Skocz do zawartości


RODO w HAKP

czy to termostat?


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
28 odpowiedzi w tym temacie

#16 mar_kow

mar_kow
  • Forumowicz
  • 78 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:18, 02.06.2009

Odkręć korek od oleju i zobacz czy nie ma mazi pod korkiem. [...]


Z tą mazią to wielka legenda. Znam już kilka samochodów włącznie z moim poprzednim które w ten sposób były błędnie diagnozowane. Po przejechaniu wielu km w różnych niesprzyjających warunkach po prostu coś się wytrąca z tego oleju. Na pewno dobre to nie jest, ale na pewno to nie płyn chłodniczy.
Jak na razie zadowolony...:)

#17 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
Reputacja: 46
Super

Napisano 21:21, 02.06.2009

Ja nie jestem mechanikiem i być może powtarzam tylko "mity i legendy".

Do zobaczenia na trasie.


#18 mar_kow

mar_kow
  • Forumowicz
  • 78 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:30, 02.06.2009

Ja nie jestem mechanikiem [...]


Spoxik ;-) ja również nie jestem i czasami również ulegałem takim garażowym dywagacjom. Słyszałem również o "diagnoście" który badał pracujący silnik przez dotyk :shock: . Nawet go znam... :lol: Po paru piwach stać go na więcej :roll:
Jak na razie zadowolony...:)

#19 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:04, 02.06.2009

podobne objawy jak w tych 3 punktach, po sprawdzeniu miernikiem okazalo sie ze czujnik odpowiedzialny za uruchamianie sie wentylatora jest do wymiany wiatrak wlaczal sie wtedy kiedy nie powinien.

Gotujacy sie plyn to juz zly znak. Pomimo ze wymieniles czujnik obserwuj dalej zachowanie silnika.

#20 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 19:42, 03.06.2009

czujnik od wentylatorow wymienilem, wymienilem rowniez termostat, plyn jest ok nie wycieka nie wrze w zbiorniczku, po odpowietrzeniu wszystko bylo dobrze ale temperatura jednak sie podniosla prawie na max, wyciagnelem termostat podlaczylem bez, odpowietrzylem ponownie i auto dosc dlugo chodzilo na wolnych obrotach co jakis czas dodawelem gazu i temperatura byla w normie, sprawdzielem termostat w garnuszku z goraca woda i zadzialal wiec podlaczylem go ponownie przejechalem sie troche i efekt jest taki ze jak jade na biegu temperatura jest ok natomiast jak stane temperatura podnosi sie prawie na max. i w czym moze byc problem termostat jest zamiennikiem moze kupic oryginal czy co robic? a moze to pompa wody?

#21 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:04, 03.06.2009

Mam podobny problem i mój mechanik mówi że jeśli termostat działa, wentylatory załączają się to możliwe że jest to uszczelka pod głowicą. Warto to sprawdzić, w warsztacie powinni mieć przyrząd do sprawdzania tej uszczelki.

#22 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 00:11, 04.06.2009

1. Sprawdz rezystancje czujnika odpowiadajacego za wyswietlanie temperatury
2. Sprawdz czy dolny waz robi sie goracy w odpowiednim momencie
3. Sprawdz czy na bardzo zgrzanym silniku weze sa jak kamienie czy da sie je scisnac w palcach lekko.
4. Czy plyn w chlodnicy jest klarowny ? Jest moze metny i ma mgielke jakas ? Odlej z 0,5L do sloiczka i zobacz jak wyglada plyn chlodniczy. Odlej po ostygnieciu zeby wszystkie ewentulane uboty opadly na dno chlodnicy.


...ja to widze tak..uzkodzony czujnik od wentylatora spowodowal zagotowanie sie plynu. To spowodowalo wydmuchanie uszczelki pomiedzy cylindrem a ukladem chlodzenia.

[ Dodano: 2009-06-04, 01:12 ]
5. Sprawdz czy z czasem uklad chlodzenia nie zapowietrza sie sam z siebie.
6. Sprawdz czy przybywa plynu w wyrownawczym.

Uszczelka pod glowica nie uszkadza sie od tak. Trzeba zaingerowac w nia jakims zdarzeniem.


P.S. Jak by co masz tu manuala jak wymienic uszczelke pod glowica.
http://www.accordklu...opic.php?t=3243

#23 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 09:11, 04.06.2009

Byłem dziś u mechanika i powiedział że u mnie to nie jest czujnik. Oba węże chłodnicy są twarde i wywala mi płynu do zbiorniczka wyrównawczego. Powiedział że objawy wskazują na padniętą uszczelkę pod głowicą :-(

#24 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 13:53, 04.06.2009

witam ponownie, jesli chodzi o temperature wszystko jest jak byc powinno po wymianie termostatu, przejechalem z 50km i wskazoweczka jest w idealnym miejscu, pojawil sie inny problem dolalem do zbiorniczka tak do max plynu i po tych 50 km okazalo sie ze zbiorniczek jest pusty, mozliwe ze zassalo do chlodnicy bo bylo za malo?? co to moze byc??

#25 jacant

jacant
  • Forumowicz
  • 14 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:54, 04.06.2009

moze

#26 Maciek.C

Maciek.C
  • Forumowicz
  • 647 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:52, 04.06.2009

byc może się mylę ale jak miałeś skopany termostat który wcześniej wywalał płyn teraz działa jak powinien(pustka w zbiorniku wyrównawczym=uzupełnienie jego braków) poobserwuj po dolaniu płynu jak sie zachowuje(stan w zbiorniczku wyrównawczym) jesli dalej lejesz płyn a on znika sprawdz czy nie masz wycieku.Jeśli go nie ma a płyn ubywa odkręć korek wlewu oleju do silnika.Jeśli masz dziwny nagar na nim to być moze masz trafioną uszczelke pod głowicą.Oby nie.Miałem taką sytuację w renault.

#27 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 07:51, 05.06.2009

Miałem taką sytuację w renault.

No to nie jesteś jedyny też tak miałem z Renault :> wybaczcie za OT.

Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.


#28 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 13:15, 05.06.2009

Miguel_Wroclaw, sprawdzales te punkty co ci pisalem ?

problem dolalem do zbiorniczka tak do max plynu i po tych 50 km okazalo sie ze zbiorniczek jest pusty

jezeli zle odpowietrzyles uklad chlodzenia z czasem sam pobierze sobie ilosc potrzebna.

Sprawdzaj plyn w wyrownawczym i chlodnicy i patrz czy chlodnica sie nie zapowietrza. Pilowanie samochodu na wyskich obrotach moze pokazac wydmuchana uszczelke, na wolnych nic sie nie bedzie dzialo. Mikropekniecia uszczeki wystepuja ktore ciezko wypatrzyc okiem. Jedynie po kolorze zaworow dolotowych mozesz ocenic na ktorym cylindrze wydmuchalo.

miałeś skopany termostat który wcześniej wywalał płyn


Termostat nie wywala plynu.Nielogiczne to jest.

(stan w zbiorniczku wyrównawczym)

W zaleznosci od termperatury stan sie zmienia. Wczesniej pisalem jak dziala korek w chlodnicy. Sprawdzamy stan tylko na zimnym silniku.

#29 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:38, 07.06.2009

witam zrobilem wszytsko wg wskazowek wielkie dzieki teraz wydaje sie byc ok wszytsko w ciagu 3 dni ubylo minimalnie plynu w wyrownawczym dolalem i testuje dalej jak beda jakies problemy od razu dam znac




IPB Skin By Virteq