Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Likwidacja spężarki od klimy. Problem z alternatorem


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
2 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 13:03, 19.05.2009

Witam

W mojej Hani mam dobudowaną klimę. Zaglądając pod maskę pasek wieloklinowy przenosi napęd na sprężarkę od klimy, i dopiero poprzez drugie koło i drugi pasek przenoszony jest napęd na alternator. Klimatyzacja mi już dawno nie działa i nie zamierzam ładować w nią pieniądze, dlatego całą ją wymontowałem, oprócz tej sprężarki. I teraz przymierzam się usunąć również i ją, bo po co ma chodzić. W związku z tym mam parę pytań:

-czy zwiększy mi się moc auta?
-czy zmniejszy mi się spalanie paliwa?
-i wreszcie czy jest to w ogóle wykonalne bez ponoszenia większych nakładów finansowych? Domyślam się, że kiedyś oryginalnie nie było zamontowanej sprężarki czyli napęd był przenoszony bezpośrednio na alternator. Ale nie wiem co może się wiązać z powrotem do tego rozwiązania. Na pewno kupno odpowiedniego paska klinowego.

Mieliście już podobny problem? :)

Posiadam Accorda 2.0 TDI 96'

#2 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
Reputacja: 46
Super

Napisano 15:39, 19.05.2009

Odpowiedzi:
1. Nie
2. Nie
3. Tak

Jeżeli sprzęgło elektromagnetyczne sprężarki nie jest podłączone, to sprężarka nie pracuje. Dodatkowe opory stawiane przez nią są niewielkie, wręcz pomijalne. Jeżeli koło pasowe na wale korbowym jest w jednej linii z alternatorem, to jest to tylko kwestia dobrania paska. Być może alternator jest przesunięty na mocowaniu, być może są zmienione koła pasowe.

Do zobaczenia na trasie.


#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 07:11, 21.05.2009

Eeee, to spoko. Skoro nic to nie zmieni to po co niepotrzebnie się bawić i wydawać na nowy pasek :)




IPB Skin By Virteq