Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Brak wspomagania podczas parkowania, podczas jazdy wsio ok


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#1 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 18:30, 03.03.2013

Witam mam małego problema:
Jak parkuje gdzieś autko albo tak max do 20-30 km/h się nim toczę, to muszę się nieźle namachać kierownicą (prawie jak w maluchu). żeby skręcił. Podczas jazdy wszystko w porządku.

-> Pompa wspomagania nie ma żadnych wycieków ani nic nie piszczy i nie stuka,
-> Płyn w zbiorniku sprawdzony jest między min a max - koloru taki ciemny pomarańcz (nawet pod brązowy podłazi)
-> Nawet opony pod pompowałem bo myślałem że może od tego być

Jakieś sugestie co to może być?
Czyżby pompa wspomagania dobijała do końca swojego żywota?
A może to płyn już starawy się zrobił i pogubił wszystkie swoje właściwości?

Dzięki za każdą podpowiedź :ok
  • 0

#2 curek

curek
  • Forumowicz
  • 67 postów
  • Skąd:gdynia
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:cg9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:14, 03.03.2013

Zrób sobie test mały. Stań w miejscu i kręć kierownicą stopniowo dodając gazu. Jak przy jakichś obrotach zacznie iść lżej to znaczy że pompa wysiada.

A co do malucha to takowy ze zregenerowaną przekładnią listwową z bisa działał lżej niż civic 6g ze wspomaganiem :shock:
  • 0

#3 Guest_Wilu_*

Guest_Wilu_*
  • Guests

Napisano 19:16, 03.03.2013

-Zacząłbym od sprawdzenia naciągu paska, jeżeli jest za luźny wyreguluj napinacz, może po prostu na jałowym się ślizga
-Sprawdź w jakim stanie jest płyn w zbiorniczku od wspomagania - czy się nie pieni
-Może pompa jest zapowietrzona
-Uszkodzona pompa
-Ostatnia opcja to uszkodzona maglownica
  • 0

#4 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 20:12, 03.03.2013

Zrób sobie test mały. Stań w miejscu i kręć kierownicą stopniowo dodając gazu. Jak przy jakichś obrotach zacznie iść lżej to znaczy że pompa wysiada.

A co do malucha to takowy ze zregenerowaną przekładnią listwową z bisa działał lżej niż civic 6g ze wspomaganiem :shock:


Jutro dam znac jak poszło.
A auto na biegu czy na luzie i gazu dodawać?

-Zacząłbym od sprawdzenia naciągu paska, jeżeli jest za luźny wyreguluj napinacz, może po prostu na jałowym się ślizga
-Sprawdź w jakim stanie jest płyn w zbiorniczku od wspomagania - czy się nie pieni
-Może pompa jest zapowietrzona
-Uszkodzona pompa
-Ostatnia opcja to uszkodzona maglownica


Jak sprawdzić ten pasek czy odpowiednio naciągnięty?
A sprawdzenie czy sie pieni to na włączonym silniku i kręcić kierownica? Czy inny sposób?
  • 0

#5 curek

curek
  • Forumowicz
  • 67 postów
  • Skąd:gdynia
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:cg9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:20, 03.03.2013

auto odpalone, na luzie, dodajesz gazu i kręcisz fajerą. Naciąg paska sprawdzasz przy zgaszonym silniku. Dociskasz pasek, jeżeli ma ugięcie ~ 1cm to jest w normie, ale nie więcej. Pienienie sprawdzasz na odpalonym silniku bez kręcenia kierownicą. Jak się mylę niech mnie ktoś poprawi ;)
  • 0

#6 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 20:24, 03.03.2013

Dzieki wielkie za rady, jutro sprawdzę i dam znać co wyszło.
A jest możliwość regeneracji pompy? Czy lepiej używkę kupić i wstawić?
  • 0

#7 quality06

quality06
  • Forumowicz
  • 683 postów
  • Skąd:Przemków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 23:16, 03.03.2013

pompa siada lub wlasnie tak jak kolega pisal pasek slabo naciagniety sie ślizga :) ja bym kupil uzywke, bo na forum mozna dostac bez problemu.
  • 0

Było CG8 

Było CH1 Type R :oki :D 

Jest .... :slimak: CG8 + LPG :glupek:


#8 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 09:14, 04.03.2013

auto odpalone, na luzie, dodajesz gazu i kręcisz fajerą. Naciąg paska sprawdzasz przy zgaszonym silniku. Dociskasz pasek, jeżeli ma ugięcie ~ 1cm to jest w normie, ale nie więcej. Pienienie sprawdzasz na odpalonym silniku bez kręcenia kierownicą. Jak się mylę niech mnie ktoś poprawi ;)


No wiec juz po sprawdzeniu.
- Pienienia sie nie zaobserwowalem
- Na luzie dodajac gazu idzie lzej wiec pompa mi siada niestety :evil:
- dodatkowo zaobserwowalem ze, powyzej 110-120km/h kierwonica mozna sterowac bardzoooo delikatnie, jak po masle doslownie
EDIT
- pasek nie ma luzow, mozna go palcem pchnac o jakies 0,5-0,6 cm
  • 0

#9 Karolek

Karolek
  • Forumowicz
  • 69 postów
  • Skąd:Warszawa
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:59, 04.03.2013

[quote name="taryfa"][quote]
- dodatkowo zaobserwowalem ze, powyzej 110-120km/h kierwonica mozna sterowac bardzoooo delikatnie, jak po masle doslownie
[/quote]

Mialem ta sama przypadlosc, nie dalo sie jechac powyzej 120 km/h bo byl strach ze nagle skoncze swoja podroz w rowie.

U mnie pomogla dobra, dokladna optymalizacja i wywazenie no i oczywiscie dobre cisnienie w oponach.
  • 0

#10 quality06

quality06
  • Forumowicz
  • 683 postów
  • Skąd:Przemków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 12:17, 04.03.2013

standardowy objaw padajacej pompy wspomagania, czasem pomaga wymiana plynu i pompa lekko wydluzy swoja zywotność. ale czy warto ? według mnie lepiej kupic uzywke i wtedy zalac dobry hondowski plyn do wspomagania.
  • 0

Było CG8 

Było CH1 Type R :oki :D 

Jest .... :slimak: CG8 + LPG :glupek:


#11 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 17:33, 04.03.2013

Teraz wracałem z pracy i coś mnie tchnęło, żeby zajrzeć do tego zbiorniczka (zaraz po przyjeździe do domu) otwieram a tam... bąbelki, dużo bąbelków.
Co to oznacza? Zapowietrzenie?
Już nie czaje czy sie zapowietrzyła czy pada wraz z zapowietrzeniem?
  • 0

#12 quality06

quality06
  • Forumowicz
  • 683 postów
  • Skąd:Przemków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 19:59, 04.03.2013

jezeli bąbelki idą podczas odpowietrzania ukladu kierowniczego, max skrety w prawo i w lewo, a nie ubywa płynu ? sprobuj spuścić wszystko i zalac od nowa i odpowietrzyc :D moze pomoze
  • 0

Było CG8 

Było CH1 Type R :oki :D 

Jest .... :slimak: CG8 + LPG :glupek:


#13 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 20:59, 04.03.2013

Jutro podskocze po płyn do aso i wymienie go jak dam rade bo szczerze nie wiem jak sie do tego zabrac
  • 0

#14 quality06

quality06
  • Forumowicz
  • 683 postów
  • Skąd:Przemków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 07:47, 05.03.2013

sciagnij wąż ktory idzie do przekladni kierowniczej, zleci wszystko to co masz w zbiorniczku i w przewodzie, pozniej odkrec ktorys waz ktory jest na laczeniu z przekladnia kierowniczą i kręc kierownicą w miejscu max lewo prawo TYLKO CZASAMI NIE ODPALAJ AUTA !!!!!!

Ja tak robie czesto i gesto, bo akurat serwisuje isuzu auto kopalniane do trasportu ludzie to tak wymieniam plyn :D, ale uwazaj bo jak bd krecil kierownicą too bd chlapac:d tryskac, hehe :D, pozniej zaloz waz na przekladnie zalej plynu do maxa, odpal auto i krec w prawo/lewo max ! zeby odpowietrzyc uklad kierowniczy :)po czym uzupelnij plynu. Zeby bylo lzej i ogolnie wygodniej, czy nawet praktyczniej podnies przod auta do gory :)
  • 0

Było CG8 

Było CH1 Type R :oki :D 

Jest .... :slimak: CG8 + LPG :glupek:


#15 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 09:06, 05.03.2013

Dziekuwa za instrukcje. Wielki browar się należy :ok . Dzisiaj będę działał

EDIT - 06.03.2013

Jestem juz po wymianie całego płynu i pomogło.
Autem lżej już sie kreci, od razu widać różnicę i bąbelki zniknęły (jeszcze jutro sprawdzę)

Ale co dziwnego wystąpiło (choć nie wiem co ma to wspólnego z pompą wspomagania) to
- biegi zaczeły wchodzić lżej, lekko palcem można je wrzucić.
- na zgaszonym, silniku jak poruszam lekko kierownica na boki (nie że nią kręcę), tak prawo-lewo-prawo-lewo to mam dziwne stuki (nie wiem czy miałem je przed wymianą).
Otworzyłem szybę i z zewnątrz też nia tak machałem, żeby wylukać skąd są te stuki i zlokalizowałem je przy kole (za nim dokładnie).
Na zapalonym silniku tego nie ma, jak tylko zgaszę już są.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq