Skocz do zawartości


RODO w HAKP

czy to termostat?


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
28 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 18:53, 31.05.2009

witam mam maly problem ze zwoja hondziawką, po przejechaniu okolo 10 km wskazowka od temperatury jest ponad polowa, weze gumowe od chlodnicy sa bardzo gorace jak i silnik, dolalem plynu na max po dwoch dniach widac ze jest go mniej, po dolaniu odpowietrzylem, bardzo prosze o pomoc

#2 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
Reputacja: 46
Super

Napisano 19:17, 31.05.2009

Czy pod autem nie zauważyłeś wycieku? Czy z rury wydechowej idzie biały dymek?

Do zobaczenia na trasie.


#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 19:39, 31.05.2009

wyciekow brak nic przynajmniej nie zauwazylem, natomiast dymek z wydechu pojawil sie, ale to prawdopodobnie dlatego poniewaz od kilku dni pada deszcz a podczas jazdy to chyba normalny objaw

#4 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
Reputacja: 46
Super

Napisano 19:57, 31.05.2009

natomiast dymek z wydechu pojawil sie, ale to prawdopodobnie dlatego poniewaz od kilku dni pada deszcz a podczas jazdy to chyba normalny objaw


No nie wiem, w chłodny poranek to dymek może być, ale w słoneczny dzień, 20st C żadnego dymku być nie powinno.

Odkręć korek od oleju i zobacz czy nie ma mazi pod korkiem. Wyciągnij bagnet od oleju i zobacz czy nie dmucha przy uruchomionym silniku.

Do zobaczenia na trasie.


#5 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:06, 31.05.2009

olej sprawdzilem kolor jest taki jak byc powinien zadnej bialej mazi nie widac sam nie wiem juz co robic dymienie z wydechu mialo miejsce za dnia ale tak jak mowie podczas deszczu i bez wyskokiej temp. powietrza

#6 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:35, 31.05.2009

Rozumiem ze dolales plynu do wyrownawczego i z wyrownawczego ci pobiera plyn. Zasada ukladu chlodzenia jest taka:
Zimny silnik: gorny waz cieply dolny zimny
Silnik zagrzal sie do temp pracy: nagle dolny waz staje sie cieply. Termostat sie otworzyl.

Zasada dolewania plynu:
Dolewamy zawsze plynu na zimnym silniku przy odkreconym odpowierzniku na obudowie termostatu. W momencie gdy zaczyna leciec plyn z odpowietrznika zakrecamy go i dolewamy dalej do pelna chlodnice.

Korek od chlodnicy dziala nastepujaco:
0,9 bara w ukladzie chlodzenia: nadmiar plynu spowodowany wzrostem cisnienia wywalany jest do wyrownawczego. Silnik stygnie podcisnienie w chlodnicy zasysa spowrotem plyn z wyrownawczego. Efekt trudno zobaczyc ale taki jest.
1,1 bara w ukladzie chlodzenia: wielkie bum i para z pod silnika

Przyczyny ubytku plynu:
1. Wydmuchana uszczelka pomiedzy cylindrem a ukladem chlodzenia

Zagrzej silnik z 10min na postoju. Delikatnie odkrec korek od chlodnicy w rekawicach..jak niedokonca docisniesz nadmiar cisnienia wyleci do wyrownawczego.Jak nie docisniesz wez szmata owin zeby wziakla w nia. Na odkreconym korku i zagrzanym silniku gazuj go 5-6tys obr i obserwuj zachowanie sie plynu..pieni sie babluje gotuje jest zle.

2. Wycieki ze sparcialych przewodow
Patrz pod auto po postoju

3. Wycieki z uszczelki chlodnicy.
Ogladaj ranty gorne i dolne chlodnicy. Patrz pod auto.

4. Wydmuchana uszczelka pomiedzy ukladem chlodzenia z olejem
Ogromna zadkosc bo trzeba by niezle przegrzac silnik aby sie tak stalo. Mocno gazuj zimny silnik zeby sprawdzic czy do oleju nie przedostaje sie woda. Widoczna na bagnecie. Nie gazuj cieplego bo szybko paruje z oleju.

Porob testy jak juz wiesz o co chodzi :)

#7 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:03, 31.05.2009

plynu dolalem najpierw do chlodnicy, i reszte do wyrownawczego razem okolo 3 litry, odkrecilem odpowietrznik plyn sie przelal (po okolo 5 min) wiec wydawalo sie byc ok. wskazowka od temp. podnosi sie calkiem sporo ponad polowe i co jakis czas opada do miejsca w ktorym byc powinna, moze 3 litry plynu to malo? ale nie wydaje mi sie zeby tak bylo, dzieki za zainteresowanie tematem i za cenne wskazowki jutro zrobie ten test ;)

#8 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 22:42, 31.05.2009

Podłączę się do tematu.
Czy w VI gen. odpowietrza się układ chłodzenia ?? W instrukcji w dziale wymiany płynu nic nie piszą o odpowietrzaniu i w manualu też jakoś się nie dopatrzyłem :-/
Wymieniałem reduktor i trochę płynu wyciekło, dolałem najpierw do chłodnicy a potem do wyrównawczego i po przejechaniu ok 50 km znów dolałem do wyrównawczego i po pewnym czasie znowu "wypił" z wyrównawczego.
Czy tak kontrolować i dolewać ?? Czy można odpowietrzyć ??

Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.


#9 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 15:33, 01.06.2009

Witam, juz sie uporalem z problemem (mam nadzieje ze nic wiecej sie nie wydarzy) okazalo sie ze plyn uciekal z przepustnicy ktora laczyla gumowy waz od chlodnicy z silnikiem nowa uszczelka plus troszke silikonu i jest dobrze, jak bedzie cos sie dzialo od razu dam znac

#10 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 16:47, 01.06.2009

Czy tak kontrolować i dolewać Czy można odpowietrzyć

Mi czesto zdarzalo sie ze nie moglem odpowietrzyc ukladow w niektorych autach.
Pomagal pewien zabieg:
Ustaw auto przodem na wzniesieniu. Odkrec korek w chlodnicy dolej braki. Zakrec i gotowe ;)

[ Dodano: 2009-06-01, 17:48 ]
Dla sprawdzenia powtorz czynnosc.

[ Dodano: 2009-06-01, 17:51 ]
Mam nadzieje ze rozumiesz konwencje ;)

#11 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 06:52, 02.06.2009

witam, jednak nie uporalem sie z awaria, dzisiaj rano po przejechaniu okolo 8 km zagotowal sie plyn w zbiorniczku wyrownawczym czy to moze byc pompa wody czy termostat, a moze uszczelka pod glowica??

#12 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 10:40, 02.06.2009

czy to moze byc pompa wody czy termostat, a moze uszczelka pod glowica??

1. dolny waz cieply czy zimny ?
2. woda w chlodnicy gotuje sie i pieni?
3. przy przygazowkach wywala plyn do wyrownawczego ?

#13 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 17:05, 02.06.2009

podobne objawy jak w tych 3 punktach, po sprawdzeniu miernikiem okazalo sie ze czujnik odpowiedzialny za uruchamianie sie wentylatora jest do wymiany wiatrak wlaczal sie wtedy kiedy nie powinien.

#14 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 17:20, 02.06.2009

to wymien i daj znac ;)

#15 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 18:21, 02.06.2009

Mam podobne problemy, wentylatory nie załączają się. Czy ktoś wie gdzie w VI gen. jest czujnik temperatury ?




IPB Skin By Virteq