Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Ślizgające sprzęgło I-DTEC


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
78 odpowiedzi w tym temacie

#46 navaja

navaja
  • Forumowicz
  • 67 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:43, 16.04.2013

Sprzęgło od 180 KM ma mocnejszy docisk. W I-DTEC nie leci tarcza tylko właśnie za słaby docisk powoduje, że sprzęgło po jakimś czasie zaczyna się ślizgać.
Ja mam wymienione jeszcze na gwarancji przy stanie ok. 70 tys. km na sprzęgło od 180 KM. W tej chwili mam ponad 170 tys. km nalatane i nic mi się nie dzieje.
  • 0

#47 tomtytus

tomtytus
  • Forumowicz
  • 253 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Elegance
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 11:24, 17.04.2013

navaja, w serwisie, w aucie na gwarancji włożyli Ci sprzęgło od wersji 180km????
Który to serwis? Na pewno nie Autowest.

update:

Sprzęgło już jest w serwisie - czekałem niecałe 2 tygodnie.
Teraz kolejne 2 tygodnie czekam na wymianę - termin mam na 7 maja i wszystko będzie wiadomo.

Bądźmy dobrej myśli :)

Kolejny update dla śledzących temat i dla skazanych na wymianę sprzęgła:

Dzwoni do mnie konsultant i mówi, że sprzęgło jest rozebrane ale koło zamachowe niestety jest poza tolerancją. Zapytałem z ciekawości, czy zostało to spowodowane ślizgającym się sprzęgłem czy po prostu już się wyeksploatowało i co to znaczy, że jest poza tolerancją?
W odpowiedzi usłyszałem, że mają jakieś wytyczne z danymi i po zmierzeniu/sprawdzeniu okazuje się, że niestety dwumas nie spełnia warunków i trzeba go wymienić. Nie uzyskałem odpowiedzi na pytanie, czy przyczyniło się do tego ślizgające się sprzęgło...odniosłem też wrażenie, że konsultant nie do końca wiedział, jak działa to koło - pomogłem mu trochę, że są tam sprężynki, które ograniczają drgania jednego z elementów koła i może już się wyrobiły przez co drgania koła są większe niż powinny...Przytaknął :)

Dzwonię więc do faktycznego właściciela auta i przedstawiam całą sprawę. Lekko podirytowany łącznym kosztem usługi (7000zł) podejmuje decyzję, że w dupie z tym dwumasem - składamy na starym.

Dzwonię więc do konsultanta i mówię, że składamy sprzęgło na starych częściach.
- konsultant do mechanika stojącego obok: składamy sprzęgło na starych częściach.
- mechanik: ale sprzęgło jest poza tolerancją.
- konsultant: ale poza tolerancją jest tarcza z dociskiem czy dwumas?
- mechanik: tarcza i docisk są do wymiany.
- konsultant do mnie: czyli składamy według życzenia na starym kole zamachowym a wymieniamy tarczę z dociskiem i łożysko????

Jak myślicie, jak brzmiała moja odpowiedź????

Trochę żenujące ale prawdziwe...

[ Dodano: 2013-05-07, 19:21 ]
Auto odebrane z serwisu.

Wg kosztorysu oraz zamówienia włożone zostało sprzęgło od wersji 180 konnej, oznaczenie części to 22105-RL1-305.

Widocznie wszystko pasowało bo ani w trakcie remontu ani podczas odbioru nikt nic nie mówił na ten temat.
Wszystko działa, pedał sprzęgła chodzi bardzo porównywalnie a samo sprzęgło jest tak jakby trochę bardziej agresywne - "bierze" szybciej, mocniej, trochę bardziej zero-jedynkowo (...albo jest po prostu inaczej wyregulowane). Podczas pierwszego ruszenia mocno szarpnęło autem i zgasło :)
Cena naprawy to: 1330zł za zestaw sprzęgła; 1121zł za robotę; 187zł za łorzysko oporowe i ok 60zł za inne drobiazgi.

Jeśli więc ktoś będzie wymieniał sprzegło - myślę, że warto włożyć to od mocniejszej wersji, skoro ma mocniejszy docisk i to docisk podobno jest winowajcą.

Mam nadzieję, że za kilka miesięcy faktycznie nie padnie mi dwumas.

Pozdrawiam.
  • 0

#48 majk233

majk233
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Leszno
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:03, 22.02.2014

Jak wygląda sprawa po wymianie na sprzęgło od wersji 180KM na dłuższą metę?

Mógłby ktoś podać swoją opinię po przejechaniu xKM na takim sprzęgle?

Jak się auto zachowuje, są duże zmiany w stosunku do zwykłego sprzęgła? Jakieś niedogodności?


Użytkownik majk233 edytował ten post 20:04, 22.02.2014

  • 0

#49 tomtytus

tomtytus
  • Forumowicz
  • 253 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Elegance
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 11:26, 27.02.2014

Jeżdżę od maja zeszłego roku.

Nie ma żadnych niedogodności. Praca sprzęgła z mocniejszym dociskiem (180KM) nie różni się niczym od pracy sprzęgła wkładanego do wersji 150KM.

Czy sprzęgło jest mocniejsze - na razie za mało zrobiłem kilometrów, żeby się wypowiadać.

Ale jeśli musisz wymieniać - ja bym wymienił na to mocniejsze. Koszt dokładnie ten sam a jest szansa, że będzie dobrze.


Użytkownik tomtytus edytował ten post 11:27, 27.02.2014

  • 0

#50 majk233

majk233
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Leszno
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:28, 27.02.2014

Ok, dzięki właśnie takiej odpowiedzi potrzebowałem.

Też dopadła mnie niestety awaria sprzęgła i stoję właśnie przed dylematem co zamontować.

Skłaniam się właśnie do założenia sprzęgła od wersji 180KM, najprawdopodobniej będę się za to zabierał sam, także postaram się zdać relację z "walki"

 

Pozdrawiam


  • 0

#51 tomtytus

tomtytus
  • Forumowicz
  • 253 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Elegance
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:12, 27.02.2014

Myślę, że nie będziesz miał większych problemów (w sensie, że sprzęgło będzie pasowało bez "walki") - serwis nie miał żadnych uwag co do takiego zestawu a myślę, że jakby coś nie pasowało, na pewno by nie bawili się w dopasowywanie…no chyba, że włożyli mi sprzęgło od wersji 150KM :)


  • 0

#52 majk233

majk233
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Leszno
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:36, 01.03.2014

Bardziej boję się samej operacji wyciągania skrzyni biegów:( Niestety chyba trzeba zrzucić cały "wózek" a to nie będzie miła operacja:(


  • 0

#53 tomikk81

tomikk81
  • Młodszy Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:Legionowo
  • Silnik:2.0
  • Wersja:EVO V
  • KM:350
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:47, 04.05.2014

Czemu wymieniałeś sprzęgło w Hondzie?1200 za wymianę to zdzierstwo.400 zł w warsztacie byś zapłacił no chyba,ze zależy Ci na książce serwisowej.Powiedz mi jakiej firmy jest to sprzęgło?Sam jutro będę szukał sprzęgła i chcę wiedziec co kupować a co nie.Dziwne że sprzegło z nowszego modelu i mocniejszej wersji kosztuje tyle samo co z poprzednika i to słabszego.Pzdr Tomek


  • 0

#54 tomtytus

tomtytus
  • Forumowicz
  • 253 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Elegance
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 09:05, 05.05.2014

Czemu wymieniałeś sprzęgło w Hondzie?1200 za wymianę to zdzierstwo.400 zł w warsztacie byś zapłacił no chyba,ze zależy Ci na książce serwisowej.Powiedz mi jakiej firmy jest to sprzęgło?Sam jutro będę szukał sprzęgła i chcę wiedziec co kupować a co nie.Dziwne że sprzegło z nowszego modelu i mocniejszej wersji kosztuje tyle samo co z poprzednika i to słabszego.Pzdr Tomek

 

tomikk81, gdybyś przynajmniej mniej więcej "przeleciał" wątek, wiedziałbyś, że dotyczy on wymiany ślizgającego się sprzęgła w Accordzie VIII gen na oryginalne sprzęgło z mocniejszej wersji tego samego modelu :)


Użytkownik tomtytus edytował ten post 09:05, 05.05.2014

  • 0

#55 tomikk81

tomikk81
  • Młodszy Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:Legionowo
  • Silnik:2.0
  • Wersja:EVO V
  • KM:350
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:58, 05.05.2014

przeleciałem wątek i to dokładnie.Sam juz zglupialem z tym wszystkim .Dzwonilem dzisiaj do Honda Marki typ mi mowi ze 140 I 150 KM accord diesel ma te same sprEglo.Ok zadzwonilem do Ecu Performance, nikomu chyba nie trzeba przedstawiac tej firmy on natomiast mi powiedzial ze nie ma zadnego rozwiazania poki co na slizgajace sie sprzeglo w dieslach 2.2.Co ciekawe rozmawialem pozniej z Remkiem I powiedzial mi ze do mojego accorda 05r mozna zapodac z type S ale trzeba lekko liznac docisk I bedzie gralo.Z kolei strone wczesnirj pisal ktos ze z typesa nie podejdzie do ictdi 140km.Ja sie zapytalem dlaczego robiles to w aso za 1200 zl gdzie mnie wymiana wyniesie 450 zl.
  • 0

#56 tomtytus

tomtytus
  • Forumowicz
  • 253 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Elegance
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:27, 05.05.2014

No to teraz trochę się rozjaśniło bo nie pisałeś wcześniej, że masz Accorda VII gen.

O tym, że sprzęgło z VIII gen można włożyć do VII gen po zebraniu kilku mm z docisku również słyszałem...czytałem tu na forum i mówił mi o tym gościu w ASO. Myślę, że znikąd te informacje się nie biorą i pewnie tak jest ale proponowałbym Ci pogrzebać w temacie o ślizgającym się sprzęgle w i-CDTI - może znajdziesz kogoś, kto robił taką przekładkę. Możesz też zaryzykować i spróbować - może się uda.

 

A dla czego ja robiłem sprzęgło w ASO? Bo zależało mi na książce. Bo to samochód firmowy i taka była odgórna decyzja. Bo zamawiałem sprzęgło w ASO i wymieniając je w innym warsztacie straciłbym gwarancję na wymienianą część...chociaż z tym też nie wiem, jak jest do końca bo na własne życzenie chciałem, aby zamontowano sprzęgło, które dedykowane jest do innego silnika więc pewnie gwarancję straciłem już na wstępnie. No i ostatni powód: ślizgające się sprzęgło w i-DTEC to stosunkowo świeży temat i ASO wielokrotnie robiło taką wymianę na gwarancji. Wiem śmiem twierdzić, że w tej kwestii mają spore doświadczenie :)


Użytkownik tomtytus edytował ten post 10:28, 05.05.2014

  • 0

#57 majk233

majk233
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Leszno
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:36, 05.05.2014

Ja tylko chciałem potwierdzić że sprzęgło od TYPE-S 180KM pasuje do wersji 150KM, sam wymieniałem sprzęgło także nie było żadnych niespodzianek.

Na oko stare i nowe sprzęgło niczym się nie różniło, podejrzewam, że różnica może być w samym docisku.

Gdyby ktoś potrzebował jakiejś wiedzy jak wymienić sprzęgło w N22B w Accord VIII to służę pomocą, jakieś zdjęcia też się znajdą.


  • 0

#58 lanos1781

lanos1781
  • Forumowicz
  • 134 postów
  • Skąd:CW
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:SUV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:00, 06.05.2014

To wrzuć tutaj co masz. Zawsze to ułatwi sprawę osobom, które same się będą za to zabierać.


  • 0

#59 tomtytus

tomtytus
  • Forumowicz
  • 253 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Elegance
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 08:05, 06.05.2014

majk233, właśnie miałem kiedyś zapytać, jak Ci poszło :)

Ale jak mi w serwisie wymienili bez żadnej gadki więc musiało pasować.

 

 


Użytkownik tomtytus edytował ten post 08:05, 06.05.2014

  • 0

#60 machior

machior
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:rzeszow
  • Silnik:2,2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:27, 23.04.2016

Czesc Wszystkim posiadaczom ropniaczkow. Zagladam tu dosc czesto z racji ze od dwuch latjestem posiadaczem Hani na ropke 7generacji.Na razie nie mialem klopotow ze sprzeglem ale temat kontroluje na bierzaco.Co do slizgania w roznych porach roku musicie wziac pod uwage ze w okresach zimniejszych nasze silniki generuja wiecej mocy. Poprostu zmiana warunkow atmosfrycznych ma wplyw na na nasze silniki.Zimniejsze powietrze powoduje ze po przejsciu przez turbo i intelcoler mozna go wiecej wcisnac do cylindra. Tym samym mamy lepszespalanie i zwrasta moc. Sama wymiana w Acordzie intelcolera na frontowy daje pare koni za zarmo nie ruszajac dawek paliwa. Majac kiedys mazde 626 gw wymienilem coler i zamontowale od multiply .Efekt ..ze 101 fabrycnych koni zrobilo sie 109.Fakt ze te sprzegla to niewypal ...delikatnie mowiac , ale trzeba tez miec na uwadze ze sprzeglo spelnia jescze jedna role. Zabespiecza uklad przeniesienia napedu przed przeciazeniem.Uslizg sprzegla choc nieraz tego nie zauwarzymy zabespiecz skrzynie przeguby poloski. Ale fakt ze to fajny samochod...no moze przy wiekszych predkosciach troszke glosny ale wole to jak niemieckie pancerwagony.


  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq