Skocz do zawartości


RODO w HAKP

kontrolka ABS


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
20 odpowiedzi w tym temacie

#16 tkonarzewski

tkonarzewski
  • Forumowicz
  • 9 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 01:57, 28.07.2013

Jakiego przewodu użyłeś do naprawy?

#17 dydek1979

dydek1979
  • Nowy
  • 3 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:26, 30.07.2013

do naprawy użyłem zwykły przewód przemysłowy , 3 żyłowy, linka, 1mm kwadratowy na każdą żyłę. Trzecia żyła tzw ochronna obcięta, bo potrzebujemy tylko 2 żyły do naprawy. Taki przewód jest odporny na ciężkie warunki , więc sprawdzi się też i tu. Pozdro
dydek

#18 xxxmariusxxx

xxxmariusxxx
  • Forumowicz
  • 558 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:48, 25.08.2013

Witam Panowie i Panie
dzis zapalila mi sie kontrolka ABS-u przy odpalaniu i nie zgasla, po ponownym uruchomieniu juz nie gasnie jak zawsze, rozumiem ze zaczac od samodiagnostyski, raczej na 99% obstawiam ktorys czujnik abs-u, czy wymiana jest skomplikowana?, czy moze lepiej sprawdzic jak koledzy wyzej - kabel od kostki do czujnika, byc moze gdzies sie przelamal i nie laczy?
Pozdrawiam

#19 dydek1979

dydek1979
  • Nowy
  • 3 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:19, 26.08.2013

hej! Jak ja bym miał się zabrać do tego tematu, to zrobiłbym to tak. Samodiagnostyka daje nam informację od razu, który czujnik jest uszkodzony. Więc po takim sprawdzeniu możemy od razu sprawdzić ten jeden uszkodzony. Jak to zrobić ? Sprawdzamy multimetrem badając rezystancję . Czyli wypinamy kostkę, pomarańczowa, jedna osoba obsługuje miernik, druga rusza przewodem , najczęściej przewód uszkadza się w miejscu, gdzie koło wykonuje ruch, czyli pierwsze 30 cm od czujnika. Jeżeli przy ruszaniu przewodem na mierniku zanika rezystancja, to znaczy że podczas jazdy komputer dostaje sygnał, że nie ma 1 z czujników . Więc jak kontrolka nie gaśnie po zapaleniu silnika, oznacza to , że ABS nie działa. No chyba że trzeba przeczyścić czujniki. Taka sytuacja też może mieć miejsce. To mój punkt widzenia na usterkę. W moim przypadku uszkodzony był przewód czujnika przy prawym przednim kole, czyli tam, gdzie koło wykonuje najwięcej ruchów . Pozdro
dydek

#20 xxxmariusxxx

xxxmariusxxx
  • Forumowicz
  • 558 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:25, 26.08.2013

dzieki kolego za informacje, wlasnie dziwna sprawa bo dzis jadac rano do Pracy kontrolka sie palila, a wracajac z Pracy juz nie i to od momentu zapalenia auta, wiec dziwna sytuacja, albo styk w kostce, lub jak pisales kabel zaczyna sie przelamywac i w zaleznosci jak skrecam, to byc moze przerywa...poki co jest okey, zobacze jak auto wroci jutro od Gazownikow, czy bedzie sie palic czy nie.

#21 HotelTango

HotelTango
  • Nowy
  • 14 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:22, 02.10.2013

Pozostając w temacie czujników abs - mam uszkodzony lewy tył w Accordzie V 2.2 Coupe. Niestety nigdzie nie idzie go dostać- nie ma na allegro, nie ma na szrotach, nie znalzałem wśród 7 handlarzy mających części do Japończyków. Maja wersje europejskie ale usa już nie (a są to inne czujniki). Mam pytanie - organoleptycznie czujnik od Accorda VI wygląda identycznie jak ten mój z V. Czy ma ktoś wiedzę czy będzie pasował? Bo tych do VI jest wszędzie pełno.




IPB Skin By Virteq