Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Zbiornik Paliwa a błędne wskazanie komputera


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 ELF

ELF
  • Forumowicz
  • 149 postów
  • Skąd:Warmińsko-mazurskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport
  • KM:155 KM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 12:07, 28.11.2012

Nie pytajcie dlaczego musiałem spuszczać paliwo z baku . Po włożeniu szlaucha do zbiornika i spuszczeniu do zera komputer pokazywał 50 km . Potem znowu napełniłem zbiornik ok 20 L i komputer pokazywał 280 km . Po następnym spuszczeniu paliwa do zera komputer pokazywał nadal 280, ale zapaliła się kontrolka rezerwy i jak zacząłem jechać powoli zaczęło spadać np : poleciałem do rodziców ok 20 km to komputer pokazywał ,że jeszcze mogę zrobić 170 km . Czyli na odcinku 20 km zbił mi komputer aż 110 km .Ale powinien pokazywać najwyżej 15 km . Co mogłem popsuć i jak to naprawić . Wyłączyć akumulator ,wyjąć jakiś bezpiecznik ?
  • 0

#2 olek1305

olek1305
  • Forumowicz
  • 404 postów
  • Skąd:NWW
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:36, 28.11.2012

Proponuje żebyś napisał dokładnie jak to było bo w pewnym momencie okazuje się że jechałeś na pustym zbiorniku co nie jest za zdrowe dla klekota: "Po następnym spuszczeniu paliwa do zera komputer pokazywał nadal 280, ale zapaliła się kontrolka rezerwy i jak zacząłem jechać powoli zaczęło spadać ....". Czy wskazówka pokazuje właściwą ilość paliwa w zbiorniku (dla 20L to będzie jakaś 1/3 przy założeniu że zbiornik ma 65L o ile dobrze kojarzę). Czy po pierwszym spuszczeniu paliwa do zera odpalałeś samochód czy tylko przekręciłeś stacyjkę i odczytałeś dane z kompa.
  • 0

#3 adkrzywda

adkrzywda
  • Forumowicz
  • 248 postów
  • Skąd:Bochnia
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:34, 28.11.2012

Możesz spróbować odłączyć na chwilę akumulator - na pewno nie zaszkodzi. Zerknij jeszcze na ten temat : http://www.accordklu...pic.php?t=33863
  • 0

#4 mietek440

mietek440
  • Forumowicz
  • 183 postów
  • Skąd:Braniewo
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:25, 28.11.2012

w jaki sposób spuściłeś paliwo ?
  • 0

Andrzej
 


#5 ELF

ELF
  • Forumowicz
  • 149 postów
  • Skąd:Warmińsko-mazurskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport
  • KM:155 KM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:54, 28.11.2012

Dobra od początku . Jest pełen zbiornik komputer pokazuje do przejechania ok 850 km . Spuszczam paliwo ok 55 L w zbiorniku zostaje jeszcze ok 10 L(WŁĄCZAM TYLKO ZAPŁON!!) i komp.bardzo szybko pokazuje ,że mogę przejechać ok 50 km . Teraz najważniejsze jak spuszczałem paliwo pierwszy raz,wężykiem przez wlew to zasięg spadał momentalnie co 5 km np ; 850,845,840.....55,50 km. Ok 1 min. zajęło mu przeliczenie ile zostało w baku i komp. sobie szybko poradził . Potem dolałem 20 L w CPN komp. pokazał 280 km do przejechania . Pojechałem do garażu i spuściłem te 20 L(WŁĄCZAŁEM TYLKO ZAPŁON) i co powinien mi pokazać 50 km do przejechania . A on tak jak by się zawiesił i nadal pokazywał 280 km do przejechania ,(ale w tym momencie paliła się już rezerwa ! A on nadal pokazywał 280 km i nie spadało jak poprzednio tylko stało w miejscu 280 km ). W zbiorniku wiedziałem ,że jest ok 9 L(WSKAŹNIK ANALOGOWY POKAZUJE DOBRZE) pojechałem do rodziców 20 km i wtedy jak zacząłem jechać to powoli zaczęło spadać np; 280,279,278,277..(na dystansie 1 km spadało po 7 km z zasięgu).....wróciłem do domu a na komp. do przejechania było jeszcze 170 km , czyli na 20 km komp. skorygował 280-170=110km . Pytanie czy mogłem coś uszkodzić jak pchałem węża przez wlew paliwa ,albo co innego . P.S. dzisiaj tankowałem 20L przy włączonym zapłonie to komp. przeliczył szybko co 5 km ,ale jak spuszczam to się zawiesza .Dlaczego tankuje i spuszczam bo nie to paliwo zatankowałem :k . Pozdrawiam
  • 0

#6 uniu

uniu
  • Forumowicz
  • 239 postów
  • Skąd:w.
  • Silnik:2,2
  • Wersja:exe
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 23:26, 28.11.2012

W baku masz wkręcony czujnik ilosci paliwa- biały pływak + troche elktryki i podczas wsuwania wężyka mogłeś uszkodzić czujnik.
http://www.lingshond...0&block_03=3181

prawdopodobnie numer 20 na powyższym rysunku.

Jak dostaniesz się do baku i wykręcisz z górnej jego części pompę wraz z czujnikiem paliwa to powinieneś zobaczyć takie cienkie druciki(powinny by ccałe) i po nich "szoruje" czujnik wraz z pływakiem, który się obniża lub podwyższa zależnie od stanu paliwa w baku.
  • 0

Części accord VII diesel polift oraz ufo diesel


#7 mlun

mlun
  • Forumowicz
  • 1,811 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport GT
  • KM:159
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:20, 29.11.2012

Ja miałem podobną sytuację w innym aucie jak zdejmowałem zegary i wszystko się zresetowało i długość do przejechania na paliwie szybko leciała. Później się unormowało a po ponownym tankowaniu było ok.
  • 0

#8 ELF

ELF
  • Forumowicz
  • 149 postów
  • Skąd:Warmińsko-mazurskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport
  • KM:155 KM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 09:53, 29.11.2012

Dzięki za podpowiedź . Na razie nic nie będę robił wypalę paliwo do rezerwy. Rezerwa zapalała się w granicach 80 km i wtedy porównam wskazania z tym co jest w baku . Pozdrawiam
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq