Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Szura (ociera?) coś w prawym przednim kole


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Radio

Radio
  • Forumowicz
  • 186 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:17, 21.04.2013

Hej już chwilę walczę z dziwnym szuraniem w okolicach prawego przedniego koła. Dźwięk jest typowo metalowy - jak by coś ocierało o jakąś blachę i rośnie wraz ze zwiększaniem prędkości. Występuje po jakimś czasie od rozpoczęcia jazdy.

co wiem:
-te szuranie ustaje przy hamowaniu
-rozbierałem już zacisk i smarowałem prowadnice. tłoczka nie ruszałem. felga nie robi się gorąca, auto nie ściąga przy hamowaniu. Tarcza i klocki zjedzone równo
-myślałem że to osłona tarczy ale jednak raczej nie... już wyginałem ją na różne sposoby

I teraz najciekawsze: Powiedzmy że zaczyna szurać. Jadę sobie dalej - szura przez jakiś czas i po np. 3 kilometrach ustaje. Jadę dalej np. na trasie 10km i spokój. Dojeżdżam do świateł ronda, hamowanie mocniejsze. Ruszam dalej i zaczyna szurać... Ustaje po jakimś czasie aż do następnego hamowania.

Co to może być? Łożysko raczej huczy, chyba byłoby słyszalne cały czas. Kręciłem kołem bez klocków i dźwięk nie zmienił się za bardzo.

Co może usztywniać się podczas hamowania? Przegub węwnętrzny? Łożysko podpory?
  • 0

#2 quality06

quality06
  • Forumowicz
  • 683 postów
  • Skąd:Przemków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 20:44, 21.04.2013

mialem podobny problem tylko ze ja u siebie odgielem oslone tarczy i pomoglo, myslelm ze lozysko w rozsypce, no ale luzu nie wyczulem takze ok. Poruszalem zaciskiem no i ma minimalny luz na prowadnicach. Jak ustaje przy hamowaniu to moze klocki ? tloczek sie nie chowa do końca ? badz blaszki od klockow ocierają.
  • 0

Było CG8 

Było CH1 Type R :oki :D 

Jest .... :slimak: CG8 + LPG :glupek:


#3 remek

remek
  • Forumowicz
  • 810 postów
  • Skąd:LZ
  • Silnik:2.0
  • Wersja:SE Executive
  • KM:Ponoć 147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:23, 22.04.2013

U mnie to był ciężarek do wyważania koła. Raz ocierał, a raz nie.
  • 0

#4 Radio

Radio
  • Forumowicz
  • 186 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:48, 22.04.2013

remek
zmieniłem kółka na letnie (alu) także to na pewno nie ciężarek

quality06
a która część tej osłony u Ciebie szurała?

Zastanawiam się czy na próbę nie wstrzyknąć trochę smaru pod osłonę tłoczka. Nie mogę teraz uziemić auta, ale przynajmniej bym zobaczył czy to dobry trop.
  • 0

#5 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 08:31, 22.04.2013

I teraz najciekawsze: Powiedzmy że zaczyna szurać. Jadę sobie dalej - szura przez jakiś czas i po np. 3 kilometrach ustaje


czyli szuranie po zahamowaniu do postoju

Dojeżdżam do świateł ronda, hamowanie mocniejsze. Ruszam dalej i zaczyna szurać... Ustaje po jakimś czasie aż do następnego hamowania


i znowu po hamowaniu

nie jestem fachowcem w dziedzinie szurania, ale wszystko wskazuje na to ze pojawia się zawsze po hamowaniu - postoju.
Moze to nie przednie kolo moze tylne ...
Ja by się czepił hamuców z każdej strony przód - tył, góra - dół - jeszcze raz
  • 0

#6 quality06

quality06
  • Forumowicz
  • 683 postów
  • Skąd:Przemków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 20:27, 22.04.2013

u mnie szurala dolna częsc osłony tarczy hamulcowej, jest ona tak wygieta troche przy dolnym sworzniu
  • 0

Było CG8 

Było CH1 Type R :oki :D 

Jest .... :slimak: CG8 + LPG :glupek:


#7 Radio

Radio
  • Forumowicz
  • 186 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:23, 22.04.2013

Sukces! Kluczem okazało się diagnoza po rozgrzaniu hamulców. Na szybko zdjąłem koło i wyrok zapadł: blaszka trzymająca klocek na swoim miejscu (dolna) ocierała o zewnętrzną obwodową część tarczy. Odgiąłem i ciiiiiiiisza :)

Dziękuje wszystkim za rady :ok
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq