Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

pomoc w diagnozie czy to uszczelka pod głowicą


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 gomez405

gomez405
  • Klubowicz
  • 104 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:31, 07.06.2009

Witam Wszystkich. Mam problem w diagnozie mojego slnika a dokładniej układu chłodzenia. Mam twarde przewody wodne główne. Sytuacja wygląda :
1. Otwieram maske jak silnik zimny węze wodne mięciutkie.
2. Odpalam silnik odpala ładnie węze nie odrazu ale w momencie złapania temperatury twardną ale nie tak aby ich nie ścisnąć natomiast twardsze niz w autach jakie miałem do tej pory. Jedyny minus to to że z wydechu leci para wodna i torchę kapie woda do momentu zagrzania silnika ale autko stało 2 tygodnie na polu i padał deszcz. Za obserwowałem nawet ze troche przy przegazach da trochę pary z wydech ale tłumik końcowy jest zimny.Spalimy śmierdzą troche benzyną ale autko nie ma kata ani sondy.
3. Pod korkami nie ma zadnych niepokojących spraw tzn ani masła na korku oleju na bagnecie ani na korku chłodnicy.
4. Sprawa najbardziej uciążliwa włączanie wentylatora w korku co jakieś 40-50 sekund podczas jazdy nie słyszalne. Po ostrej jeżdzie jakieś 10 km 140-160 km/h i otwożeniu maski węże mieciutkie. Wskazówka temp. cieczy stoi jak zaklęta. Płyn ze zbiorniczka wyrównawczego ubywał ale miałem mały wyciek. Raczej teraz się unormowało. I teraz sedno sprawy ostatnio byłem u mechanika i wąż od chłodnicy mi pękł mała dziurka, zmieniliśmy u mechanika i po odpaleniu i uzupełnieniu czieczy węze były miękkie a z odpowietrznika lała się sama woda. Później po zrobieniu jakiś 10 km zrobiły się twarde ale nie tak żeby ich nie zgnieść a z odpowietrznika lała się też sama woda.

Teraz moje główne pytanie czy Honda ma tak ciśnieniowy układ i dziwny jak dla mnie bo w innych autach (peugeot i renault) jest inaczej czy mam jakąś awarie.

#2 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 19:10, 07.06.2009

Masz twarde weze po nagrzaniu silnika - To jest normalne.

Po 2tygodniach stania na dworze i padania deszczy dymi na bialo - To jest normalne.

Miales pekniety waz, ubywalo ci plynu, naprawiles odpowietrzyles..wszystko dobrze zrobione.

Bardzo duzo napisales, ale bardzo trudno sie Ciebie czyta i brakuje konkretnych skutkow i pytania.

[ Dodano: 2009-06-07, 20:11 ]
aaa..W korku wlancza ci sie wentylator i go nie slyszysz. Czyli dobrze wygluszona kabina i sprawny czujnik wlacznika wentylatora.

#3 gomez405

gomez405
  • Klubowicz
  • 104 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:13, 07.06.2009

sorki za tak długi post ale powoli nerwy mi puszczają do tego auta.
W korku co 50 sekund włącza się wentylator a podczas jazdy nie słysze go.
Dzis odpaliłem fure po staniu 2 dni wczoraj padało w nocy i co zauważyłem jak jest na ssaniu w ogóle nie zakopci. Jak pochodzi z 10 min to zaczyna lekka para lecieć.
Oczywiście wszystko na postoju bez odbioru ciepla chłodnicy.

Bardziej mnie martwi włączanie się w korku wentylatorów co 50 sek na innym forum napisali mi że to nie normalne

#4 badyl

badyl
  • Forumowicz
  • 53 postów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 08:35, 10.06.2009

moze wydajność chłodnicy jest kiepska,ja bym zrobił płukanie całego układu i wymiane płynu.jezeli nie pomoze to chłodnica do wymiany.
Para z wydechu normalna sprawa.

#5 gomez405

gomez405
  • Klubowicz
  • 104 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:11, 10.06.2009

chłodnia raczej do wymiany zastanawiam się też czy nie wyjąć chłodnicy klimatyzacji bo nie działa a to na pewno ułatwi przepływ powietrza przez chłodnice.

Mam jeszcze jedno pytanie honda na dwa czujniki włączania wentylatora jeden koło termostatu switch A a drugi na wyjściu z bloku do chłodnicy switch B jak one działają???

#6 badyl

badyl
  • Forumowicz
  • 53 postów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 13:09, 10.06.2009

przy termostacie załacza wiatraki a drugi mierzy temperature dla silnika ten w głowicy

#7 gomez405

gomez405
  • Klubowicz
  • 104 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:14, 10.06.2009

przy termostacie załacza wiatraki a drugi mierzy temperature dla silnika ten w głowicy


tak myśle ale mi nie chodzi o ten co jest w głowicy tylko przy wyjściu z głowicy przewody wodnego do chłodnicy chodzi o switch B

#8 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 01:07, 11.06.2009

tak myśle ale mi nie chodzi o

kolega badyl dobrze prawi. A zalacza wentylator, B mierzy temp i nie ma nic wspolnego z wentylatorem




IPB Skin By Virteq