Skocz do zawartości


RODO w HAKP

błąd nr. 8


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
21 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 13:14, 29.05.2009

jak w temacie,znalazlem podobny temat ale nic tam sie nie "rusza" :-/ wiec: zapalił sie check,zrobiłem samodiagnostyke,wyskoczył nr.8, zrobiłem resa i po mniejwiecej 20 km zapalił sie check.Nie wiem gdzie szukać i co wymienic,no i co ma wspólniego błąd nr. 8 i aparat zapłonowy? dodam jeszcze ze jak zadzwoniłem do mechanika,który sprzedał i auto,to powiedział zebym sobie wody do chłodnicy dolał :shock: wiec licze na wasza pomoc,bo do mechanika chyba nie pojade (no chyba że ma racje :?: )

#2 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 19:53, 29.05.2009

Problem z aparatem zapłonowym.Może być czujnik inaczej umieszczony w aparacie i odczyt z tego czujnika nie jest zgodny z odczytami z pozostałych dwóch. Kolejne rzeczy do sprawdzenia, to odległość łopatek od rdzenia cewki czujnika, rezystancja i czy generuje impulsy. Rezystancja powinna być taka sama we wszystkich 350-550 Ohmów.Jednym słowem trzeba podjechać do warsztatu od japońców-elektryka.

#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 13:35, 30.05.2009

dzieki bardzo,chyba tak zrobie, znajde jakiegoś mechaniora na własna reke,bo do tych "fachowcow" co od nich kupiłem to nie bardzo mi sie spieszy

#4 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 15:55, 01.06.2009

ja miałem podobny problem. Co jakies 20-30 km wyskakiwał mi bład nr 8.

Pojechałem do speca od Hond, połaczył do kompa i się okazało, że mam zapamiętany błąd egr :) a nie czujnika. Co ciekawe skasował błąd i od tej pory nie mam checka :) a przejechane około 500 km od serwisu.

Co ciekawe wcześniej zanim pojechałem do speca wymieniłem czujnik o którym mowa w kodzie ale to nic nie dało.

Podłącz się do komputera i tam zobacz na błąd. Wbrew pozorom może to być EGR.

#5 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 12:07, 02.06.2009

dzieki,teraz wiem co mam gadać w warsztacie,jak fachowcy beda widzieli,ze znam sie na rzeczy to moze mnie w h.... nie zrobia ;-) narazie autko pracuje na siebie,jezdzi jakies 150km dziennie i mam nadzieje ze nic sie nie stanie,jak bede mial wolne to pojade do mechaniora i dam znać co było

#6 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 13:34, 02.06.2009

Kolego, jeśli wymieniłeś czujnik i on powodował błąd to ten bład będzie tkwił w pamieci usterek do momentu jej zresetowania. EGR ma błąd numer 12.
MaxLife RULEZ !!!

#7 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
Reputacja: 46
Super

Napisano 14:27, 02.06.2009

Błąd nr.8, to błąd czujnika TDC (górne martwe położenie). Jest nisko (przy kole napędowym pasku rozrządu), więc może woda się dostała do złączki.

Do zobaczenia na trasie.


#8 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 15:07, 02.06.2009

Kolego, jeśli wymieniłeś czujnik i on powodował błąd to ten bład będzie tkwił w pamieci usterek do momentu jej zresetowania. EGR ma błąd numer 12.


Sam się zdziwiłem bo dużo na ten temat na forum czytałem. Wymieniłem czujnik ale błąd pojawił się ponownie i z checkiem pojechalem do mechanika - tam wyszedł EGR.

To jest moja historia a zobaczymy co będzie u kolegii :)

#9 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 00:49, 04.06.2009

be_free BINGO !!! nie chce zapeszac ale wyczyscilem wczoraj EGR,zrobiłem resa,przejechałem ponad 200km i narazie nic,wczesniej check właczył sie po jakis 20 km,tak wiec,dzieki bardzo za pomoc,no i mamy potwierdzenie,ze trzeba sprawdzac wszystkie mozliwosci,a nie tylko to co nam "komp" pokazuje

ps.pewnie te tutejsze spece nigdy by do tego nie doszli,skoro kazali mi dolac wody do chłodnicy,no i pare $ w kieszeni :mrgreen:

#10 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 08:29, 04.06.2009

be_free BINGO !!! nie chce zapeszac ale wyczyscilem wczoraj EGR,zrobiłem resa,przejechałem ponad 200km i narazie nic,wczesniej check właczył sie po jakis 20 km,tak wiec,dzieki bardzo za pomoc,no i mamy potwierdzenie,ze trzeba sprawdzac wszystkie mozliwosci,a nie tylko to co nam "komp" pokazuje

ps.pewnie te tutejsze spece nigdy by do tego nie doszli,skoro kazali mi dolac wody do chłodnicy,no i pare $ w kieszeni :mrgreen:


Muszę cię jednak trochę zmartwić. U mnie błąd pojawił się ponownie. U mnie po zrobieniu jakiś 300 km.
Być może to znowu EGR ale napisza jak zrobisz jakiś 1000 km czy u ciebie oki.
Generalnie mechanik mi mówił, że z tym EGR to może być różnie i może lepiej poszukać jakiego używanego.

#11 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
Reputacja: 46
Super

Napisano 08:39, 04.06.2009

można też odkręcić zawór, zawinąc w worek foliowy a otwór zaślepić.

Do zobaczenia na trasie.


#12 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 11:24, 04.06.2009

można też odkręcić zawór, zawinąc w worek foliowy a otwór zaślepić.


Tak ale chyba największy problem to jest z czujnikiem bo jak jest odłączony to pewnie wyrzuci błąd ?

#13 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 13:34, 04.06.2009

Ja mam zaślepiony i nie wyrzuca ale nie mam OBD II. Jeśli masz na pokładzie OBD II to niestety check-engine jest murowany po zaślepieniu EGR.
MaxLife RULEZ !!!

#14 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 13:40, 04.06.2009

Ja mam zaślepiony i nie wyrzuca ale nie mam OBD II. Jeśli masz na pokładzie OBD II to niestety check-engine jest murowany po zaślepieniu EGR.


A jak mam sprawdzić jakie mam OBD? :roll:

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#15 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 14:09, 04.06.2009

Jednym z dowodów jego istnienia jest druga sonda (diagnostyczna) za katalizatorem. Jeśli masz wtyczkę 16-pinową do diagnostyki to też wskazuje na OBD II
MaxLife RULEZ !!!




IPB Skin By Virteq