Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Ocieplenie Akumulatora


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
59 odpowiedzi w tym temacie

#1 Rafalzmc

Rafalzmc
  • Forumowicz
  • 172 postów
  • Skąd:Zamość
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:57, 19.11.2012

Witam co myślicie o ociepleniu akumulatora na zimę troche jest tego na allegro. A jak w praktyce?
http://allegro.pl/po...2785707493.html
http://allegro.pl/po...2769319788.html
  • 0

2742e3c176.jpg


#2 Duszek

Duszek

    Duszek

  • Forumowicz
  • 895 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Diabelska
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan - CG8
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 06:13, 19.11.2012

Hmmm .... nigdy się na tym nawet nie zastanawiałem. Może i coś pomaga ale z drugiej strony nigdy tego nie stosowałem i nie miałem jakoś problemów z akumulatorem.
  • 0

#3 krisss111

krisss111
  • Klubowicz
  • 1568 postów
  • Skąd:Mińsk Maz/Szczytno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CG4
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 06:37, 19.11.2012

na pewno nie zaszkodzi a całkiem estetycznie wygląda
  • 0
<p><a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu...sss111/</a></p>
<p> </p>
<p> </p>

#4 Rafalzmc

Rafalzmc
  • Forumowicz
  • 172 postów
  • Skąd:Zamość
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:33, 19.11.2012

Też nie mam problemu z akumulatorem, ale niby jak akumulator ma ciepło to jest wydajniejszy i dłużej pochodzi
  • 0

2742e3c176.jpg


#5 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 12:10, 19.11.2012

mam taki kubraczek/fabryczny/ w peugeocie nie wiem czy to coś to pomaga, ale był to i jest dalej. Swoja droga równiez zastanawiam się nad zakupem do accorda.
  • 0

#6 jaca

jaca
  • Forumowicz
  • 976 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 13:01, 19.11.2012

Nie wydaje się Wam, że to pic na wodę? Jeśli dobrze rozumiem, ten ocieplacz miałoby być zakładany na aku, które jest w aucie normalnie podłączone, tak?

Zastanawia mnie jak długo taki ocieplacz może utrzymać temperaturę? Jeśli odstawiasz auto np. po 20.00 to do rana wyższa temperatura się i tak nie utrzyma (a na pewno nie zatrzyma jej taka "szmatka"). Ponadto, po uruchomieniu silnika, akumulator będzie dodatkowo izolowany od ciepła generowanego przez silnik i dalej będzie trzymał niską temperaturę. To już chyba w ogóle jest bez sensu, bo aku będzie ciepły PO jeździe autem, a zimny W TRAKCIE jazdy.

Nie rozumiem jak ma to pomóc :shock:
  • 0

#7 Rafalzmc

Rafalzmc
  • Forumowicz
  • 172 postów
  • Skąd:Zamość
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:51, 19.11.2012

jaca, No i właśnie o to chodzi :D czy to coś jednak daje czy nie daje. Powiem szczerze w tamtym roku jak były mocne mrozy to nosiłem akumulator do domu to różnica była w odpaleniu go rano, lepiej kręcił.A czy to coś pomaga to się nad tym zastanawiam.
  • 0

2742e3c176.jpg


#8 Pawelsky

Pawelsky
  • Forumowicz
  • 623 postów
  • Skąd:Polska
  • Paliwo:PB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:44, 19.11.2012

W portkach zawsze cieplej niż bez portek :roll:
  • 0

#9 Trigger

Trigger
  • Forumowicz
  • 734 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:06, 19.11.2012

A nie potrzebujecie ocieplaczy do koła zapasowego? :mrgreen:
  • 0

#10 jaca

jaca
  • Forumowicz
  • 976 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 21:06, 19.11.2012

Powiem szczerze w tamtym roku jak były mocne mrozy to nosiłem akumulator do domu to różnica była w odpaleniu go rano, lepiej kręcił.A czy to coś pomaga to się nad tym zastanawiam.

No ale wyciąganie aku z auta to inna bajka :)

jaca, No i właśnie o to chodzi :D czy to coś jednak daje czy nie daje.

Racja :-P - dla mnie ten farfocel nie nadaje się do czego innego niż nosidełko dla aku :) Jeśli nawet faktycznie robi coś innego - to przynosi więcej szkody niż pożytku. Taka moja opinia i jestem niemalże pewien, że oszczędzi Wam kilku dych wywalonych w błoto.
  • 0

#11 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 21:08, 19.11.2012

dobry mocny aku daje rade zawsze, a jak juz to aku do domu zabierzcie, wtedy ma rano pojemność ;-)
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#12 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 21:29, 19.11.2012

Hej :-)

jaca, No i właśnie o to chodzi :D czy to coś jednak daje czy nie daje. Powiem szczerze w tamtym roku jak były mocne mrozy to nosiłem akumulator do domu to różnica była w odpaleniu go rano, lepiej kręcił.A czy to coś pomaga to się nad tym zastanawiam.

Akumulator w temp. -25'C ma ok 60% pojemności (jeśli założymy, że przy +25'C ma 100%) tak więc przyniesiony z domu na pewno daje większa gwarancję uruchomienia silnika, niż zostawiony w samochodzie. Z drugiej strony wiadomo, że rozruch zależy nie tylko od akumulatora, ale i od oleju itd., co nie zmienia faktu, że sprawny akumulator nawet w temp. -25'C powinien spokojnie uruchomić samochód.
Wracając do tematu, to nie sądzę, aby to dużo dawało (o ile cokolwiek) poza tym, że wygodniej jest taki akumualtor przenosić. I myslę, że właśnie jako taka torba do wygodnego przenoszenia akumulatora sprawdza się w 100%.

Pozdrawiam
Tomek
  • 0

#13 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 21:56, 19.11.2012

Popatrzcie na to z innej strony, wnętrze tez jest izolowane, i jak się rano wejdzie do auta, to nie wiem czy jest w nim 1 stopień cieplej niz na dworze przy -20, to samo w schowku... Jak dla mnie to niestety niczego taka osłona nie uratuje, i nie będzie czynnikiem: zapalę albo nie, tylko zbędnym gadżetem i źle wydaną kasą.

pozdr
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#14 pitercl7

pitercl7
  • Forumowicz
  • 171 postów
  • Skąd:Mielec /Francja
  • Silnik:2.4
  • Wersja:MUGEN
  • KM:215
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan CL9
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 22:31, 19.11.2012

Ja w poprzednim aucie miałem taki ocieplacz i się nawet sprawdzał , na dużych mrozach nie było problemu z odpaleniem nawet jak auto kilka dni stało nie odpalane
  • 0

#15 jaca

jaca
  • Forumowicz
  • 976 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 22:45, 19.11.2012

Myślę, że to raczej "wina" dobrego aku, niż magicznego kocyka ;-)
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq