Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Słaba moc przy ruszeniu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 janusz362

janusz362
  • Forumowicz
  • 46 postów
  • Skąd:Nottingham UK
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:28, 02.11.2012

Witam wszystkich,może i temat mój był już poruszany ale jakoś nie mogłem trafić szukajką :)
Mianowicie dolegliwość auta jest taka że przy ruszaniu cisnąc pedał gazu na maxa bardzo powoli wchodzi na obroty,strasznie mułowato tak jak by nie miał mocy,ruszenie powiedzmy z piskiem opon jest po prostu nierealne :(
A teraz co mu dolega i ciekaw jestem czy to ma wpływ na tak drastyczny spadek mocy przy starcie,układ wydechowy jest w całości do wymiany,pierdzi jak sportowe auto z dyfuzorem :) nie wiem jak wyglądają świece ale wydaje mi się że można by było je już wymienić bo serwisy w Anglii chyba tam nawet nie zaglądały,rozrząd jest do wymiany bo no trzeba to zrobić z uwagi na fakt iż ma przejechane 87 tysięcy mil więc sporo przekroczone,w sumie to jadę za 2 tygodnie do Polski więc tam chcę wymienić rozrząd oraz wydech bo cenowo wyjdzie to pozytywniej niż tu w UK gdzie musiał bym wydać jakieś 500-600 funtów a w Polsce myślę że z 500-600 zł na wydech oraz 700-800 rozrząd no chyba że jestem w błędzie to mnie oświećcie :)
Ale w sumie proszę bardziej o jakieś sugestie odnośnie tej mocy bo w sumie jestem już głupi od tego myślenia,jak załączy się VTC to jest wydaje mi się ok ale tak jak pisałem to bardzo przy starcie powoli się wkręca cisne gaz a obrotomierz bardzo powoli idzie w górę więc chyba to nie sprzęgło bo licznik prędkości oraz obrotomierz idą równomiernie więc chyba nic nie trzyma,
pozdro dla Hondziarzy
  • 0
Tu żyje się inaczej,a o to chodzi by było nam dobrze i tu tak dla mnie jest :)

#2 fifi5

fifi5
  • Forumowicz
  • 235 postów
  • Skąd:Rumia
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:115
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 16:29, 02.11.2012

Najważniejsze to wymieniaj rozrząd, bo jak pasek pęknie to silnik będzie na śmietnik.

Wymień podstawowe elementy:
świece, filtr powietrza - te rzeczy mają wpływ na moc silnika
filtr paliwa, olej i jak chcesz mieć spokój to i olej skrzyni biegów, płyn w chłodnicy, hamulcowy i w sprzęgle itp., choć te rzeczy raczej wpływu nie mają na moc.

Wyreguluj zawory, instrukcja jest na forum, bądź daj to mechanikowi przy robieniu rozrządu, raczej do 100zł to kosztuje, chyba że w aso ;)

Dziurawy wydech też może mieć negatywny wpływ na moc silnika

Sprzęgło najłatwiej sprawdzić na 1/2 biegu, tocząc się z górki bez wciśniętego sprzęgła i pedału gazu, wtedy gaz do dechy i patrzysz na obroty, jeśli lecą w górę najpierw a samochód nie jedzie, a po chwili obroty spadają i auto zaczyna jechać - wtedy sprzęgło się ślizga.

Sprawdz też linkę gazu, czy przy wciśniętym gazie przepustnica otwiera się maksymalnie, bo w hondach dość często powstaje luz i należy ją wyregulować pozostawiając 1-2mm luzu
  • 0

#3 Jasim

Jasim
  • Klubowicz
  • 292 postów
  • Skąd:Piaseczno / Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:55, 03.11.2012

Jak będą Ci robić układ wydechowy to poproś niech sprawdzą katalizator czy czasem nie jest zapchany, najlepiej go zdemontować ( i tak pewnie cały wydech zdejmontują ) i poświecić do środka czy jest przelot. W razie co masz dwa wyjścia albo wymienić ( oryginał lub uniwersalny ) lub wybić wszystko ze środka i założyć.
  • 0

Jasim


#4 janusz362

janusz362
  • Forumowicz
  • 46 postów
  • Skąd:Nottingham UK
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:35, 04.11.2012

I w sumie mam jeszcze jedno pytanie,coś z biegami jest nie tak a głównie jedynką i trójką ruszając z miejsca trafiają mi się problemy z wbiciem jedynki to tak jak by trzeba było jej szukać :) a trójka wchodzi tak na dwa razy czyli nie po przelocie z dwójki na trójkę tylko tak jakby z luzu ja wsadzać wtedy wchodzi a z dwójki ciężko ją trafić i teraz zastanawiam się czy coś tam trzeba wyregulować
  • 0
Tu żyje się inaczej,a o to chodzi by było nam dobrze i tu tak dla mnie jest :)

#5 Davka

Davka
  • Forumowicz
  • 199 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:48, 04.11.2012

Olej w skrzyni na początek jeśli nie był zmieniany.
  • 0

#6 janusz362

janusz362
  • Forumowicz
  • 46 postów
  • Skąd:Nottingham UK
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:35, 04.11.2012

no to trzeba wymienić faktycznie olej bo ma auto 87 tyś mil na blacie i pewnie od nowości a nawet na sto procent olej nie był wymieniany,a ma to wpływ na te dolegliwości z biegami ?
  • 0
Tu żyje się inaczej,a o to chodzi by było nam dobrze i tu tak dla mnie jest :)

#7 Davka

Davka
  • Forumowicz
  • 199 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:53, 04.11.2012

Nie wiem czy ma w Twoim przypadku ale na pewno może mieć :)
A to chyba najtańsza i najprostsza rzecz którą możesz zrobisz w tym temacie.

Z tego co sie tu naczytałem to w UK ceny usług są spore więc od razu informuje że to jest do zrobienia we własnym zakresie. Poradnik masz gdzies na forum, pewnie dział Zrób to sam :)
  • 0

#8 janusz362

janusz362
  • Forumowicz
  • 46 postów
  • Skąd:Nottingham UK
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 02:12, 05.11.2012

chyba jednak masz racje,dziś zauważyłem że gdy auto jest zimne to biegi wchodzą idealnie zaś po przejechaniu 10 kilometrów już gorzej więc faktycznie to może być przyczyną,dzięki

[ Dodano: 2012-11-09, 01:31 ]
Teraz dam konkretną wskazówkę odnośnie słabej mocy przy ruszaniu,a przypadłość jest taka że jest to na ciepłym silniku,gdy motor jest zimny wszystko pracuje idealnie i moc jest gdy się zagrzeje to już robi się muł
  • 0
Tu żyje się inaczej,a o to chodzi by było nam dobrze i tu tak dla mnie jest :)

#9 Davka

Davka
  • Forumowicz
  • 199 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:51, 28.11.2012

A masz standardowy dolot powietrza czy stożek ciągnący powietrze spod maski?

Druga sprawa to sonda lambda do sprawdzenia. Po odpaleniu silnika nie jest brana pod uwage, gdy sie rozgrzeje jej wskazania regulują ilością paliwa w mieszance.

Sam mam podobny problem, tylko że u mnie 80% czasu jest pełna moc, a nagle przez jakiś czas jest mocno zmulony. Nie zauważyłem zalezności od temperatury, czasu od uruchomienia itd. A problem zaczął się po awarii sondy i jej wymianie - ale niby działa dobrze przez większość czasu więc już sam nie wiem (nowa NGK dedykowana).

EDIT:
Dla potomnych: przyczyną mojego zmulenia był padający moduł aparatu zapłonowego (mimo że aparat wizualnie i mechanicznie był bez zarzutu).
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq