (u mnie w Coupe V gen już są inaczej rozmieszczone niż w sedanie i żadnych boczków nie trzeba odchylać).

Do autora tematu:
Zaopatrz się w manuala, tam będzie jak rozłączyć modulator (za pewnie będzie tak jak w V gen, czyli metalowa obejma, którą trzeba odchylić, a potem wtyczkę odchylić w którąś ze stron). Spróbuj także zresetować ABS.
  • 0

#9 tojejo

tojejo
  • Forumowicz
  • 915 postów
  • Skąd:SGL
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:wystarczająco
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CE2
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 18:31, 04.06.2013

Wiem, ze ma vi tylko mowie co wiem z wlasnego doswiadczenia, wtyczki sa nawet w vii bodajze tak samo, jedynie sie rozni sposob kasowania bledow.
  • 0

#10 korona

korona
  • Forumowicz
  • 54 postów
  • Skąd:Olsztyn
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:12, 04.06.2013

Dokładnie tak, jak kolega napisał. U mnie wtyczki od czujników ABS (1.8, wersja CG8) rozłącza się po zdjęciu kół. Już sprawdziłem je miernikiem zarówno w ten sposób, jaki na stykach modulatora ABS. U mnie opór wszystkich czterech jest w granicach 1152-1154, żaden nie odbiega więc to nie to.
Wymieniłem nawet bezpieczniki, które są od ABS i nic to nie dało. Cały czas wyskakuje mi błąd 15. Powoli się zaczynam wkurzać i za jakiś czas pewnie wymienię całą pompę ABS. Obawiam się tylko, że potem okaże się, że to coś innego nie gra.
  • 0

#11 tojejo

tojejo
  • Forumowicz
  • 915 postów
  • Skąd:SGL
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:wystarczająco
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CE2
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 21:03, 04.06.2013

To sprawdź te czujniki na modulatorze, może być tylko przewód, chociaż to też niemiła sprawa. I ciesz się, że tylko jeden błąd bo ja miałem 3 (czujnika, pierścienia i samego modulatora) i w tym układzie była niezła zgadywanka. W manualu jest kilka potencjalnych winowajców obok kodu, skoro już czujnik wyeliminowałeś i bezpieczniki to pewnie został modulator i przewody, ewentualnie pęknięty/rozmagnesowany pierścień, bo pompa raczej działa skoro słyszysz "tarkę". U mnie był walnięty czujnik i podobny objaw z tym dźwiękiem, po prostu wprowadzało moduł absu w błąd i widziało jedno koło zablokowane przy leciutkim hamowaniu ;)
  • 0

#12 lukasz.crw

lukasz.crw
  • Forumowicz
  • 305 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:406
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:43, 04.06.2013

A rezystancje na bank w porządku? Nie wiem jak w VI gen. ale w V gen. czujniki na tył mają niższy zakres dopuszczalnych rezystancji (granice 500-900) niż czujniki przednie (800-1100- wartości orientacyjne, bez zaglądania w manual), więc wydaje mi się trochę dziwne, że w VI gen masz wszędzie taki sam opór...
  • 0

#13 korona

korona
  • Forumowicz
  • 54 postów
  • Skąd:Olsztyn
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:47, 04.06.2013

Rezystancja jest ok, bo w moim modelu z przodu i z tyłu jest taka sama. Według manuala od 450 do 2000. Będę musiał poprosić swojego mechanika by sprawdził pierścień i asekuracyjnie go przeczyścił.
Nie wiem czy to ma bezpośredni związek, ale na tym samym kole, co wskazuje kod błędu ABS (15), czyli prawym tylnym zaciski są zapieczone. Te koło bardzo słabo hamuje, a ręczny praktycznie nie trzyma.
  • 0

#14 lukasz.crw

lukasz.crw
  • Forumowicz
  • 305 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:406
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:26, 05.06.2013

Jeśli błąd wskazuje na czujnik, to raczej fakt, że jedno koło hamuje słabiej nie ma znaczenia.
Zresztą ja w poprzednim Acco też tylne hamulce zaraz po kupnie miałem w opłakanym stanie i żadne błędy nie wyskakiwały.

Powoli kończą mi się pomysły, ale skoro czujników i połączenia czujnik-modulator jesteś pewny, to raczej zostaje modulator, lub pierścień ABS- ale tutaj samodiagnostyka chyba wskazałaby na niego.
  • 0

#15 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 09:32, 05.06.2013

wg mnie pompa abs siada
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq