Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

lakier - najnowsze accordy


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
64 odpowiedzi w tym temacie

#46 tomi

tomi
  • Forumowicz
  • 1262 postów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:23, 29.09.2009

ogólnie gąbki polerskie wytrzymują max 2100 obr. powyżej się rozpadają

#47 cmsydney

cmsydney
  • Forumowicz
  • 207 postów
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 22:24, 29.09.2009

szlifierka katowa ma jakieś 30 000 obrotów
stanowczo odradzam.
spalisz lakier jak nic

Ja mowie o szlifierce do 200pln a nie za 1000pln. Im tansza tym ma mniej obrotow, z regoly do ok. 2000rpm. A te szlifierki katowe z opcja polerki maja rowniez pelna regulacje obrotow.

VII gen., i-ctdi, 2005r., 5,12l/100km a na co dzień w korkach 0l/100km :-)
Spalanie długodystansowe: 124700 -> 5,78l/100km. Wcześniej było: 39134km -> 6,46l


#48 AndyK

AndyK
  • Forumowicz
  • 167 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:52, 30.09.2009

jeśli maja regulację obrotów to luzik.
przyznam że nie widziałem połączenia szlifierki i polerki.
prześlij prosze jakiś link.

Pozdrawiam
AndyK

#49 cmsydney

cmsydney
  • Forumowicz
  • 207 postów
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 09:43, 30.09.2009

http://allegro.pl/item756689532_lekka_i_prof_polerka_eurotec_6_regulacji_gratis.html
http://allegro.pl/item751000536_polerka_szlifierka_180mm_bass_polska_gwarancja_fv.html
http://allegro.pl/item751395549_polerka_samochodowa_szlifierka_polerka_1400w_fv_gw.html
Pytanie czy mimosrodowa jest lepsza/wygodniejsza? Bo z tego co widze to mimosrodowe w okolicach 200pln maja 10000rpm i nie ma wzmianki o regulacji obrotow. np.
http://allegro.pl/item745442021_pneumatyczna_szlifierka_polerka_mimosrodowa_150mm.html
[/quote]

VII gen., i-ctdi, 2005r., 5,12l/100km a na co dzień w korkach 0l/100km :-)
Spalanie długodystansowe: 124700 -> 5,78l/100km. Wcześniej było: 39134km -> 6,46l


#50 AndyK

AndyK
  • Forumowicz
  • 167 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:55, 30.09.2009

polerka z linka jest pneumatyczna ma płynna regulację obrotów.
raczej dla doświadczonych

coś takiego
http://www.allegro.p...od_dealera.html
tu jest od 4000 obr ale można poszukać

ja mam starego boscha który ma mniejszą ilość obr początkowych


Narzędzie
http://allegro.pl/it...arancja_fv.html
to polerka. szlifirka katowa ma o wiele większe obroty. moge się mylić Moim zdaniem spoko wystarczy do użytku domowego
http://allegro.pl/it...owa_ma_449.html
pzdr

#51 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 12:19, 12.10.2009

zobaczcie tą:

polerka

79 funtów, a to mechanicznie jest jak megs G220,
taniej się już chyba nie da.
sam się nad taką zastanawiam.

#52 AndyK

AndyK
  • Forumowicz
  • 167 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:21, 12.10.2009

:ok

#53 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:17, 18.10.2009

update na końcu - jak to wygląda w praktyce

No dobra, przesyłka przyszła. Oczywiście dostałem o tym info godzinę po tym jak rozpocząłem robienie ręcznie kolejnego auta :evil:

Ale co tam. Sama polerka kupiona w Clean Your Car (w skrócie CYC ;)) w Anglii zamówiona w poniedziałek przyszła w piątek.
Wszystko profi zapakowane i zabezpieczone. Faktura załączona, jest ok.
Polerka jest bardzo solidnie wykonana, robi wrażenie sprzętu klasy bosch czy podobnych.
Ponieważ technicznie jest to (chyba?) megs G220 (nawet regulacja prędkości jest w tym samym miejscu) zapowiada się dobrze.
Dołączone są dwie tarcze do mocowania materiałów ściernych (4 i 6 o ile dobrze pamiętam), uchwyt ala G220 i boczny, ala "kątówka", zapasowe szczotki do silnika, narzędzia niezbędne do eksploatacji i .... prezent od Clean your car (w każdym razie ma ich nadruk) bardzo solidna torba do noszenia całości.
W pudełku była także instrukcja opisująca podstawy polerowania (i innych czynności które można nią wykonać) i zawierająca ostrzeżenia.
Wadą (nie wiem czy występującą w G220) jest przełącznik który jest dość ciężko wyłączyć - tj. zatrzymać urządzenie.
Do urządzenia musiałem dokupić przejściówkę w Saturn/Media Markt za całe 18zł. Warto to zrobić zamiast zmieniać wtyczkę, bo w samej wtyczce jest bezpiecznik.

Do polerki pasuje większość akcesoriów polerskich więc nie trzeba kupować drogich sprzętów megsa. Co ważne, np. w ofercie megsa nie ma "gąbek" do nakładania wosku. Te trzy podstawowe to mocno ścierna, lekko ścierna i polerująca. U innych producentów jest jeszcze czwarta, która służy do nakładania wosku itp. Do tego trzeba jeszcze zakupić "włochacza" (uwaga "włochacze" megsa są mocnościerne!!!) z mikrofibry do polerowania po aplikacji wosku (mikrofibrę zakłada się na dowolną inną tarczę polerską).

Ja na razie nie planuje prowadzenia prac typowo polerskich więc kupiłem zastaw który bardziej przyda się przy czyszczeniu i zabezpieczaniu:

Sonus SFX-3 Final Finish Polishing Pad - do użycia z takimi preparatami (od Megsa) jak ScratchX 2.0, Ultimate Compound, SwirlX i Deep Crystal Polish

Sonus SFX-4 Final Gloss Seal and Protect Pad - do aplikacji np. wosku,

Microfibre buffing Bonnet - zakładany na np. Sonus SFX-3 i służący do wypolerowania "po wosku"

Jeśli chcemy się bawić w polerowanie na poważnie to chyba trzeba by dokupić np. do Sonusa SFX-1 i 2, ale to na razie nie dla mnie ;)

----

Zdjęcia:

Urządzenie przychodzi zapakowane w taką torbę:

Dołączona grafika


Dodatkowe nakładki polerskie firmy Sonus (3 - polerka i 4 - nakładanie wosku) - tańsze od megsa i podobno równie dobre:

Dołączona grafika


Kółko do mocowania mniejszych tarcz i mikrofibra do "zbierania resztek wosku" czyli polerowania po wyschnięciu:

Dołączona grafika


A oto polerka w całej okazałości - na żywo widać, że dość solidnie wykonana:

Dołączona grafika


Regulator obrotów - tak samo jak w G220 - 1 bardzo wolno, najszybszy bieg - trudno utrzymać w ręku.....

Dołączona grafika


Zamontowana na urządzeniu duża tarcza (6") odpowiednia do większości zastosowań:

Dołączona grafika


Tabliczka znamionowa - prędkość to OPM, a nie RPM!

Dołączona grafika


Włącznik - niewygodny, ciężko się wyłącza:

Dołączona grafika


Angolska wtyczka - lepiej zostawić i kupić przejściówkę - w środku jest bezpiecznik (zdaje się, że jedyny w tym urządzeniu):

Dołączona grafika


No i przejściówka - 18zł :-P

Dołączona grafika


Jeszcze raz bohaterka wieczoru:

Dołączona grafika


Alternatywna rączka - jak do szlifierki:

Dołączona grafika


I tyle. Więcej relacji po testach :mrgreen:


-------------------------------

update

Testy powiodły się :-P

Próbowaliśmy nakładania politury maszyną, nakładania wosku i polerowania po nałożeniu wosku.
Generalnie maszyna sprawdza się świetnie. Jest bezkonkurencyjna jeśli chodzi o szybkość wykonywanej pracy i jej dokładność. Nie jest to jednak tak, że robi wszystko za nas - jej waga sprawia, że trochę trzeba się napocić.

Początkowo szło tak sobie, bo trzeba przyzwyczaić się aby nie podnosić maszyny z lakieru ponieważ nabiera ona wtedy obrotów (nieobciążona, pod obciążeniem ruch jest głównie oscylacyjny) i rozchlapuje preparat.
Odrobina wprawy i dajemy sobie radę. Praktycznie używamy prędkości 3 i 4 (3 nakładanie, 4 zbieranie i polerowanie). Maszynką nie da się raczej zrobić lakierowi krzywdy - polecam, bo można uzyskać rewelacyjne efekty.

#54 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 21:23, 18.10.2009

Jako beta tester, takze polecam :ok
;-)

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#55 Trojan

Trojan
  • Forumowicz
  • 1426 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 21:28, 18.10.2009

Chyba niedługo zmówię.

#56 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:35, 19.10.2009

Chyba niedługo zmówię.


Z tego co się orientuje to tą wersję niebrandowaną sprzedają głównie w Wielkiej Brytanii, w innych krajach jest brandowany i droższy Megs G220. Ale za to znalazłem tańszy sklep, wysyła nawet do Izraela i na Ukrainę, ale nie do Polski...... w każdym razie tam jest o 10 funtów taniej i do Francji możesz zamówić (pewnie transport też będzie tańszy), oto link:

www.i4detailing.co.uk

#57 Trojan

Trojan
  • Forumowicz
  • 1426 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 21:02, 19.10.2009

rafal66, dzięki za link :-)

#58 cmsydney

cmsydney
  • Forumowicz
  • 207 postów
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 14:33, 08.04.2010

A czy ktos orientuje sie jakie konkretnie tarcze nalezy uzywac do woskowania (jaki material?)? Nakladac wosk bede recznie gabka ale do scierania chce uzyc polerki mechanicznej. Moze ktos poleca jakiejs konkretnej firmy na gwint m14?

VII gen., i-ctdi, 2005r., 5,12l/100km a na co dzień w korkach 0l/100km :-)
Spalanie długodystansowe: 124700 -> 5,78l/100km. Wcześniej było: 39134km -> 6,46l


#59 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 14:39, 08.04.2010

cmsydney, nakładania wosku to polecam tarcze sonus SFX-4 (te czarne) a do zbierania ta sama tarcza (lub SFX-3 pomarańczowa) z nałożonym tą "frotką", nie wiem jak to nazwać - chodzi mi o to (białe po prawej):

Kółko do mocowania mniejszych tarcz i mikrofibra do "zbierania resztek wosku" czyli polerowania po wyschnięciu:


Dołączona grafika

Jak nie możesz dostać sonus'a to bierz dowolną tarczę, ale wykończeniową - czyli jak np. 1 jest najbardziej ścierna to Ty bierz ostatnią, np. 4. Ale jakiej byś nie brał to powinieneś kupić tą nakładkę na tarczę bo nią zbierać się raczej nie da. Uwaga- Meguiars ma takie ładne włochate tarcze, niby dobrze by wosk zbierały/polerowały, ale to są tarcze mocnościerne!!! Nie używaj ich!

[ Dodano: 2010-04-08, 15:42 ]

polerki mechanicznej


rotacyjnej? ale ma regulację obrotów tak żeby się dało ustawić 600-700rpm, a nie np. 3000?

#60 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 14:53, 08.04.2010

ja bym wosk nakladal recznie, a zbieral tarcza.

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009





IPB Skin By Virteq