Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Pompa wspomagania - operacja regeneracja


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
112 odpowiedzi w tym temacie

#61 Miloszzz

Miloszzz
  • Forumowicz
  • 1036 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Sport
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 11:35, 26.07.2014

jak masz dobry magiel to się nie posypie.


  • 0

#62 czesio29

czesio29
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:Nowy Dwór Mazowiecki
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:36, 29.07.2014

zgodze sie jak jest magiel ok to będzie pompa działać po regeneracji. Uważam że trzeba tylko dobrze złożyć  - z głową, i zalać nowy płyn. Ja tak zrobiłem. Zmieniłem łozysko, uszczelniacze i zalałem nowy płyn, nawet nie z hondy tylko Valvoline  ATF, mineralny olej i jak narazie w porządku. trzeba zobaczyć w jakim stanie ma się pompę. Jak sie ma kasę można wydać na nową, ale pytanie: czy ona jest nowa czy po regeneracji już??


  • 0

#63 karan90

karan90
  • Forumowicz
  • 149 postów
  • Skąd:Kościerzyna
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:01, 29.07.2014

jutro bede dzwonił do tego gostka co Miłosz od niego kupował i sie spytam czy ma pomp a jak nie to bede dalej kombinował

 
  • 0

#64 Miloszzz

Miloszzz
  • Forumowicz
  • 1036 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Sport
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 14:31, 29.07.2014

mówił, że pod koniec zeszłego tygodnia będzie miał. :)


  • 0

#65 karan90

karan90
  • Forumowicz
  • 149 postów
  • Skąd:Kościerzyna
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:09, 29.07.2014

dzwoniłem w sobote i mowil zebym zadzwonił w srode i wtedy bedzie wiedział czy bedzie miał czy nie


  • 0

#66 madziek1991

madziek1991
  • Nowy
  • 1 postów
  • Skąd:chrzanów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:139
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:38, 24.08.2014

czemu wtopa?z tego co wiem to atf jest własnie do takich układów a np boxol do układów z elektrycznymi pompami np z grupy vwzresztą kolega ma taka sama hanke z tym samym motorem i jezdzi juz 5rok na atfie i nigdy nie miał problemów z pompa.

[ Dodano: 2013-01-06, 21:12 ]
z tego co wiem to atf jest własnie do takich układów a np boxol do układów z elektrycznymi pompami np z grupy vwzresztą kolega ma taka sama hanke z tym samym motorem i jezdzi juz 5rok na atfie i nigdy nie miał problemów z pompa.

[ Dodano: 2013-01-06, 21:19 ]
nastepny moj watek który obił mi sie o uszy po fakcie to ze sie powinno montowac pompe oraz zakładac pasek na maxymalnie skreconych kołach w lewo lub w prawo czgo nie zrobiłem po to aby przy powrocie kierownicy do pozycji srodkowej przepompowac płyn wewnatrz układu czy orientujecie sie czy to jest prawda czy bardziej mit?

psf powinien kolego byc ja też atf zalewałem i już szikam 3 pompy


  • 0

#67 czesio29

czesio29
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:Nowy Dwór Mazowiecki
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:50, 30.09.2014

ja robiłem pompe ze 3 miesiące temu, tak jak pisałem wcześniej zalałem ATF (mineralny) i jak narazie nic się nie dzieje. 

madziek1991: a ty zakładasz używane jakieś te pompy czy po regeneracji?


  • 0

#68 Raffixon

Raffixon
  • Forumowicz
  • 80 postów
  • Skąd:WGM
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:08, 22.11.2014

Pomoże ktoś?
Czy to jest łożysko?
Przy skręcaniu kół na postoju tak się dzieje, i koła się kręcą jak w ursusie, jak się jedzie to mniej wyje ale kierownica nie odbija...

Magiel dopiero co po regeneracji bo ciekł...

To jest druga pompa, na mojej orginalnej kierownica przestała odbijać na zakrętach

 


Użytkownik Raffixon edytował ten post 13:31, 22.11.2014

  • 0

#69 kornelszastarka

kornelszastarka
  • Forumowicz
  • 150 postów
  • Skąd:LKR
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 23:56, 19.12.2014

Witam wszystkich,

Jeżeli dubluje czyjeś zapytanie to z góry przepraszam ale chciałbym poradzić się w kwestii mojej pompy wspomagania i mojego przypadku, a mianowicie...

Po wymianie rozrządu wystąpiły problemy z pompą wspomagania, układ był odpowietrzany, regulowany był pasek ( raz luźniej raz nie ) , płyn też był zmieniany a pompa wyje - i  co ciekawe - nie cały czas a tylko na wolnych obrotach, przy wyższych obrotach się uspokaja.

Niestety nie było mnie przy tym tylko mój mechanik zdalnie mnie imformował o tym problemie, dlatego moj opis może być lakoniczny i już sam nie pamiętam czy to tylko wycie czy wydobywają się z niej jeszcze jakieś inne dźwięki...

Przed wymianą rozrządu, czyli defakto przed dotykaniem się do pompy nie było z nią żadnych problemów. Auto ma 83tys.km także nie jest zmęczone a mimo to coś jest z pompą nie tak.

 

Na forum jest masa tematów z pompami ale chyba nie trafiłem na dokładnie taki jak mój (wyje/nie wyje), albo słabo szukałem...

 

Gdyby nie napięty okres przedświąteczny nie było by takiej paniki no ale święta a auto stoi.

 

Może jakieś sugestie?

 

Pozdrawiam


  • 0

#70 kviat

kviat
  • Forumowicz
  • 247 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:USDM
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CD9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 01:52, 20.12.2014

Nie pieni sie plyn? U mnie w 5genie po rozrzadzie pompa raz wyla, raz nie. Ale przy skrecaniu bylo ciezej. Plyn sie pienil bo padla pompa, nie wiem w jaki sposob ja zatarli ale to zrobili...
  • 0

9ihjy8.jpg


#71 damian83.

damian83.
  • Forumowicz
  • 1968 postów
  • Skąd:LDZ
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe navi
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 07:23, 20.12.2014

kornelszastarka miałem podobny problem po wymianie uszczelniaczy wałków . Pompa wyła ok. tygodnia . Mój mechanik poradził sobie w ten sposób ,że pompę odkręcał od góry ( śruby ''10'' ) i podlewał za pomocą strzykawką płynem wspomagania . Po kilku razach pompa ucichła i pracuje jak powinna . Prawdopodobnie Tobie jak i mnie się zapowietrzyła , ponoć jest to częsty problem w Accordach VI. gen. wynikający z samego położenia pompy ( jest umiejscowiona dość wysoko ) 


  • 0

#72 Lukasz_wrocek

Lukasz_wrocek
  • Forumowicz
  • 680 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:1.8
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan lift
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 19:37, 20.12.2014

Nie wiem czy Wam to pomoże ale przy wymianie rozrządu pompę odkręcają i odkładają w okolice pompy abs -bez rozszczelnienia węży. Przewody pompy nie są już tak elastyczne, również ze względu na temperaturę twardnieją i może z tego powodu w jakiś sposób się zapowietrzają.

 

Damian co to dało mechanikowi ? z tego co widziałem to właśnie pompa tłoczy w kierunku górnego króćca ... Mi po regeneracji też czasami wyje na zimnym (regenerowałem bo puściła uszczelka dekla pompy), wcześniej też wyła, chyba muszę płyn wymienić.


Użytkownik Lukasz_wrocek edytował ten post 19:41, 20.12.2014

  • 0

#73 kornelszastarka

kornelszastarka
  • Forumowicz
  • 150 postów
  • Skąd:LKR
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 18:58, 22.12.2014

Nie pieni sie plyn? U mnie w 5genie po rozrzadzie pompa raz wyla, raz nie. Ale przy skrecaniu bylo ciezej. Plyn sie pienil bo padla pompa, nie wiem w jaki sposob ja zatarli ale to zrobili...

 

Płyn się pieni.

 

 

kornelszastarka miałem podobny problem po wymianie uszczelniaczy wałków . Pompa wyła ok. tygodnia . Mój mechanik poradził sobie w ten sposób ,że pompę odkręcał od góry ( śruby ''10'' ) i podlewał za pomocą strzykawką płynem wspomagania . Po kilku razach pompa ucichła i pracuje jak powinna . Prawdopodobnie Tobie jak i mnie się zapowietrzyła , ponoć jest to częsty problem w Accordach VI. gen. wynikający z samego położenia pompy ( jest umiejscowiona dość wysoko ) 

 

Powiem mu o twoim przypadku, moze akurat cos to da.

 

 

Wcześniej mechanik obstawiał ze to wina zbiorniczka do wspomagania, zbiorniczek wymienił, radość trwała krótko bo pompa dalej wyje a płyn się pieni/ wyrzuca go.


Użytkownik kornelszastarka edytował ten post 18:59, 22.12.2014

  • 0

#74 damian83.

damian83.
  • Forumowicz
  • 1968 postów
  • Skąd:LDZ
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe navi
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 23:18, 22.12.2014

 

 

Damian co to dało mechanikowi ? z tego co widziałem to właśnie pompa tłoczy w kierunku górnego króćca ... Mi po regeneracji też czasami wyje na zimnym (regenerowałem bo puściła uszczelka dekla pompy), wcześniej też wyła, chyba muszę płyn wymienić.

Łukasz akurat to dało ,że przestała wyć pompa  ;-) . Poza tym wcześniej miał ten sam przypadek ten sam silnik a nawet ten sam rocznik auta i też pomogło . Nie wiem może to jest jakiś pomysł na problem wyjącej pompy.


  • 0

#75 kornelszastarka

kornelszastarka
  • Forumowicz
  • 150 postów
  • Skąd:LKR
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 10:37, 23.12.2014

Damian83. ta operacja polegala na odkreceniu srub' 10 ' na tyle zeby wsadzic miedzy krociec a obudowe igle przez ktora wpuszczales plyn?

 

 

Robiony był u mnie test butelki, tzn. w miejsce zbiorniczka od wspomagania mechanik umieścił butelkę z płynem wspomagania i podłączył tam przewody - zwykła butelka okazała się być lepsza od fabrycznego zbiorniczka bo pompa już nie wyła a płyn się nie pienił.

Po podłączeniu fabrycznego zbiorniczka była chwila cichej pracy a następnie znowu zaczęła wyć, ale tylko na wolnych obrotach. Zbiorniczek był już zmieniany na inny ale to nic nie dało.

 

Sądząc bo budowie pompy, z tatą obstawiamy że łopatki turbiny nie wysuwają się na wolnych obrotach, bo na wysokich obrotach wszystko jest w porządku, pompa cicho pracuje. Mam drugą pompę z civica, spróbujemy zmienić wirnik z łopatkami i zobaczymy co się stanie.


Użytkownik kornelszastarka edytował ten post 11:02, 23.12.2014

  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq