Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Gorący silnik


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
19 odpowiedzi w tym temacie

#16 gomez405

gomez405
  • Klubowicz
  • 104 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:20, 14.06.2009

a jak rozpoznać objaw przedostawania sie spalin do ukł chlodzenia???

#17 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 16:49, 14.06.2009

Przy zgrzanym silniku i obrotach 3-6tys wypluwanie co chwile przez wezyk z korka chlodnicy plynu do wyrownawczego. Zapowietrzanie sie chlodnicy, powietrze w wezu gornym. Spieniony plyn w chlodnicy. Po zlaniu plynu do sloiczka metna mgielka w plynie.

#18 gomez405

gomez405
  • Klubowicz
  • 104 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:10, 14.06.2009

na razie takich objawów nie mam jedyne co to twarde węże do momentu otwarcia termostatu i częste włączanie wentylatora. Na razie wymienie termostat i zobaczymy może ten za późno otwiera.

Jeszcze jedno pytanie jak układ sie grzeje na postoju to najpierw mam ciepły górny wąż później chłodnica a na końcu dopiero wąż dolny. Czy tak ma być.

A jak jest wywalona uszczelka to przez odpowietrznik na termostacie powinno lecieć powietrze z wodą??? Na razie takich objawów nie mam.

#19 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 17:24, 14.06.2009

na razie takich objawów nie mam jedyne co to twarde węże do momentu otwarcia termostatu i częste włączanie wentylatora. Na razie wymienie termostat i zobaczymy może ten za późno otwiera.

Jeszcze jedno pytanie jak układ sie grzeje na postoju to najpierw mam ciepły górny wąż później chłodnica a na końcu dopiero wąż dolny. Czy tak ma być.

A jak jest wywalona uszczelka to przez odpowietrznik na termostacie powinno lecieć powietrze z wodą??? Na razie takich objawów nie mam.


Jak dla mnie robisz problemy z niczego. 2L silnik na gazie w korku w takie cieple dni jak teraz zawsze bedize sie wlanczal.

Zasada ukladu chlodzenia jest taka:
Zimny silnik: gorny waz cieply dolny zimny
Silnik zagrzal sie do temp pracy: nagle dolny waz staje sie cieply. Termostat sie otworzyl.

Zasada dolewania plynu:
Dolewamy zawsze plynu na zimnym silniku przy odkreconym odpowierzniku na obudowie termostatu. W momencie gdy zaczyna leciec plyn z odpowietrznika zakrecamy go i dolewamy dalej do pelna chlodnice.

Korek od chlodnicy dziala nastepujaco:
0,9 bara w ukladzie chlodzenia: nadmiar plynu spowodowany wzrostem cisnienia wywalany jest do wyrownawczego. Silnik stygnie podcisnienie w chlodnicy zasysa spowrotem plyn z wyrownawczego. Efekt trudno zobaczyc ale taki jest.
1,1 bara w ukladzie chlodzenia: wielkie bum i para z pod silnika

Przyczyny ubytku plynu:
1. Wydmuchana uszczelka pomiedzy cylindrem a ukladem chlodzenia

Zagrzej silnik z 10min na postoju. Delikatnie odkrec korek od chlodnicy w rekawicach..jak niedokonca docisniesz nadmiar cisnienia wyleci do wyrownawczego.Jak nie docisniesz wez szmata owin zeby wziakla w nia. Na odkreconym korku i zagrzanym silniku gazuj go 5-6tys obr i obserwuj zachowanie sie plynu..pieni sie babluje gotuje jest zle.

2. Wycieki ze sparcialych przewodow
Patrz pod auto po postoju

3. Wycieki z uszczelki chlodnicy.
Ogladaj ranty gorne i dolne chlodnicy. Patrz pod auto.

4. Wydmuchana uszczelka pomiedzy ukladem chlodzenia z olejem
Ogromna zadkosc bo trzeba by niezle przegrzac silnik aby sie tak stalo. Mocno gazuj zimny silnik zeby sprawdzic czy do oleju nie przedostaje sie woda. Widoczna na bagnecie. Nie gazuj cieplego bo szybko paruje z oleju.

#20 gomez405

gomez405
  • Klubowicz
  • 104 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:32, 14.06.2009

wiem ze robie problem z niczego ale w innym aucie mialem problemy z uszczelką i troche poszło po kieszeni.
Najbardziej martwią mnie te twarde wężę jak kamień do momentu włączenia wentylatorów moge powiedzieć że nawet wyglądaja jak nabrzmiałe

[ Dodano: 2009-06-16, 10:43 ]
dziś odpaliłem silnik i zdjąłem korek od chłodnicy i żadne bąble nie leciały sama woda zaczęła wylatywać ze wzrostem temperatury więc zakręciłem korek myślę że powinno być ok ale dla świętego spokoju pojadę zrobić gdzieś test na co2 w układzie. Pewnie honda ma tak że węże muszą być twarde jak nabiorą temperatury.




IPB Skin By Virteq