XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Czyszczenie EGR - poziom hard
#1
Napisano 21:04, 28.04.2013
Zasadniczo czyszczenie EGR dzielimy na takie dla "mientczaków" polegający na płukaniu od zewnątrz oraz takie dla twardzieli z rozłożeniem zaworu na czynniki pierwsze
A teraz całkiem poważnie. Po zapoznaniu się z budową zaworu, wszystko wygląda na to że wyłączenie go bez błędu jest całkiem proste. Problem z jakim spotykają się użytkownicy Acco VII przy zaślepianiu EGR to wywalanie checka bo komputer sprawdza nie tylko działanie samego zaworu ale zbyt mały lub nieprawidłowy przepływ ale nie pamiętam dokładnie którą opcję zgłasza komputer. Wygląda na to że to jaki jest przepływ komputer wie nie z jakiegoś przepływomierza ale z tego niepozornego pipsztyka w pokrywie zaworu. Wspomniany pipsztyk opiera się o zawór i jest wciśnięty w momencie kiedy zawór jest zamknięty. Jak zawór się otwiera to pipsztyk wysuwa się wysyłając informację do komputera o % otwarcia.
Wszytko rozbija się o to że zaślepiając EGR blokujemy drogę zaworowi który otwierając się wysuwa się odpowiednio natrafiając na tą zaślepkę przez co pipsztyk również nie wysuwa się tyle ile powinien a komputer zgłasza błąd przepływu.
Wg mnie wystarczy zaślepić tylko jeden otwór (ten od dolotu) zostawiając wolny kanał od wydechu żeby zawór mógł swobodnie pracować a wtedy nie będzie checka zgodnie z zasadą - dajcie mu pracować a nie będzie krzyczał.
EGR w VII nie jest sterowany podciśnieniowo a za pomocą elektromagnesu więc to czy i ile otworzy się zawór decyduje sygnał z komputera.
Zabierając się za to mocno polecam zaopatrzyć się w porządne narzędzia i mam tu na myśli grzechotkę, przedłużkę, przegub cardana i nasadkę 12. Swoją drogą taki zestaw stosuję bardzo często i praca jest przyjemna i łatwa.
Dzięki takiemu zestawowi zawór EGR wyciągam dosłownie w minutę. Bardzo przydatne jest też coś takiego jak poniżej, bo rękę trudno włożyć żeby wyjąć nakrętki. Dodatkowo już przy przykręcaniu nakładamy nakrętkę na magnes i nakręcamy na śrubę bo palcami jest to bardzo trudne.
Jak już mamy zawór w ręce możemy go rozłożyć. Na górze jest srebrny pierścień. Żeby go zdjąć, należy włożyć śrubokręt płaski pod blaszki i odgiąć je na zewnątrz. Żeby nie było tak pięknie, pokrywę trzymają dwa bolce przylutowane do pokrywy. Ja po prostu podważyłem pokrywę na siłę i bolce ładnie wyszły z lutu. Warto robić to powoli bo wszystko jest na sprężynkach i jak się rozleci to może być problem ze złożeniem jak się nie zapamięta w jakiej kolejności było to poskładane.
Właściwie to można się pokusić o nawiercenie miejsc (fabrycznie oznaczonych) gdzie te bolce wchodzą i odlutowanie ich ale lut jest od wewnątrz więc trzeba by mocno podgrzać żeby puściły. W każdym razie i tek trzeba będzie je nawiercić żeby je potem przylutować po złożeniu obudowy
Przyglądamy się zaworowi czy grzybek prawidłowo przylega do gniazda, czy nie ma wypaleń, nagaru.
Jak już poskładamy zawór to lutujemy wystające bolce i zabezpieczamy te miejsca izolatorem.
I to właściwie tyle. Owocnej zabawy.
#2
Napisano 21:38, 28.04.2013
Na pewno sie przyda !
#3
Napisano 09:48, 05.05.2013
Proponuje przeniesc temat do działu ZROB TO SAM
Na pewno sie przyda !
Faktycznie trzeba było wrzucić to tam. Prośba do adminów o przeniesienie.
#4
Napisano 11:04, 05.05.2013
#5
Napisano 15:31, 05.05.2013
#6
Napisano 08:34, 09.05.2013
#7
Napisano 08:36, 09.05.2013
No kolego poleciales ladnie, Czyzby Ci sie nudzilo? Wielkie podziekowania za fotorelacje, az chyba sam sie za to zabiore tak z nudow :P
Tak, lubię szukać problemów tam gdzie ich nie ma
#8
Napisano 22:13, 09.05.2013
pozdro
#9
Napisano 09:26, 02.07.2013
#10
Napisano 08:02, 03.07.2013
Przymierzam ie do tego samego u siebie, ale dalej nie rozumiem, co zaslepiles, i jak, w swoim opisie.EGR zaślepiony zgodnie z tym co pisałem.
Moglbys przyblizyc temat?
Sorry, ale mechanika to nie moja specjalnosc, jak i mechanikow w moim miescie.
Chce to sam zrobic, bo cche sprawdzic czy autko przestanei szarpac.
Narazie bylem u 10 roznych konowalow samochodowych i nikt nic nei wie. Nawet ASO.
Dzieki.
#11
Napisano 08:09, 03.07.2013
Przymierzam ie do tego samego u siebie, ale dalej nie rozumiem, co zaslepiles, i jak, w swoim opisie.EGR zaślepiony zgodnie z tym co pisałem.
Moglbys przyblizyc temat?
Sorry, ale mechanika to nie moja specjalnosc, jak i mechanikow w moim miescie.
Chce to sam zrobic, bo cche sprawdzic czy autko przestanei szarpac.
Narazie bylem u 10 roznych konowalow samochodowych i nikt nic nei wie. Nawet ASO.
Dzieki.
Zaślepiłem jeden z kanałów, ten prostokątny a zostawiłem okrągły żeby zawór mógł swobodnie pracować.
Niestety dzisiaj wywalił check. Nie zgłasza błędu działania ani stopnia otwarcia a nieprawidłowy przepływ czyli jednak gdzieś jest sprawdzany rzeczywisty przepływ.
Ja nie czuję absolutnie żadnej różnicy czy zaślepiony EGR czy nie.
#12
Napisano 20:00, 05.07.2013
Skoro nie czujesz roznicy z zaslepionym EGRem, to ja swojego tylko wyczyszcze.
Dzieki za super instrukcje.
[ Dodano: 2013-07-07, 09:20 ]
Done.
Wyczyscilem EGRka, troche nagaru sie zebralo.
Problem z szarpaniem niestety nie zniknal. Bede szukal dalej...
Oto dowod :
Zajelo mi ta lacznie 2 godzinki (robilem to pierwszy raz).
Samo demontowanie EGRa trwa 2 minuty. Robilem to wczoraj.
Rozkrecanie go to najwieksza zabawa. Trzeba bardzo uwazac, zeby sprzezynki nie wylecialy same. Bo trzeba zapamietac uklad.
Na kniec nawiercilem fabryczne miejsca i zlutowalem. Nanioslem sylikon wytrzymujacy 350 stopni i dzisiaj rano wkrecilem.
#13
Napisano 18:51, 07.07.2013
#14
Napisano 14:15, 17.07.2017
Panowie, a czy ktoś z Was spotkał się z przygasaniem silnika spowodowanym nieprawdiłowym działaniem EGR? czy po zabiegu wyszczenia EGR wymienialiście uszczelkę pod nim?
#15
Napisano 15:06, 03.08.2019
Siema, moje autko Accord VII 2.0 po FL Sedan.
Czy dobrze zaznaczyłem zawór EGR na zdjęciu? Czy rozbieranie go jest identyczne jak autor postu opisuje to w pierwszym poście?
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych