Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Nadmierny stan oleju


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 17:42, 20.06.2009

Witam wszystkich posiadaczy Hond z silnikiem 2.2 i-ctdi. W moim autku, a jest nią nowa CR-V z takim właśnie silnikiem plus filtr cząstek stałych tzw DPF mam problem z przybieraniem oleju w silniku. Zgłaszałem ten fakt w serwisie, odnotowali i......jeżdzić tak ma być bo w MAZDACH też ten problem występuje ( dobre bo w mazdach....a ja mam HONDE). Na przeglądzie przy 20 tys nalano mi specjalnie mniej oleju tak około 5mm poniżej max stanu na bagnecie, przejechałem od tego czasu 5 tys i mam na bagnecie około 1,5 cm powyżej max stanu. Dzwonię pytam doradców w ASO jedni mówią, że tak ma być inni, że nie i trzeba coś tam , coś tam, ale jak wspomnę, że auto jest zakupione na terenie Niemiec jako nowe to.......jedż pan tam bo.....w autach sprzedawanych przez naszą sieć nic takiego się nie zdarza więc nie znamy przyczyny takiego stanu. A najlepszą wiedzę wykazał się doradca z HONDA MOTOR POLSKA w Warszawie ten pan na moje sugestie, że paliwo rozrzedza olej, że za chwilę pójdę uszczelnienia na wale, że w końcu nie po to Honda zaleca stosowanie oleju o odpowiednich parametrach do diesla z DPF, a i w końcu tłok zderzy się z lustrem oleju...oświadczył- cyt. ''a pan się nie zna, pompa oleju wytwarza takie duże ciśnienie, że silnik mógłby byś smarowany wodą bo pomiędzy panewką, a wałem nie ma tarcia metalu tylko jest film olejowy. Ręce opadły!!!!!!!!!! POMOCY, może znacie dobry serwis Hondy w którym ktoś się zna i zaradzi , pojadę na koniec Polski!!! A chciałbym dodać, że na pewno do oleju nie dostaje się czynnik chłodzący, jest to.....bynajmniej śmierdzi jak ropa, a jezdzę tylko na Shelu Vpower diesel.

#2 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 21:38, 20.06.2009

sabciu1, wymień ten "syf" co masz w silniku i zalej nowy olej taki co koledzy na forum zalecają, bo nigdy nie słyszałem aby komuś oleju przybywało :hmm:

PS. Czy jest forum CR-V czy może by tak zrobić odpowiedni dział ??

Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.


#3 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
Reputacja: 43
Super

Napisano 21:50, 20.06.2009

może mała lekturka - co prawda dotyczy mazdy ale chyba warto przeczytać http://www.mazdaspee...hp?c=broszura_d

#4 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 22:46, 20.06.2009

Kolego, niedawno bylo o tym problemie w Tvn turbo w programie Turbo kamera.
Chodzilo chyba o marke chevrolet, i czlowiek z dieslem z DPF mial dokladnie ten sam klopot. Rosl poziom oleju. Wszyscy rozkladli rece i wyszlo, ze "ten typ tak ma", jesli jezdzi sie glownie w miescie. Czy tak wlasnie uzywasz tego samochodu?
Tam importer stwierdzil, ze bedzie musial nakazac salonom informowanie klientow ze takie samochody nie nadaja sie do uzywania w miescie. To jest gruba sprawa.

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#5 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:36, 21.06.2009

Oglądałem ten program w TVN i............. Nie bardzo mi to pasuje w moim przypadku bo jeżdzę różnie można tak określić 60% miasto 40% trasa więc.....Generalnie wiem kiedy to ustrojstwo się wypala- gwałtownie podnosi się zużycie paliwa ( widać to po wskaźniku chwilowego... na odcinku 8-10 km średnio po wyzerowaniu kompa to będzie tak 16-20 litrów na 100km, nieźle no nie, załączają się wentylatory przy chłodnicy i praca silnika jest wtedy taka inna- pracuje tak mięciutko jak benzyna ). Gdy poczuję objawy to daję za miasto, a mam koło mojej miejscowości taką mało uczęszczaną- zapinam drugi bieg, 3 tys obrotów, tempomat ......... i ok 10 km takiej jazdy i filterek DPF oczyszczony. Więc naprawdę nie wiem co w mojej Hance jest nie tak? Dumałem, że może wtryskiwacz leje któryś- nie trzyma ciśnienia po wyłączeniu silnika i tak kropelka do kropelki i miarka.... W ASO powiedziano, że nie ma takiej możliwości bo na komputerze diagnostycznym by błąd pokazało, a oni nie mają zresztą aparatury do badania wtryskiwaczy, a jak odeślą gdzie indziej to im HONDA POLSKA może nie zwrócić kasy bo.....na komputerze było O'K. Paranoja jakaś mam zajechać sobie motor albo spuszczać olej jak zalecili hahahaha.

#6 ToMala

ToMala
  • Forumowicz
  • 853 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:41, 21.06.2009

a uszczelki pod głowicą nie masz walniętej?

EX-Sreberko, CzarnullaH, Stream Modulo
---

Pozdrawiam
Tomek


#7 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 08:21, 22.06.2009

A skąd mi to wiedzieć? Naprawdę nie mam pojęcia! Ale z tego co wiem to jakby uszczelka pod głowicą była walnięta to szły by spaliny do układu chłodzenia, a tu spokój- nie ubywa czynnika chłodzącego ani sie nie gotuje, jeszcze jeśli to oczywiście możliwe może walneło w okolicach kanału olejowego ale jak ASO nie zdejmie głowicy to się nie dowiedzą, ani ja się..... Mam związane ...... przez te jeszcze dwa lata gwarancji- masakra, a silnika szkoda!!!

#8 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 15:52, 28.06.2009

Siemano!

Widze ze jestes z Glogowa wiec niedaleko Wrocławia... Forum Civic klubu poleca salon/serwis Hondy w Mirkowie (wylot z Wroclawia na Warszawe, Oleśnice, Dugołękę) - podobno tam sa fachowcy... zadzwon do nich, opisz problem... moze wiedza o "co kaman"

PS> Wszyscy odradzaja D&D Wrocław na Karkonowskiej!!

#9 pomierdor

pomierdor
  • Forumowicz
  • 58 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:46, 28.06.2009

w auto świecie był specjalny dodatek do gazety poświęcony dieslami z DPF i wyszło na to że żądna konstrukja nie jest jeszcze dobra najgorzej mają właściciele bmw i audi w pierwszym i drugim przypadku żeby oczyścił się filtr podawane jest dużo więcej(około 3 razy) ropy niż potrzeba i przez to przedostaje się ona miedzły pierścieniami do miski olejowej.pisali że w bmw to przybywa około litra oleju od zmiany do zmianyi :shock: :shock: tłumaczą się że ten typ tak ma ale mechanicy wypowiadali się że dają wtedy 100-150 tysi żywotności części ruchomych w silniku bo ropa ma właściwości czyszczące a nie smarujące i wszystkie elementy szybciej się zużywają.w audi(czyli wszystkich z grupy VW) mogło dochodzić do przegrzania układu wydechowego łącznie z DPF i katalizatorami co dawało kupe kasy przy naprawie.podsumowali to tak że dopuki w polsce nie ma się ulg z korzystania z ekologicznych aut to omijać auta z tym ustrojstwem szerokim łukiem(koszt naprawy w peugocie 308 to 13tyś a nie da się tego zastąpić zamiennikami czy odłączyć a to była najtańsza firma!!!)
(mazda ma diesle z koncernu PSA czyli padło jakich mało jeśli chodzi o te filtry) podejrzewam że u ciebie jest podobny problem jak w bmw
Accord F20B6 http://www.accordklu...opic.php?t=1019
Civic EJ9 D14+
Były
Civic EG8 D15B7 + mody
Civic EJ2

#10 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:35, 19.07.2009

Dzieki FACHOWIEC83 za podpowiedz z tym serwisem z Wrocka spróbuję ich zaatakować , a nóż.....coś zaradzą! Wracając do wątku z tym dodatkiem do Auto Świata to go czytałem, ale o silnikach Hondy nic nie wspominali! A wyboru co do CR-V z filtrem DPF , czy bez filtra to za bardzo nie miałem, bo auta na terenie Niemiec są już w nie wyposażone standardowo od jakiegoś dłuższego czasu i sprzedawca w Honda Mobil Center gdy auto zamawiałem nic nie wspominał o problemach z tym ustrojstwem, a co najgorsze przez pierwsze parę tysiączków km nic się faktycznie nie działo ze stanem oliwy. Pytałem telefonicznie w Niemczech w innym ASO niż w tym, w którym zakupiłem i zdziwko ich.....twierdzą ,że takiego przypadku nie mieli.

#11 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
Reputacja: 24
Super

Napisano 09:47, 20.07.2009

ja na Twoim miejscu uderzyłbym w serwis w Niemczech, a nie szukał w Polsce. Jeśli autko masz nowe, na gwarancji - powinni Ci to w DE ogarnąć. Wiem, że to dłuuuga trasa, ale...jeśli widzę koszta rzędu kilkunastu tysięcy złotych za ew. naprawę/wymianę uszkodzonych/wadliwych elementów - zdecydowanie wziąłbym wolne i pojechał tam, gdzie kupiłem auto

#12 novi

novi
  • Forumowicz
  • 146 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:39, 21.07.2009

a może to wina "naszego" paliwa ...na pewno nie jest niemieckiej jakości ...

„Jeśli Amerykanie kiedykolwiek pozwolą prywatnym bankom kontrolować emisję ich pieniędzy ... to banki i korporacje, które wyrosną dookoła nich, pozbawią ludzi całego majątku do czasu, aż ich dzieci obudzą się bezdomnymi na kontynencie, który zdobyli ich ojcowie” -- Thomas Jefferson /Letter to the Secretary (1802r.)


#13 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 19:40, 22.07.2009

a może to wina "naszego" paliwa ...na pewno nie jest niemieckiej jakości ...

nie to nie jest wina paliwa, zreszta to niemieckie tez do najwyzszych lotow nie nalezy :roll:
temat wystepuje takze w mazdzie i pochodzi od flitra czastek stalych i dodatkowej dawki wtryskiwanego paliwa, wiecej tutaj: http://www.mazdaspee...?c=broszura_dpf

pozdr :mrgreen:
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC




IPB Skin By Virteq