Skocz do zawartości


RODO w HAKP

kontrolka ABS


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
20 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 07:04, 19.05.2009

Witam
Posiadam Acoorda '99 rocznik 1,8 Dziś rano po przejechaniu 2 km od domu zauważyłem, że zaświeciła mi się kontrolka ABS. Po zgaszeniu silnika i ponownym zapaleniu kontrolka normalnie gaśnie, ale w momencie hamowania czuje, że załącza się ABS czyli czuje chrobot przy hamowaniu i w tym momencie za chwile zapala sie kontrolka. Czy ktoś mi podpowie co to może być.

#2 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 07:14, 19.05.2009

Przykładowy cytat z innego forum:
""W 99 procentach stawiam na kabel czujnika ABS przy przednim kole. Jeden koniec
kabla (ten z czujnikiem) jest w piaście, drugi koniec jest przy nadwoziu,
zawieszenie pracuje i kabel na tym krótkim odcinku się przełamuje, robi się
przerwa i kabel zaczyna "iskrzyć"- generuje sygnał, który w nieumotywowany
sposób zakłóca pracę układu ABS. Proponuję iść po drucie od koła i gdzieś
powinna być wtyczka, trzeba ją rozłączyć i w to miejsce wpiąć
omomierz ustawiony na zakres ok 2ooo om (Omomierz może być taki za 30 zet z
supermarketu)Mierząc oporność czujnika należy jednocześnie
przełamywać /naciągać/ przewód na odcinku pomiędzy zawieszeniem a nadwoziem.
Jeżeli w pewnym momencie omomierz pokaże przerwę, to znaczy że kabel jest
przerwany.Należy pamiętać że z przodu są dwa koła i operację należy
przeprowadzić przy obu - oporności powinny być w miarę zbliżone, wręcz
równe.Uszkodzenie powstaje najczęściej z przyczyn eksploatacyjnych (zmęczenie
materiału.

#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 07:21, 19.05.2009

Dzięki za podpowiedź jak będę miał troszkę czasu to sprawdzę. Jeszcze jedno pytanko. Do chwili sprawdzenia nie zakłóci mi to bezpieczeństwa jazdy ? I co dalej jeśli się okaże że to przewód czy trzeba wymienić sam przewód czy przewód z czujnikiem .?

#4 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 08:26, 20.05.2009

Stary klocki ci się też mogą kończyć i dlatego zapala sie kontrolka....a jak nie to diagnostyke zrobic trzeba czemu sie zapala i jaki błąd komputer zwraca

#5 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 08:30, 20.05.2009

A jak z tyłu mi się kończyły to nie zapalała się kontrolka, czy to tylko z przodu tak jest?

#6 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 08:42, 20.05.2009

powinnien być przód i tył razem spięty i sygnalizować jedną kontrolką.

#7 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 08:47, 20.05.2009

W klasie S też jest kontrolka końca klocków?

#8 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 08:52, 20.05.2009

Nie ma czegoś takiego jak kontrolka końca klocków w VI !!!!! Co wy za bzdury tu piszecie.
Jedyną kontrolką zużycia klocków są blaszki na klockach, które zaczynają obcierać w momencie zużycia klocka i słychać wtedy głośne piszczenie w momencie hamowania.

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#9 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 08:55, 20.05.2009

Nie ma czegoś takiego jak kontrolka końca klocków w VI !!!!! Co wy za bzdury tu piszecie.
Jedyną kontrolką zużycia klocków są blaszki na klockach, które zaczynają obcierać w momencie zużycia klocka i słychać wtedy głośne piszczenie w momencie hamowania.


No właśnie mi się tak wydawało dlatego ten znak zapytania na końcu zdania

#10 Sebek

Sebek
  • Forumowicz
  • 35 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:20, 23.05.2009

U mnie gdy kończyły się klocki to łypkała kontrolka od ręcznego hamulca. Aby zdiagnozować czujnik, to rozłącz go (wtyczka) i przebadaj omomierzem. Dla pewności zrób to samo z drugiej strony, aby wykluczyć czujnik. Można zrobić (zworę ) diagnostykę i będzie wszystko jasne. Czy wiesz jak się to robi?
Sebek

#11 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 18:27, 23.05.2009

Koniec hamulcow nie jest sygnalizowany zadna kontrolka!! My mamy honde accord a nie mercedesa S-sklase. Klocki hamulcowe maja blaszke ktora gdy dojdzie do tarczy sygnalizuje ocieraniem koniec klockow.

Ew. lampki 'recznego' moga sygnalizowac ze trzeba dolac plynu hamulcowego. Dlaczego ? Kocki scieraja sie i powoduja wysuniecie tloczka i powiekszenie objetosci ukladu kosztem zabrania plynu ze zbiorniczka.

Lampka ABS jest problemem ktory mozna zdiagnozowac w zlaczu diagnostycznym i od tego trzeba zaczac, a pozniej mowic co dalej..a nie gadac glupoty.

#12 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 07:21, 25.05.2009

Koniec hamulcow nie jest sygnalizowany zadna kontrolka!! My mamy honde accord a nie mercedesa S-sklase.


namlooc bez przesady, ze taki rzeczy to w S klasie, ja mialem cos takiego w Oplu Zafirze ;-)

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#13 helerson

helerson
  • Forumowicz
  • 14 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:04, 31.01.2013

odgrzeje kotleta- bo chetnie bym sobie wlasnie urzyl komputerka zeby zdjagnozowac co sie u mnie dzieje uzywam pcmscan jak dobrze nazwe napisalem- i nie pokazuje mi zadnych bledow ! a swieca mi sie wszystki kontrolki tj abs vsa i ten trojkat z wykrzyknikiem, i oczywiscie nic nie dziala sporadycznie bywa ze kontrolki zgasna i jest ok auto to 2.2 ictdi 2006 rok

#14 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 20:22, 31.01.2013

bo chetnie bym sobie wlasnie urzyl komputerka zeby zdjagnozowac co sie u mnie dzieje uzywam pcmscan jak dobrze nazwe napisalem- i nie pokazuje mi zadnych bledow ! a

ABSu nie sprawdzisz ELMem i PCMscanem...

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#15 dydek1979

dydek1979
  • Nowy
  • 3 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:48, 07.06.2013

Witaj Soniak. Mój problem był identyczny z ABS-em. A więc opiszę go od początku aż do naprawy. Układ hamulcowy miałem sprawny, jak każdy. Któregoś dnia podczas jazdy zaświeciła mi się kontrolka ABS, po zgaszeniu silnika i ponownym zapaleniu kontrolka się wygaszała, lecz po ruszeniu i kilku hamowaniach kontrolka się znowu zapalała. Uzgodnijmy jedno, jeśli po zapaleniu silnika kontrolka nie zgaśnie, znaczy że nie mamy ABS-u w aucie . Kolejną bolączką było włączanie się ABS-u przy małych prędkościach, mimo iż nie ma śniegu i jest super przyczepność. Problem oczywiście już rozwiązany. System ABS ma 4 czujniki , przy każdym kole. Zamocowane w piaście . Są to czujniki zbliżeniowe , reagujące na ząbki tarczy hamulcowej. W moim przypadku przyczyną pojawiającej się kontrolki podczas jazdy był uszkodzony przewód, od czujnika do kostki , 20 cm od czujnika. Uszkodzony był przedni prawy czujnik, choć nie ma na to reguły , każdy jest taki sam. Z tym że przednie koła jeszcze się skręcają. Może dlatego przewody są bardziej narażone na uszkodzenia. Jak sprawdzić w prosty sposób czujnik ABS? Używamy tu miernika tzw. multimetru z funkcją omomierza. Czyli podchodzimy do auta, rozpinamy kostkę (pomarańczowa), z przodu auta kostki są w komorze silnika przy nadkolach. Po wypięciu mamy 2 piny , oczywiście sprawdzamy przewód idący do czujnika !! Rezystancja czujnika od 900 do 2000 Ohm (0,9-2,0 kΩ). W moim przypadku 1,6kΩ po naprawie. Przed naprawą omomierz pokazywał albo bardzo dużą rezystancję, mały przekrój żyły przewodu, albo pokazywał brak przepływu prądu. Więc naprawa polegała na obcięciu przewodu, zlutowaniu go z nowym, założeniu koszulek termokurczliwych , opaleniu ich zapalniczką, i połączeniu z przewodem z kostki. Po takim zabiegu pomiar rezystancji 1,6 kΩ. Po zapaleniu silnika kontrolka ABS-u gaśnie, czyli wykrywa wszystkie czujniki, co za tym idzie system ABS działa. Powodzenia .
dydek




IPB Skin By Virteq