Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Działanie skrzyni aut. Accord VII 2.0


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 lukisz

lukisz
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Wawa
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:39, 25.11.2012

Przymierzam się zakupu Accorda VII, najchętniej z automatem. Ostatnio takim jeździłem i mam kilka pytań odnośnie działania tej skrzyni:
- podczas przerzucania z P na R czuć takie stuknięcie, a raczej jakby "kopnięcie w skrzyni". Czy to jest normalne?
- jak powinna działać redukcja biegów? bo np podczas jazdy z 70 km/h chce wyprzedzić, wciskam gaz do połowy - nic się nie dzieje, gaz na 3/4 - nic się nie dzieje. Dopiero po naciśnięciu gazu w podłogę poszła redukcja chyba o dwa biegi. Czy to jest normalne zachowanie skrzyni?

Jak dla mnie ten automat nie potrafi redukować o jeden bieg. Jak już redukuje to o 2-3 i robi to bardzo wolno.
Czy w silniku 2.4 jest ten sam automat i działa tak samo wolno?
  • 0

#2 Jasim

Jasim
  • Klubowicz
  • 292 postów
  • Skąd:Piaseczno / Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:08, 26.11.2012

Witam "stukniecie" jak to nazwałeś występuje w każdym automacie - zależy to od kilku czynników np. czy auto nie stoi na wzniesieniu czy pochyłości ( w starszych autach to dopiero było stuknięcie ). Ja mam automat w 2.0 i powiem, że potrafi redukować o jeden bieg - oczywiście to też zależy od warunków, z jaką prędkością obrotową silnika się poruszamy oraz jak głęboko pedał gazu wciśniemy. Faktem jest, że przy wciśnięciu pedału w podłogę najczęściej zrzuca 2 biegi, co do samej szybkości zmiany przełożeń to nie jest to DSG albo skrzynia Ferrari ale ogólnie nie mam zastrzeżeń - jej działanie nie odbiego od 90% automatów na świecie.
Z tego co się orientuję w 2.0 i 2.4 jest ten sam automat.
  • 0

Jasim


#3 tosztotomasz

tosztotomasz
  • Forumowicz
  • 812 postów
  • Skąd:LPU
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Exe
  • KM:2xx
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:24, 26.11.2012

bo np podczas jazdy z 70 km/h chce wyprzedzić, wciskam gaz do połowy - nic się nie dzieje, gaz na 3/4 - nic się nie dzieje


Przy tej prędkości powinieneś mieć załączony już 5 bieg, więc zdecydowane wciśnięcie gazu o połowę skoku powinno spowodować redukcję, chyba że robisz to bardzo delikatnie i ASB nie odczytuje tego jako sygnału do redukcji. Ciężko jednoznacznie zawyrokować, najlepiej porównać z innym egzemplarzem.

Szarpanie przy wrzucaniu P występuje jeśli ktoś "powiesił" samochód na samej skrzyni, czyli nie zaciągnął ręcznego przed wrzuceniem P.
  • 0

1205_honda_023_zps89ffe2c0.jpg


#4 lukisz

lukisz
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Wawa
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:08, 02.12.2012

A jeszcze jedno pytanko mam:
Podczas jazdy np z prędkością 80km/h i puszczeniu gazu skrzynia tak jakby 'wrzucała luz' tzn obroty spadały do ok 1000. Po naciśnięciu gazu wracały do normalnego poziomu. Czy to jest normalne zachowanie? Nigdy się z czymś takim nie spotkałem w innych automatach.
  • 0

#5 tosztotomasz

tosztotomasz
  • Forumowicz
  • 812 postów
  • Skąd:LPU
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Exe
  • KM:2xx
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:31, 02.12.2012

Normalne
  • 0

1205_honda_023_zps89ffe2c0.jpg





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq