Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Czyszczenie przepustnicy w Honda Accord VII 2.0 B 03-08


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
27 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Wilu_*

Guest_Wilu_*
  • Guests

Napisano 09:51, 16.03.2013

Czy ktoś posiada manual jak wyczyścić przepustnicę. Na pozór łatwa sprawa, ale nie chciałbym czegoś spieprzyć. Proszę o wskazówki na co uważać.
  • 0

#2 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
  • Skąd:Nie ważne
  • Silnik:0/1
  • Wersja:E
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 10:36, 16.03.2013

Na pozór łatwa sprawa, ale nie chciałbym czegoś spieprzyć.

Wilu nie trzeba żadnego manuala.Odkręcasz śrubę opaski zaciskowej ( klucz nasadowy 5,5 ) i ściągasz gumowy wąż z przepustnicy. Jeżeli ktoś jest Tobie pomóc to niech wsiądzie za kierownicę odpali auto i trzyma obroty np. na 3 000, a Ty w tym czasie psikasz ( np.płyn do czyszczenia gaźników ) do "gardzieli" przepustnicy czyszcząc dokładnie ścianki i zawiasy klapki. Z rury wydechowej będzie wydostawał się białawy dym świadczący o przepaleniu płynu. Jeżeli wewnątrz przepustnicy masz dużo syfu możesz wspomóc się delikatnie pędzelkiem pamiętając o tym by nie naciskać klapki. To właściwie chyba wszystko.
  • 0

#3 Guest_Wilu_*

Guest_Wilu_*
  • Guests

Napisano 10:46, 16.03.2013

Mówisz że nie trzeba demontować przepustnicy ? Wystarczy z psikać preparatem do gaźników ? Zaraz biorę się za robotę.
  • 0

#4 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
  • Skąd:Nie ważne
  • Silnik:0/1
  • Wersja:E
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 10:54, 16.03.2013

Dokładnie niczego nie demontuj ; jeżeli byś próbował zdemontować można by było uszkodzić uszczelkę.
  • 0

#5 Gelski

Gelski
  • Forumowicz
  • 453 postów
  • Skąd:Świdnik
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 12:57, 16.03.2013

no nie wiem, ale kupno nowej uszczelki to koszt nie wielki a zdemontowana przepustnice zdecydowanie lepiej wyczyscisz nizeli psikanie preparatem.
Chociaz jestem ciekaw twoich odczuc Wilu po tym zabiegu, daj znac. Ja sie przymierzam do demontazu przep. i dokladnym jej wyczyszczeniu.
  • 0
Bądź jak ptak, który, gdy siada na gałęzi zbyt kruchej, czuje, jak spada, lecz śpiewa dalej, bo wie, że ma skrzydła

#6 Guest_Wilu_*

Guest_Wilu_*
  • Guests

Napisano 16:48, 16.03.2013

Chociaz jestem ciekaw twoich odczuc Wilu po tym zabiegu, daj znac.


Na razie mam uczucia mieszane i nie pewność bo gdy zacząłem testować samochód w lusterku zobaczyłem Forda Focusa ale w hatchback-u. Miał w atrapie coś co przypominało głowicę radaru ale też po prawej stronie a nie po lewej jak zazwyczaj ma ITD. I nie jestem pewny czy to oni czy nie.

Dołączona grafika
  • 0

#7 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 17:18, 16.03.2013

przedlift 2.0 ma przepustnice na linkę a polift i 2.4 ma elektroniczną przepustnicę i te owszem można popsuć.
  • 0

#8 matman

matman
  • Forumowicz
  • 308 postów
  • Skąd:Mazury
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:43, 16.03.2013

Jeśli chodzi o czyszczenie przepustnicy to polecam środe Liqui-Molly srodek do czyszczenia przepustnic i układów dolotowych dostępny na Allegro

Kiedyś zastosowałem i puszka sprayu wystarcza na dwa porządne dokładne czyszczenia. Może zdarzyć się sytuacja, że gdy za dyżo na raz użyjemy i w kolektorze ssącym nagromadzi się sporo preparatu to zapali sie check engine i samochód będzie mulił z powodu zbyt bogatej niemożliwej do wysterowania przez komputer mieszanki. Należy wtedy przgonić auto na odcinku kilku/kilkunastu kilometrów do czasu aż auto wypali preparat, odzyska wigor i zgaśnie check. No ja tak miałem w dwóch autach ale po wypaleniu preparatu wszystko wróciło do normy. Warto przepustnicę spryskać preparatem i odczekac kilka minut aż rozpuści nagar i dopiero odpalić auto. Mozna wtedy podawać preparat małymi porcjami.

Preparat posiada dość długa rurkę zakończoną rozpylająca stożkowo końcówką więc można sięgnąć ciut głębiej w celu spryskania wnętrza przepustnicy.
  • 0

Irek Sz.
AccoVII - AMS 0W20; CR-V III - AMS 0W30; Civic VIII - AMS 0W30; Moto Honda Shadow Spirit VT750 - AMS MOTO 10W40


#9 Guest_Wilu_*

Guest_Wilu_*
  • Guests

Napisano 20:12, 16.03.2013

Relacja po czyszczeniu. Zrobiłem wszystko jak radził Glinuś. Po odpaleniu zapaliła się kontrolka check engine. Obroty na jałowym nieco się zmniejszyły bo miałem coś ok 1400obr/min obecnie 900obr/min.Samochód zaczął się nieco nerwowo zachowywać, minimalnie poszarpywać podczas jazdy. Przejechałem ok 40km i jak na razie wszystko wróciło do normy. Tak jak napisał matman, że po czyszczeniu trzeba przegonić porządnie auto. A i jeszcze jedno aby skasować błąd (check engine) odłączyłem na parę minut akumulator. Jakiejś znaczącej różnicy nie zauważyłem.
Przepustnica przed czyszczeniem.
Dołączona grafika
Dołączona grafika
A to preparat jakiego użyłem.
Dołączona grafika
  • 0

#10 tosztotomasz

tosztotomasz
  • Forumowicz
  • 812 postów
  • Skąd:LPU
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Exe
  • KM:2xx
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:16, 17.03.2013

Panowie, zajrzycie do manuala serwisowego bo albo piszecie o rzeczach, których robić się nie powinno albo odkrywacie Amerykę na nowo. Przepustnicę do czyszczenia powinno się zdjąć z kolektora. Koszt uszczelki do kilkadziesiąt złotych w ASO. Po czyszczeniu należy przeprowadzić procedurę ustawiania obrotów biegu jałowego. Przepustnicy w K24 nie powinno się czyścić sprayami ze względu na (o ile dobrze pamiętam) powlekane czymś tam łożyska (teflon?), szmatka nasączona preparatem i dokładne czyszczenie.

To wszystko jest napisane w ESM bez odkrywania ameryki.
  • 0

1205_honda_023_zps89ffe2c0.jpg


#11 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
  • Skąd:Nie ważne
  • Silnik:0/1
  • Wersja:E
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 16:38, 17.03.2013

Przepustnicy w K24 nie powinno się czyścić sprayami ze względu na (o ile dobrze pamiętam) powlekane czymś tam łożyska (teflon?), szmatka nasączona preparatem i dokładne czyszczenie.

Coś bliżej ? poza tym nie mówimy o przepustnicy od 2.4.

piszecie o rzeczach, których robić się nie powinno albo odkrywacie Amerykę na nowo

W takim razie odkryłem Amerykę, albo jestem "cholernym szczęściarzem" bo u mnie nic się nie dzieje.
Ps. mimo wszystko jak ESM mówi to tak ma być, a więc jak będziesz czyścił u siebie przepustnicę zrób manuala.
  • 0

#12 tosztotomasz

tosztotomasz
  • Forumowicz
  • 812 postów
  • Skąd:LPU
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Exe
  • KM:2xx
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:07, 17.03.2013

tosztotomasz napisał/a:
Przepustnicy w K24 nie powinno się czyścić sprayami ze względu na (o ile dobrze pamiętam) powlekane czymś tam łożyska (teflon?), szmatka nasączona preparatem i dokładne czyszczenie.

Coś bliżej ? poza tym nie mówimy o przepustnicy od 2.4.


Odniosłem się do wypowiedzi matmana, a jak widzę on ma k24.

Za manualem:

Silnik K24A3

1.Sprawdzić, czy filtr powietrza nie jest uszkodzony. Jeśli filtr powietrza jest uszkodzony, wymienić go.
2.Wymontować obudowę przepustnicy.
3.Papierowym ręcznikiem nasączonym środkiem do czyszczenia przepustnicy i układu dolotowego wytrzeć nagar węglowy z zaworu przepustnicy i środka obudowy przepustnicy.

UWAGA:
•Wymontować obudowę przepustnicy, aby ją wyczyścić.
•Uważać na palce.
•Aby nie dopuścić do usunięcia powłoki molibdenowej, nie czyścić obszaru łożyska osi zaworu przepustnicy (A).
•Nie rozpylać środka do czyszczenia przepustnicy i układu dolotowego bezpośrednio na obudowę przepustnicy.
•Należy stosować oryginalny środek do czyszczenia przepustnicy i układu dolotowego firmy Honda.


Chodziło o molibden a nie teflon ale wychodzi na to samo.

Po zamontowaniu przepustnicy jeszcze nie koniec:

5.Wyzerować ECM/PCM za pomocą testera HDS.
6.Włączyć zapłon (II) i odczekać 2 sekund.
7.Przeprowadzić procedurę uczenia biegu jałowego ECM/PCM.


W K20 jest łatwiej:

Silnik K20A6

1.Sprawdzić, czy filtr powietrza nie jest uszkodzony.
2.Wymontować obudowę przepustnicy.
3.Usunąć nagar z zaworu przepustnicy i wnętrza obudowy przepustnicy, używając środka do czyszczenia gaźników.
4.Zamontować obudowę przepustnicy.
5.Przeprowadzić procedurę uczenia biegu jałowego ECM/PCM


  • 0

1205_honda_023_zps89ffe2c0.jpg


#13 lajsta

lajsta
  • Forumowicz
  • 573 postów
  • Skąd:SL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 20:34, 17.01.2017

W manualu CU1 z R20A3 jest identyczny opis. Czy stwierdzenie: "Nie rozpylać środka do czyszczenia przepustnicy i układu dolotowego bezpośrednio na obudowę przepustnicy " należy rozumieć, że nie rozpylamy tylko na zewnętrzne powierzchnie obudowy, skoro kolejne zdanie "Należy stosować oryginalny środek do czyszczenia przepustnicy i układu dolotowego firmy Honda" dopuszcza stosowanie takich środków do czyszczenia?


  • 0

CB->CC7->EU7->CU1....H O N D A

 

ivtec%2Bsohc1.jpg


#14 lakatus

lakatus
  • Forumowicz
  • 857 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:46, 17.01.2017

Nie rozpylac tego środka bezpośrednio do środka przepustnicy co by tego smaru właśnie nie żyło. ...na ściereczkę i czyscisz na zawnatrz to już możesz czyścić jak leci
  • 0

#15 Damianoo

Damianoo
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:42, 26.02.2017

czyli przepustnicy w K24A3 bez demontażu nie możemy czyścić sprejami ??


  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq