Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Auto nie trzyma prostej, "pływa na drodze", acco V


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 fooxx007

fooxx007
  • Forumowicz
  • 86 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:14, 27.12.2012

Witam,
Dzisiaj podczas powrotu do domu w trasie zauważyłem, że auto nie trzyma prostej przy wiekszych prędkościach. Jak to się mówi, czułem jakby "pływało" po drodze. Kierownica czuła bardziej niż zwykle, przy predkosci 100+ czułem tzw" lekkie" auto, łatwo poddawało sie kazdej nierownosci, a nawet na prostej, nowej drodze lekko bujało na boki i nie jechało na wprost. Czy ktoś mógłby mi pomóc i chociaż przybliżyć, zdiagnozować ewentualne przyczyny tych problemów ? Koła są dopompowane, opony zimowe, stan bieżnika ok, ostatni przegląd w czerwcu robiony. Pozdrawiam :) i od razu dziekuje za pomoc.
  • 0

#2 Guest_Wilu_*

Guest_Wilu_*
  • Guests

Napisano 20:26, 27.12.2012

Przekładnia kierownicza do regeneracji lub wymiany. Niestety nie jest tania.
  • 0

#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:19, 27.12.2012

a alkomatem badanie robiłeś? :)

...żartuję, oczywiście. Też mi się wydaje że magiel.
  • 0

#4 zbrodni

zbrodni
  • Forumowicz
  • 73 postów
  • Skąd:Wrocław/Bełchatów
  • Silnik:3.0
  • Wersja:EX
  • KM:207
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 01:11, 28.12.2012

Ewentualnie gumy przednich drażków reakcyjnych. Mi potrafilo na nierównościach ostro kierą szarpać.
  • 0

To nie nadmierna prędkość zabija... tylko gwałtowna jej utrata...


#5 fooxx007

fooxx007
  • Forumowicz
  • 86 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:40, 28.12.2012

kurcze jak maglownica to kiepsko, jutor jestem umówiony z mechanikiem to moze cos sie okaże. Orientujecie się moze ile nowy magiel do acco VII moze kosztować ? a ile mniejwiecej za regenerację ?
  • 0

#6 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7,399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 17:42, 28.12.2012

regeneracja parę stów, a nowa parę tyięcy
  • 0

#7 Guest_Wilu_*

Guest_Wilu_*
  • Guests

Napisano 17:48, 28.12.2012

kurcze jak maglownica to kiepsko, jutor jestem umówiony z mechanikiem to moze cos sie okaże. Orientujecie się moze ile nowy magiel do acco VII moze kosztować ? a ile mniejwiecej za regenerację ?


Nowy magiel 5000zł. Regeneracja ok 700-1000zł Zapytaj forumowicza blackfly on miał na sprzedaż, ale nie wiem czy jeszcze posiada.

Poniżej link i ceny zbliżone do tych jakie mamy w ASO tylko przeliczyć na złotówki.
http://www.lingshond...0&block_03=2967
  • 0

#8 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1,706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 20:11, 28.12.2012

Generalnie to przed stawianiem wyroków co do maglownicy sprawdził bym luzy w elementach zawieszenia oraz na końcówkach drążków kierowniczych. Sprawdzenie geometrii też by się przydało. Luzy w maglownicy będą się objawiać stukami w niej, jeżeli ich nie ma to nie mówił bym od razu że to maglownica.

Poza tym takie pływanie przy większych prędkościach w trasie to często silny wiatr boczny powoduje, u mnie wszystko jest OK a przy prędkościach autostradowych i bocznym wietrze też trzeba czasem trochę z autem walczyć, szczególnie na wyższych, zimowych oponach. Spora powierzchnia boczna swoje robi.
  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#9 fooxx007

fooxx007
  • Forumowicz
  • 86 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:12, 28.12.2012

Dzieki za informacje, jeszcze chciałbym tylko wiedzieć czy w razie czego taka regeneracja magla spełnia swoją funkcje? Znaczy, czy magiel bedzie dobrze chodzil i czy istnieje ryzyko ze ten magiel i tak szlag trafi po jakims czasie? Czy po regeneracji magiel bedzie trwały na długo, jesli tak to na jak długo? Pozdrawiam
  • 0

#10 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1,706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 20:15, 28.12.2012

Zależy jak dobrze jest zrobione. Renomowane zakłady dają przynajmniej rok gwarancji. Ale zacznij od sprawdzenia tego co napisałem przed chwilą. Maglownicę się regeneruje gdy ma luzy objawiające się stukaniem lub gdy przecieka. Sprawdź też ciśnienie w oponach.
  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#11 fooxx007

fooxx007
  • Forumowicz
  • 86 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:01, 28.12.2012

dzieki za rady, przynajmniej wiem czego moge sie spodizewac i ewentualnie co to moze być, jutro bede u mojego mechanika, powienien cos na to zaradzic, ważny bym sie orientował w temacie, dlatego dzieki za odpowiedzi
  • 0

#12 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1,706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 21:09, 28.12.2012

Co do regeneracji to polega ona na wymianie prowadnic listwy - jeżeli są zużyte to pojawiają się luzy i stuki. Poza tym wymienia się uszczelnienia. Listwę się poleruje, żeby usunąć rysy (źródło wycieków). Jeżeli rysy są głębsze to listwę się chromuje ale to już kosztuje ekstra. Jeżeli są głębokie wżery to i chromowanie nie pomoże a przekładnia będzie i tak przeciekać.
Nie pisałeś nic o ubywaniu płynu w układzie więc raczej nic Ci nie przecieka ale luzy możesz mieć. Aha, luzy mogą być też na styku listwa-drążek (pod kołnierzem gumowym) i to jest zdaje się nienaprawialne. Wtedy wymiana przekładni (ew. na używaną).
Ale to wszystko ostateczność.
  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#13 fooxx007

fooxx007
  • Forumowicz
  • 86 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:43, 29.12.2012

Byłem dzis na warsztacie, najpierw pojechałem na sprawdzenie zbieżności, 3 tuleje wachacza były zerwane.. wymienili na nowe i pojechałem sprawdzić na obwodnice. Docisnąłem do120 - 170, dało się jechać, nie pływało auto. Jednakże czułem lekkie sciaganie w lewo. Moze to moje subiektywne odczucie, ponieważ skupiłem się by dobrze wyczuć czy coś jeszcze jest nie tak. Moze po prostu droga troche schodzi do srodka. Pozniej przejechałem w drugą stronę i też miałem lekkie wrażenie ze na lewo czyli dalej do srodka jezdni.. sam nie wiem, moze przewrażliwiłem sie :P jednak dało się jechać dobrze przy takiej prędkości wiec chyba jest ok, przedtem to 120 i strach był bo nie czuło sie auta, płynęło, ciezko bylo jeopanować, teraz było dobrze. Z tego wnioskuje ze prawdopodobnie przyczyną były zerwane tuleje. Tak czy inaczej co mogło być przyczyną ich zerwania? Podejrzewał nasze dziurawe, falowane drogi po ktorych zdarza mi sie jezdzic kilka razy w miesiacu w trase po 170 km. A co do magla to nic nie cieknie spod auta, a stuki jak sprawdzić? na postoju przy właczonym silniku pokręcić kierownicą ? Raczej nic nie stuka, przynajmniej nie zauwazyłem by stukało. Jak mozna sprawdzić ewentualne luzy w układzie kier ? Dzieki klosz007 za objasnienie.
  • 0

#14 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1,706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 15:01, 29.12.2012

Zużyte gumy/tuleje czy luzy w zawieszeniu to oczywiście wina naszych dróg. Dają de facto ten sam objaw jak luzy w zawieszeniu tylko Ci po prostu nic nie stukało. Czyli generalnie wszystko dobrze się skończyło :-) ? Kolega miał podobne objawy jak Ty w Focusie - u niego winna była końcówka drążka która nie stukała a jednak miała spory luz.

Lekkie ściąganie zawsze w tą samą stronę to przynajmniej w moim wypadku zawsze była wina opon. Nie koniecznie musisz od razu je wymieniać. Spróbuj poprzekładać koła tył-przód lub lewo-prawo (o ile nie są kierunkowe, wtedy musiał byś przekładać opony na felgach). Ja znajdowałem kombinację przy której było OK.
Niemniej skoro miałeś wymieniane tuleje gumowe to pojedź najpierw na ponowne sprawdzenie/regulację zbieżności !
Sprawdź też ciśnienie w kołach ale znów moje doświadczenia pokazują, że nawet przy sporym ubytku w jednym kole czuć było, ze coś jest nie tak ale auto nie ściągało.

Stuki w układzie kierowniczym - no po prostu stań z włączonym silnikiem i szarp szybko kierownicą lewo-prawo - czy czy czujesz na kierownicy lub słyszysz, że coś stuka ? Przy wyłączonym silniku przekładnia może lekko stukać - to jest normalne, czuć po prostu luz w zaworze rozdzielczym który znika jak wspomaganie zaczyna działać.
  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq